ZZGP vraagje, wat als de jury zich vergist?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nistria

Re: ZZGP vraagje, wat als de jury zich vergist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:39

CGJ12 schreef:

Trouwens: 7 om de drie is totaal geen probleem. Zelfs 7 om de 4 gaat lukken......

heb je dat wel eens geprobeerd dan? Dan moet je bijna op de plek galopperen lijkt mij...
Ik moet bij 5x4 al na 2sprongen op de diagonaal inzetten anders ben ik al te laat en zó groot galoppeerd mijn merrie toch ook niet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:54

Nistria schreef:
CGJ12 schreef:

Trouwens: 7 om de drie is totaal geen probleem. Zelfs 7 om de 4 gaat lukken......

heb je dat wel eens geprobeerd dan? Dan moet je bijna op de plek galopperen lijkt mij...
Ik moet bij 5x4 al na 2sprongen op de diagonaal inzetten anders ben ik al te laat en zó groot galoppeerd mijn merrie toch ook niet.

Ik zeg toch ook niet dat het fraai is? Discussie was of het mógelijk was. En dan kun je ook nog gelijk bij K inzetten....... (maar dit dwaalt me een beetje te ver af)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 16:08

Nistria kent de diagonaal in Schaik, ik ga dus met haar mee. 7 is al schier onmogelijk( zeker voor een voldoende) laat staan 9.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 16:13

Ja maar Bib, als mijn Ibi het kan, moet Nistria het al helemaal kunnen he!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 18:43

Wanneer gaan jullie testen( met video)?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:45

Klinkt als een uitdaging

Ik denk wel dat het zal lukken. Bij de 5 om de 3 moet ik zelf altijd wat later beginnen dan om de 4, dus in principe zal het wel mogelijk zijn

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:15

Ik ga t proberen!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:18

Nogmaals, als Ibi het kan... Moet jouw EK-topper het helemaal kunnen! Zal ik het zaterdag wel ff komen controleren :p

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 07:05

ik wacht in spanning af of GCJ zijn berekening klopt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:41

Misschien als je in de hoek je eerste naar contra springt en de laatste in de volgende hoek?

Tis wel proppen in ieder geval of je hebt een Lichte Tour shetlander.

Maar on-topic:

Kan je weinig tegen doen, ik zou er iig niks tegen doen. Dat weet je van dressuur, tis een jurysport, jammer dan en als 1 onderdeel haar al een winstpunt kostte dan kan ze beter nog even dooroefenen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 18:06

even een update, gisteren had ze een 1ste en een 3e plaatsin Ermelo, dus nu kan ze alsnog Prix St George starten!

En heeft iemand die 7 wissels nog proberen te rijden?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:26

CGJ12 schreef:
Dit soort "ongevalletjes" probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen.......

Voordat iemand de proef begint, kijk ik meestal even goed rond of er ook video's in aanslag zijn. Mijn schrijfster vraag ik ook mij daarop te attenderen. In een dergelijk geval plaats ik geregeld commentaar dat iets "minder concreet" is.
Puur omdat ik weet dat de gemiddelde ruiter (of vader) tegenwoordig nogal mondig is (of losse handjes heeft) laat ik in alle gevallen waarin ik ook maar 1% twijfel heb, het commentaar iets vager / algemener opstellen.

En dat is geen brevet van onvermogen, maar instinct om te overleven.

Hihi, als er iemand met een camera in de buurt is zeg ik vaak "kom maar dicht bij de auto staan, dan heb je dezelfde hoek als ik".
DAT heeft in ieder geval nog nooit tot agressie geleid.
Opmerkingen over entingen of zo wel.

Ik jureer zoals ik jureer, met een heleboel commentaar erbij meestal arme schrijfsters!), camera of geen camera, en ik overleef nog steeds, al meer dan 20 jureerjaren!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:41

bertie schreef:
Ik jureer zoals ik jureer, met een heleboel commentaar erbij meestal arme schrijfsters!), camera of geen camera, en ik overleef nog steeds, al meer dan 20 jureerjaren!

Ja, maar jij zit gemiddeld 5% hoger dan ik schat ik zo in..........

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:45

CGJ12 schreef:
bertie schreef:

Ja, maar jij zit gemiddeld 5% hoger dan ik schat ik zo in..........

goh, is dat zo?
ik heb toch al jaaaren de naam veeeel te streng te zijn...

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:09

Het heeft weinig zin om in beroep te gaan, ik ken iemand die op de kampioenschappen een -2 kreeg voor een fout die niet gemaakt was. Dit konden ze bewijzen door de video te tonen. De jury zei toen dat ze er niets meer aan konden doen, ze kan wel een klacht indienen maar dan moet je eerst betalen voordat ze de klacht willen onderzoeken.

Dus je kan weinig beginnen, boven staand verhaal heeft haar het z1 titel gekost.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:49

Tango40 schreef:
Het heeft weinig zin om in beroep te gaan, ik ken iemand die op de kampioenschappen een -2 kreeg voor een fout die niet gemaakt was. Dit konden ze bewijzen door de video te tonen. De jury zei toen dat ze er niets meer aan konden doen, ze kan wel een klacht indienen maar dan moet je eerst betalen voordat ze de klacht willen onderzoeken.

Dus je kan weinig beginnen, boven staand verhaal heeft haar het z1 titel gekost.

Als je dat er al niet voor over hebt..........

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 23:15

moet je het wel hebben liggen

mijn pablotje ben ik in de training geeindigd met de wissels
hij doet ze om de pas en op de pas indien gevraagd , loopt (kan ) erg kort )lopen) en dan nog enigzins toonbaar , schoonheidsprijs was zeker een ander verhaal maar we waren ook maar net begonnen ..met deze
maar die zou zeker de 9 kunnen halen ,, hij is nu verkocht maar aangezien nieuwe eigenaresse al blij verrast was over zijn kunnen (en nu door hem vriensjes zijn geworden..) (ik had gezegd principe zit er in maar bij lange na niet goed te impulsief niet geconroleerd genoeg niet genoeg verzameld etc) weet ik zeker dat ze dat wel eens zou willen laten zien
anders wil ik er voor die ene keer nog wel eens opkruipen ..