Prijzen bij wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Prijzen bij wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:56

Het scheelt maar 50 meter, maar oh wat ben ik blij om in Friesland te wonen. Geld tekort hoor ik ze nooit over( alleen dat startgeld vragen voor de kringselecties, kan een vraagteken bij. Tenslotte betaal je ook kringafdracht.)
Maar het voortrekken van springers t.o.v. dressuurruiters heb je hier( dacht ik) niet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:03

Bij ons wordt er al een paar jaar een INCIDENTELE provinciale bijdrage gevraagd van alle startkaarthouders, maar omdat het elk jaar weer hetzelfde incidentele bedrag is, is het nu eigenlijk STRUCTUREEL geworden..............

En op iemands briljante voorstel om die geldprijzen maar eens volledig af te schaffen gaan de heren en dames niet in, terwijl die gedacht door veel meer ruiters en amazones gedragen wordt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:08

Nee, je betaald alleen kringafdracht als je daadwerkelijk kringwedstrijden rijdt. Selectie's moeten daarom apart omdat veel ruiters geen interesse hebben in de kringwedstrijden( De wedstrijden zijn puur punten pakkers, alleen lintjes, lekker in de buurt)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:14

In onze regio betalen ALLE (zelfs recreatieve) ruiters geloof ik mee. Dat stuit inderdaad nogal op veel weerstand. Niet iedereen zit er op te wachten om Albert Zoer en co te sponsoren.........

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:19

hier betaal je geloof ik alleen het startgeld en je lidmaatschap van je club en het knhs.
qua prijzen bij de pony's, nogal veel bekers en af en toe een artikel.
vond mijn zus niet altijd leuk.
om als bv 16 jarige een Barbiepop als prijs te krijgen, vond ze niet zo geslaagd
wel kreeg ze vaak leuke geld prijzen en van dat geld samen ontstond er een erg leuk bedrag

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:24

iig wel een lintje!! k heb nou 3x een prijs gehad waarbij je alleen geld kreeg zonder lintje... das ook zo saai
maar k heb wel liever geld dan bekers... daar heb je wat meer aan gebruiksvoorwerpen zijn ook welkom maar die geven ze hier eigenlijk nooit
bij de pony's meestal een lintje en een beker en bij de paarden een lintje en geld (niet altijd, wel vaak)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:11

Wij organiseren iedere maand dressuurwedstrijden en menwedstrijden. Het is voor ons niet haalbaar om prijzengeld te geven, daar wij een hele kleine vereniging zijn en dat niet kunnen opbrengen. Wij proberen wel om leuk eremetaal te hebben en iets aparts en dat lukt aardig. Daarnaast doen wij regelmatig de ene proef eremetaal en rozetten en de andere proef rozetten en gebruiksvoorwerpen en tot nu toe vind iedereen dat leuk. Willen ze liever een beker, dan kan dat natuurlijk ook.

@Daffodil, ik weet wel een adres waar de strikken en de bekers niet zo duur zijn, daar gaan wij ook altijd naartoe. Als je dat adres wil, stuur je mij maar een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:25

De prijzen bij springers zijn toch altijd spectaculairder?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:32

ik vind alles leuk.. behalve wat ik gisteren had..

een halstertouw in de kleur.. ja.. nu komt het.. ZALM
ik heb een zwarte pony.. Waarom ze niet gewoon groen, blauw of rood deden is bij mij nog steeds de vraag... maarja..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 10:23

Inmiddels ben ik flink gaan shoppen voor de prijzen van oktober en heb de volgende dingen gescoord:

partijtje eskadron halsters
borstelsets
vlechtelastiekjes met manenkam
emmers snoepjes
chique sleutelhangers met 3d kristallen dressuurcombi erin
hoofdpoetsdoekjes (of iets dergelijks) met sleutelhanger

en heb nog zat ideeen opgedaan, hoop dat het op prijs gesteld wordt, maar ach dat is een kwestie van volgende maand uitproberen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:41

Op de UPD ook aardig prijzen gereden. Met 1 x een 1ste plaats en 2 x een 5de plaats hadden we naast 100 euro prijzengeld ook een electrische wijnkoeler, een electrisch manicuresetje, en een mooi fleecedeken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:50

ik heb ook eens ergens gereden waar ze prijzen weggaven die eruit zagen als 'bekertjes' (van die metalen plaatjes met een paard erop op een sokkeltje) maar dat waren klokjes, die vond ik heel leuk. Helaas had ik geen prijs dus ik kan geen foto nemen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:57

Even als eerste: Er zijn regels over wanneer je geldprijzen en wanneer je eremetaal of gebruiksvoorwerpen als prijs mag geven. Dat heeft te maken met de hoogte van het startgeld per proef.
Volgens mijn lag die grens afgelopen seizoen bij 7,50 of 8 euro per proef. Vraag je meer dan moest je prijzengeld uitkeren. Bij de pony's wordt als ik het goed onthouden heb geen geld uitgekeerd. Alleen eremetaal, waardebonnen en/of gebruiksartikelen.

Als je als vereniging dus niet vast wilt zitten aan prijzengeld, dan zul je onder dat vastgestelde bedrag moeten blijven. Het aantal prijzen per ring is inderdaad ook vastgesteld. Zo kreeg ik bij de selectiewedstrijden van onze kring geen eremetaal, alleen een rozet terwijl de eerste drie wel een mooi standaardje kregen. Na meerdere klachten van de ruiters werd er alsnog een medaille nagestuurd. Niet zo leuk als dat standaardje, maar goed, in elk geval nog een herinnering.

Ik krijg zelf ook het liefst geld, maar dan wel in combinatie met een lintje met opdruk van de wedstrijd als herinnering. Het prijzengeld is dan ter compensatie van start- en benzinegeld. Zo wordt het iets betaalbaarder. Gebruiksvoorwerpen zijn ook leuk, maar dan inderdaad vooral handige dingen. Laatst kreeg ik een wormenkuur en dat komt altijd van pas, het chabrakje had ik nog leuker gevonden, maar kan me voorstellen dat veel mensen die in overvloed hebben. Daarom vooral dingen die opgaan. Een fles antiklit, een zak paardesnoepjes of muesli, een fijne paardenborstel, een halstertouw (die raken altijd kwijt of de musketon gaat stuk) of inderdaad waardebonnen, maar dan wel uit de regio voor een kleine plaatselijke wedstrijd (liefst ter plekke aanwezig ) of juist landelijk inleverbaar...

Prijzengeld verschilt wel, maar de 1e prijs ligt meestal in de B en L op zo'n 25 tot 35 euro, en dan zo'n 5 euro afzakkend per prijs, afhankelijk van het aantal geldprijzen/deelnemers per ring. 1:4
Bij de M en Z ligt het vaak hoger (vaak tussen 35 tot 45 euro) maar dan betaal je ook net even meer inschrijfgeld per proef.
Springen is toch wel vaak beter betaald dan dressuur... Zeker in de hogere klassen. Volgens mij is de verhouding (semi)beroepsruiters bij het springen hoger dan bij de dressuur...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 11:41

Prijzengeld gaat bij ons helaas niet lukken wegens teveel kleinere rubrieken. We hebben 80-90 starts op zaterdag en dat is dan dus verdeeld over alle paardenrubrieken én alle ponyrubrieken. Prijzengeld wordt voor ons echt veel te duur!

De regels ken ik, voor wat betreft geldprijzen en daarom is ons startgeld 7,50 voor elke paardencombi en 6,- voor de pony's B/L en 7,- voor pony's M/Z. Dus wij zijn niet verplicht prijzengeld uit te keren!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:05

Hoi daf,
Ik begrijp dat die 'speciale' prijzen pas vanaf volgende maand ingaan? want ik had zaterdag gewoon een beker (niet dat ik daar ontevreden mee ben hoor) tot groot verdriet van mijn vriend want die wil perse niet dat ik onze vitrinekast ermee opvul (en dat doe ik lekker toch haha).
Ik moet zeggen dat het wel erg leuk is om eens iets anders te winnen, maar dan wel iets waar je wat aan hebt. Dus zo'n glittermanenkam, zoals eerder vermeld door iemand anders, zou aan mij niet besteed zijn.
Ik heb in het verleden ook wel eens een beker van glas gewonnen en een van brons in de vorm van een cap. En ook wel eens een steigerend paard. Medailles zijn ook leuk, origineel want die krijg je echt nergens en ze nemen thuis ook weinig plaats in. Hopelijk heb je wat aan mijn tips.
tot volgende maand!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 17:17

Gadver een glittermanenkam!!! Nee, die niet. Dit weekend hadden we inderdaad nog "gewone" bekers, volgend weekend gaan we splitsen, dus de eerste proef bekers, de tweede proef gebruiksvoorwerpen. Ben benieuwd hoe de reacties zijn! En je had goed gereden he, op naar de M2 (m.a.w. wegwezen uit die M1. )

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:27

daffodil schreef:
Dit weekend hadden we inderdaad nog "gewone" bekers, volgend weekend gaan we splitsen, dus de eerste proef bekers, de tweede proef gebruiksvoorwerpen.

Dat is een leuk idee. Ik vind geldprijzen wel leuk, maar een beker soms is toch ook erg leuk.

Zoals het bij Almelo geregeld is, vind ik het ook leuk. Bij de eerste prijs een zak paardensnoepjes, of een zak paardenvoer. In ieder geval iets voor je paard. Hij is uiteindelijk degene die dit allemaal voor je doet

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:43

Noem me een Penny (van bijna 29) maar ik vind het stiekem echt geweldig om met een beker naar huis te gaan

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:25

offtopic: nee daf, ik denk erover om de selecties in het M1 mee te rijden. Maak ik meer kans.....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 22:16

je hebt groot gelijk ook!