recreatiewedstrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bruine

Re: recreatiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:48

volgens mij heeft de bixie tegenwoordig ook een soort van *startkaart* alleen betaal je dacht ik maar 10 euro per jaar als zijnde registratie kosten, of was het 10gulden het is ook weer wat jaartjes geleden dat mijn kinderen bixiewedstrijden reden

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:05

Karin schreef:
Wilde wedstrijden zijn in feite 'illegale wedstrijden' oftewel wedstrijden buiten de KNHS om. Er wordt er niet gereden op basis van een vraagprogramma dat door de KNHS is goedgekeurd. Niet-KNHS-leden mogen daar starten, KNHS-leden niet. Schijnt iets te maken te hebben met verzekeringen e.d., dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Het maakt daarbij overigens niet uit of die wedstrijd voor puntentelling is of niet. Zo is dit weekend in Laren de jaarlijkse Tripalon gehouden. Deze telt niet voor winstpunten, maar het vraagprogramma is wel goedgekeurd door de KNHS en daarom is het geen wilde wedstrijd.

Zie ook:

http://www.persbericht.nl/inp/2002/09/27/T086.htm
viewtopic.php?t=276268
viewtopic.php?t=67882

Overigens heb ik hierover ooit correspondentie gevoerd met de KNHS aangezien IMO strikt gezien ook onderlinge wedstrijden op je eigen pensionstal of rijvereniging onder de 'wilde wedstrijden' vallen. Het antwoord van de KNHS was dat je daar als KNHS-lid gewoon aan mee mag doen, de KNHS gaat hier niet zo ver in dat zij zelfs dat verbiedt.

de wilde wedstrijden waar zoveel over te doen is geweest zijn wedstrijden die niet via vraagprogramma gereden worden ook niet goedgekeurd door de KNHS waar je dus geen punten kunt halen maar wel met een belachelijk hoog prijzengeld, en zodoende trekt zo'n wedstrijd veel ruiters weg bij een wedstrijd die wel volgens de regels gereden word
Wilde wedstrijden zijn verboden voor zowel niet als wel leden van de KNHS
Wat jullie bedoelen heeft niets met wilde wedstrijden te maken maar gewoon met onderlinge wedstrijden waar je zonder startkaart of iets kunt starten
bijna iedere manege heeft een vereniging binnen zitten die wedstrijden organiseert en 9 van de 10 van die verenigingen organiseren ook onderlinge wedstrijden ook voor mensen van buiten af die dus geen lid zijn van die vereniging of er op de manege rijden

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:09

Ehm... KNHS-leden mogen ook niet meerijden met wilde endurancewedstrijden. Bij endurancewedstrijden is nooit sprake van prijzengeld (hooguit bij een kampioenschap), laat staan van belachelijk hoog prijzengeld.

Ik wil de brief die ik destijds hierover kreeg van de KNHS wel opzoeken en inscannen hoor.

http://www.knhs.nl/objects/00001117.doc

Algemeen Wedstrijdreglement KNHS schreef:

Artikel 2 - Algemene bepalingen

5. Het deelnemen aan wedstrijden en het organiseren van wedstrijden, die niet onder auspiciën van de KNHS worden gehouden, is verboden. Officials van de KNHS mogen aan deze wedstrijden geen medewerking verlenen.

Ik geef toe dat dit ruim geïnterpreteerd kan worden, maar het staat er toch echt.

braafpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 13:21

beste goldwing dan zou ik graag willen weten hoe je kan zeggen dat negen van de tien verenigingen zulke wedstrijden houden terwijl dat bijna nergens bekend wordt gemaakt. noem mij dan maar de wedstrijden op die de komende tijd gereden worden behalve dan holten en luttenberg want die zijn al genoemd.

braafpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 09:50

is er niemand meer met ideen of wat????

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:06

wat is 11 december in luttenberg voor wedstrijd??