Jurycommentaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Jurycommentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 23:17

'Mooi paard'

Op zich niet zo bijzonder... wel als het op het protocol staat van een proef waar je 115 punten gereden hebt .
Dat dan weer wel .

Niet dat we zo'n hopeloze combi waren hoor (nou ja in die proef wel dus), maar paard was als de dood voor een stel hertjes langs de bak en wilde dus alleen maar hard met z'n kop in de lucht...

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 00:02

Nou ik heb ook even wat coupons erbij gepakt hoor

*hals mag niet langer, wel dalen (lijkt me dat de hals dan automatisch wat langer wordt )
*loopt weg (tja en daar stond ik dan in het midden van de bak zonder m'n paard, want die was weggelopen )
*mooie overgang en dan vervolgens een 7 geven, geef dan ook ...verdomme en 8.
*stap niet regelmatig en dan nog een 6 krijgen
*meer onder je uit rijden (en ik maar denken dat je je paard altijd onder je moest houden
*paard loopt op bit (weet nog steeds niet wat ik me hier bij voor moet stellen )
*hoofd en half meer opsluiten.
*vrije stap is niet teugels losgooien (ik laat m'n teugel altijd lang, maar ik hou toch echt contact met de mond van m'n paard )

Of in het Z2 winnen met 203 punten en dan een 6 krijgen voor het gereden zijn in het algemeen en de oplettendheid en het vertrouwen van het paard.
Neem aan als je dik twee winstpunten krijgt dat dat ook wel goed was.

Ach sommige jury's, maar heb wel respect voor deze mensen hoor, want zonder hun zijn wij ook nergens

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 00:13

hehe, vorig jaar indoor bodegraven, super kijkerige bak, meisje voor mij had dik 5 minuten de tijd gekregen om de ring te verkennen en ik kwam daarna binnen met mn 5 jarige (4e x op vreemd terrein op concours)
was nog niet de bak rond of ik MOEST beginnen (want bij de vorige combi was al teveel tijd verloren, ja, en dat is mijn schuld?)
anyway: draait ie een keer om in de hoek voor een reclamebord in combi met bloembak.
3 -> je moet wel de hoek doorrijden!
ehm.. ja.. dat had ik zelf ook nog net wel begrepen
maar was 3e met 162 hoor, vond alleen de opmerking in combinatie met de omstandigheden niet zo eh.. slim

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 00:57

lachmar schreef:
Of in het Z2 winnen met 203 punten en dan een 6 krijgen voor het gereden zijn in het algemeen en de oplettendheid en het vertrouwen van het paard.
Neem aan als je dik twee winstpunten krijgt dat dat ook wel goed was.

Had ik juist andersom: Reed mijn proef met een zenuwachtig paard dat verschillende keren in de proef begon te flippen omdat hij weer een bakkabouter zag tapdansen, resultaat: 142 punten met onderaan (dus o.a. het gereden zijn in het algemeen en de juistheid en het effect van de hulpen...) een lijstje zevens... die klopten toch ook niet helemaal

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:12

Op mijn eerste wedstrijd:

Ik was onwijs zenuwachtig en nou moet je weten dat ik het doorzitten nog niet helemaal door had. Dus als ik ging doorzitten zat ik behoorlijk te bouncen in mijn zadel.

Dus had me er al op ingesteld dat ik daar niks van hoefde te verwachten. Nou mooi een 8!! Hahaha

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:30

ik reed een keer een onderlinge manegewedstrijd,en ik was de 5e(!)die op een bepaald paard moest rijden,dat was echt belachelijk.hij was dus ook niet meer vooruit te branden.schrijft de jury: paard lijkt moe te zijn.
ja gek he
werd uiteindelijk 1e,maar daar snapte ik al helemaal niks van

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:41

ik heb van het paard dat ik nu heb nog coupons opgezocht, maar weinig commentaar met die eigenlijk
wel blijf ik grappig vinden, als iets duidelijk niet wil (bijvoorbeeld aangalopperen tijdens middendraf de opmerking:
-mislukt (heb ik liever dan "valt in galop" dat snap ik nl zelf ook )

en, nadat ik in proef 1 over de kop was gegaan, maar die proef met 165 afgereden had en vervolgens proef 2 met 166 stond er onderaan:
Goed gedaan! Wat is je paard braaf! veel vertrouwen!
en dat was ook zo, want hij viel echt naar (en ik ook) en ik mocht zo weer opstappen, even rustig gestapt, drafje gemaakt om te checken hoe hij liep en hij ging gewoon weer verder met de proef alsof er niets aan de hand was. Topdier

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:10

Ik kan van mezelf zo gauw geen coupon vinden met grappig commentaar. Heb wel een keer bij een jury moeten schrijven, en daar moest ik op de coupon bij houding en zit schrijven:

Je zit er nog prima op voor zo'n oude vent!

Heb 3x gevraagd of hij dat serieus meende Achteraf bleek dat de jury de ruiter nogal goed kende, en kennelijk had die ruiter (zelf ook jury) hetzelfde soort geintje een keer uitgehaald bij die jury.

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:54

Bij de 1e wedstrijd met m'n eigen paardje:
Verzorging: 7 (Geen kauwgom kauwen tijdens de proef)
Ik was zo gestressed dat ik de kauwgom die ik bij vertrek van stal in m'n mond had gestopt allang vergeten was. Inmiddels zal die behoorlijk taai zijn geworden, dus ik zal inderdaad wel duidelijk zichtbaar hebben zitten kauwen.
Voortaan neem ik dropjes mee om de stress weg te kauwen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:11

Ik erger me vaak aan het slechte jurycommentaar zoals:

- meer bergafwaarts

- meer stuwen

OTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:25

Midden in de winter, het vriest dat het kraakt en dus zijn bij ons op stal alle kranen afgesloten. Logisch toch?!

Commentaar van de jury:
"staart wassen!" (ik heb een schimmel)

Gisteren moest ik erg lachen om mijn commentaar. Ot was gruwelijk vervelend en niet normaal meer te rijden. Ik kon kiezen uit een middengalop en daarmee het risico lopen om de hele bak te zien of gewoon doorrijden en hem de hoek inrijden, zodat ik de rest van de onderdelen nog een beetje normaal af zou kunnen werken.

Commentaar:
"waar blijft mijn middengalop???"
eeeeuuuuuhhhhhhh

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:30

Goede oplongen Nog steeds geen idee wat er stond

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:48

Urielle schreef:
Bij het binnenkomen op A-C lijn: 'spoort niet'
Ik snap echt wel wat ze bedoelen maar moest toch wel even lachen
Goede jury dat ze al bij het binnenkomen zag dat ik niet spoor

Had ik met middenstap: spoort niet.

* 10 keer: Verzet. (gelukkig heb ik nooit meer vaker dit commentaar gehad. )
* Spand in rug. (Ontspannen kan ook niet met een spand in zn rug. )
*Mooie combinatie, mooie pony, veel toekomst, oogt nog groen. (3 jaar, 2de wedstrijd)

Wat ik van de jury hoorde na de proef bij de auto:
*'Hoeveel winstpunten heb je in de L2??? Ik: 9. Jury: 9???!!! DAN KAN IK JE NU ALVAST VERTELLEN DAT JE ER NU GEEN EEN HEBT!!!!
*Ga hem eens longeren en knoop zn kop eens tussen zn poten.
*Tegen de hand(in de middendraf sprong de pony in galop aan. )

En zo kunnen we wel verder gaan.

En met springen ben ik ooit de ring uitgestuurd wegens 'slaan tegen het hoofd'.
Hij weigerde voor de zoveelste keer en ik sloeg tegen zn schouder omdat hij dan beter reageert als op zn kont. Toen ging de bel en werd ik gevraagd bij de jury te komen.
Jury: Meisje, als je je paard wil slaan omdat hij stopt, doe dat dan niet tegen zn hoofd.
Ik: Maar ik sloeg niet tegen zn hoofd.
Jury: Jawel, je sloeg tegen zn hoofd.
Ik: Maar ik sloeg hem hier(wees naar zn schouder) en daar(wes naar zn hoofd) zit zn hoofd.
Jury: Ja meisje, dat kan wel zijn....... maar sla hem niet tegen zn hoofd!
Ik: Maar dat deed ik niet!
Jury: Als je slaat sla je hem op zn kont en niet tegen zn hoofd.
Ik: Maar ik sla op zn schouder omdat hij dan meer reageert.
Jury: Je sloeg op zn hoofd en dat mag niet, je moet op zn kont slaan.
Ik: Daar reageert hij niet op, daarom sla ik op zn schouder.
Jury: Dat kan wel zo zijn, maar sla hem niet tegen zn hoofd.

Conclusie: Allebei eigenwijs, ik boos, met de jury was geen land te bezeilen en de knol had weer zn zin.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:51

Kreeg een keer de opmerking wat ik met mijn springpaard in de dressuurring deed ( reed toen M2), jury was notabene een springruiter ( reed al jaren geen dressuur meer en sprong alleen).
Bij de prijsuitreiking: 1e met 167 pnt.

bar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:11

IK heb zelf niet zoveel boeiende reacities gehad van jury's meestal leuke combinatie, goed paard.

Maar mijn zusje ( was toen 8 jaar) reed een van haar eerste wedstrijdjes met haar schimmeltje. Was een braaf proefje ging niet zoveel mis pony het was in de B. Krijgen we als reactie van de jury dat mijn zusje veel te jong was en en waarschijnlijk werd gepushed door mijn ouders om dressuur wedstrijden te rijden. Mijn zusje had haar hele proef gelukzalig op haar pony rond gehobbeld. Dat vond ik dus echt belachelijk. Ze heeft daarna nog vele wedstrijden gereden met haar schimmeltje waar ze wel punten en prijzen kreeg. En ze deed het altijd voor haar plezier. Echt belachelijk en ook nog van een jury die wij totaal niet kenden.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:32

Weet je wat pas erg is? 155 punten krijgen en geen commentaar..................en zo goed ging het niet???????

Voor de rest krijg ik altijd standaard commentaar waarbij ik me voorneem dat ik er iets mee ga doen aangezien het altijd dezelfde punten zijn, maar vervolgens niet doe . Tja............

Bij mijn huidige paard staat bijna altijd geschreven mooie harmonie, leuke combinatie. Erg leuk om te lezen.

Bij mijn oude pony prijkte op mijn protocol

"Leuke proef, succes is de toekomst"

Wat de jury niet wist is dat dit de eerste en laatste proef was bij de paarden (ik was overgestapt wegens 18 jaar) en dat mijn pony (toen 22) met pensioen zou gaan na die wedstrijd. Toen was ik trots, een prachtige afsluiting!

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:05

Heb wat coupons bij elkaar gezocht

*verzet (meerder keren, ginger is niet echt makkelijk )
*nette proef, goed voorwaarts gereden
*galop is niet de mooiste gang (nog met vorige pony)
*goed gedaan! (jaja was hele aardige jury)
*sjanzjeert (haha, hoezo rare spelling, wist eerst helemaal niet wat er stond )
*leuke pony!
*pony glanst mooi
*pony te sloom ook nog met de vorige pony

Verder nooit echt boeiend commentaar

xxHHxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:16

MXA contragalop, ging super netjes.
Commentaar was 'te weing overgang' een 4!!!!

Snap je het nog????????

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:39

Het enigste dat ik nu nog zo uit mijn hoofd weet is bij het groeten bij het binnenkomen: "paard staat op drie benen"
Ik kwam dus met mijn knol binnengemarcheerd, en terwijl andere paarden eerder wat aandachtig en schuchter zouden rondkijken, zakte mijn paard tijdens het groeten een beetje door haar achterhand, hief 1 hoef half op in de slaaphouding en deed ze even haar ogen toe, alfsof ze wilde zeggen "hèhè, daar gaan we maar weer "

Zou het een subtiele hint zijn geweest

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:57

Ik heb ook nog een x flink gelachen!
Was niet bi mezlef, maar bij iemand die ik kende....
Ruiter was M1 met wp geweest, pony was nog helemaal groen, was zijn 1e wedstrijd.
Na de proef commentaar van de jury:
Je pony kan het allemaal al, maar jij moet alles nog leren!!

saarTj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:09

Ik was gister mee op wedstrijd en ik vond het echt niet eerlijk gaan! Er was een meisje en die reed echt een super mooie proef en die kreeg iets van 142 met haast geen commentaar erbij, bij haar in de ring reed er ook 1 die echt (afschuwelijk) reed, echt alles wat je maar kon bedenken ging fout en die kreeg gewoon dik 173, met als commentaar netjes, soms vind ik het echt niet eerlijk gaan met de dressuur, en snap ik ook geen ene bal van de jury's is het dan vriendjespolitiek of houden ze van het type paard of kijken ze gewoon niet goed.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:20

Hehehe, mijn paard ging helemaal uit zijn bol, en ik liet hem heel even gaan en toen weer rustig verder gegaan, jurycommentaar: Geweldig opgelost!!! Nou daar word je toch blij van of niet dan!!!

De dressuursport is in mijn ogen ook oneerlijk, maarja toch vind ik hert leuk

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:45

mijne dan

wales
negatief
* geen
positief
* mooi sterk paard heb je !!
* leuke combinatie
* je houding is flink verbeterd

cappucino
negatief
* meeste onderdelen waren niet te beoordelen (cappy was heel vlug in galop) klasse M1
* je bent veel te groot voor je pony en het ziet echt niet uit
* je moet rechtop zitten (tja gaat automatisch)
* er zit een poepvlek op je rijbroek
positief
* je pony heeft geweldige gangen
* je hebt goede proef gereden
* mooie pony !!

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:57

Ik had een paar weken terug ook zoiets raars.

Ik mocht eerst een rondje door de bak rijden, voordat ik begon. Maar na een stuk of tien rondjes te hebben gereden, begon ik me toch wel af te vragen, wanneer ik nou eindelijk mocht starten... Dus ik vroeg dat... Zeggen ze: 'ja, volgens mij loopt je pony niet goed... Maar draaf nog maar een rondje, dan kunnen we even goed kijken' (ik voelde zelf trouwens niets raars ofzo) Na 2 rondjes mocht ik toch starten, dus ik dacht het zal wel goed zijn... Toen later bij de prijsuitrijking stond er onderaan mijn protocool dat mijn pony onregelmatig liep En ik was uiteindelijk 3e met 169 punten Ik vond het in ieder geval best vaag...

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:57

uhm, dan moet ik hard denken

Simic:
op mijn allereerste wedstrijd (buiten mededeling ) stond er onderaan: pony is stout (simic vond het niet zo leuk dat de bak volledig afgesloten werd ) als ik het nu lees krijg ik gewoon tranen in mijn ogen, zo leuk (ook omdat simic nu dood is enzo, gewoon leuke herinnering toen ik dat zag)

Dante:
mijn eerste wedstrijd met hem (ook buiten mededeling omdat de startkaart nog niet binnen was ) moest mijn moeder even bij de jury komen zei die zo van: waarom start ze buiten mededeling???? mijn moeder: de startkaart is nog niet binnen, ze heeft de pony nog maar 2 weken hij: jammer. haha, we hadden namelijk 172 punten

en op de wedstrijd dat ik eerste met hem werd zei de jury ook tegen mijn moeder dat hij het netjes vond gaan en dat het een mooie pony was ik had helemaal niet verwacht dat ik eerste zou zijn, dant was echt méga sloom omdat ik er al de hele dag opzat

en verder heel veel commetaar dat hij te sloom is enzo (is nu gelukkig opgelost zweep eroverheen heeft goed gewerkt tegenwoordig luistert hij goed )