Hoe groot is de overgang L1 - L2?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:24

Het is een overgang die volgens mij voor iedereen anders is.
Je moet nu gewoon wat meer laten zien dan de Basis van de Dressuur. De eene combinatie pakt dit goed op de andere heeft er weer wat moeite mee. Het is ook net of je het erg vind om geen winstpunten te halen. Ik ben zelf met 11 winstpunten in de L1 over gegaan, ik heb vrij lang in de L1 gezeten en wou graag de stap naar de L2 zetten(heb eerder ook L2 gereden).
Ik haal ook niet iedere keer een winstpunt maar vind dit zelf niet erg. Nu krijg ik gewoon opmerkingen op mijn coupon en daar ga ik dan aan werken ook met instructeur. Zo gaat het langzame hand steeds wat beter.
Ik denk dat de oefeningen niet zo zeer moeilijker zijn, maar de jury wordt toch wat strenger. Als jij je basis gewoon goed hebt en lekker een gedurfte proef kan rijden. Vind ik dat je de L2 wel aan kan. En 't hoef toch ook niet meteen super te gaan? Komt vanzelf!

Groetjes Rosanne

OemmiejO

Re: Hoe groot is de overgang L1 - L2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:47

Pjelk schreef:
Enig minpuntje is het wijken. Daar scoor ik nu nog zesjes op en vind het best moeilijk.

had ik ook.. maar in de L2 scoorde ik ook 6en..
ookal vind mijn poy het wijken heel moeilijk en moet je dan een hele lange zijde.. als je gewoon doet wat je gevraagd wordt (eerst rechtstellen, wijken en bij de letter uitkomen) dan blijven dan gewoon 6jes hoor..

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:28

De inzet van het wijken ging (bij mij dan) altijd net niet lekker. En in de L1 zit je zo op de 5m.
In de L2 kun je gewoon inzetten en doorgaan, in de L1 als je net lekker wijkt moet je alweer stoppen zeg maar.

Op het wijken scoren wij rechtsom haast altijd een 8 en linksom een 7 dus dat is zeker vooruit gegaan in vergelijking met de L1. Zodra ik nu inzet is die opzij.

Anoniem

Re: Hoe groot is de overgang L1 - L2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:24

Ik vind de L1 ook een klote klasse om maar even grof uit de hoek te komen, het is het gewoon net niet..

L2 hoop ik dat het wat makkelijk is, dan kan ik doorzitten en heb ik hem net iets scherper.