Hoe zit het nu met het hoedje rijden bij de pony's?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CappuccinoJarig

Re: Hoe zit het nu met het hoedje rijden bij de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 11:13

IK vind hoedje ook veel mooier! Ik hoop dat ik binnenkort ook z mag starte

Powerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:06

Internationaal mag je in ieder geval alleen met cap rijden, Hier in Nederland met veiligheiscap of met hoedje...

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:40

Ik rij nu ook Z dressuur. Gewoon met cap. Hoedje is natuurlijk wel mooier. Maar wij gaan geen hoedje kopen als je hem in april toch niet meer op kan zetten. En ik rij nu M2 met een hengst, die rij ik ook tot de Z. Maar daar hou ik mijn cap bij op.
De punten worden er niet beter op als je met hoedje rijd

maar ff weer ontopic : volgens mij is het ook per 1 april 2006 !

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:42

xjessx schreef:
Ik word zo scheitziek van die stomme regels, idd de pony's worden helemaal de grond in geboord!!
Bij de paarden mag je vanaf 12 jaar al op een paard starten, en das zeker niet gevaarlijk als zo'n kind van 12 in het Z rijd op een paard met hoedje maar wel als ik(15) op een pony start met hoedje, ik vind het zo'n onzin!
Net als met sporen, bij de pony's mag je ook niet met een wieltje(ja als je bij de paarden rijd) maar bij de paarden mogen de sporen net zo'n lang/scherp zijn als je maar wil, nou sorry hoor ik rijd nu M2 en k vind dat ik wel met een wieltje mag rijden hoor, en de mensen in de B die zitten lekker te hakken met een wieltje PURE ONZIN vind ik het.
Sorry maar ik word er zo gek van dat ze zo min doen over de pony's.

Ik hoop nog voor 1 april 2006 Z te mogen starten dan mag ik nog met hoedje starten, staat veel beter als die domme champignons..

helemaal mee eens!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:53

op de site van de KNHS staat oa dit te lezen:

Voor de ponysport adviseert ze in alle klassen een veiligheidscap/-helm, omdat dit op internationale wedstrijden ook verplicht is. Het KNHS-bestuur zal het advies in het najaar ter goedkeuring voorleggen aan de Ledenraad.

Zoals KarinvdM al aangaf zal op 7 nov as dit advies overgenomen worden en op 1 April 2006 definitief ingaan!

Niet om julllie pony's achter te stellen of zo,maar een zich aansluiten bij een internationale gang van zaken

Ga lekker verder met rijden en kijk of je hetzelfde niveau ook bij de paarden kunt bereiken

Rosalie123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:33

xjessx schreef:
Ik hoop nog voor 1 april 2006 Z te mogen starten dan mag ik nog met hoedje starten, staat veel beter als die
domme champignons
..

Hoedje is wel mooier in de Z, het is op de een of andere manier wel een eer dat je ermee mag rijden. Maar ik vind caps geen domme champignons. Als ze 'dom' waren, dan zouden ze het ook niet verplichten. Dat je het champignons vind moet je zelf weten. Maar je moet weten, die dingen zijn echt niet voor niks!!!

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:46

Ik weet het, ik rijd er zelf ook mee, maar eigenlijk bedoelde ik ipv domme; lelijke.