Tot welke leeftijd wedstrijd rijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: Tot welke leeftijd wedstrijd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:13

Die van mij is 14 en ik ben pas met haar gestart en als ik merk dat ze geen zin meer heb dan stoppen we gewoon maar een paard zit geloof ik van z'n 8 á 9 tot ong 14 jaar in de bloei van hun leven.

Maar als je een paardje van bijv. 18 heb en hij loopt nog lekker en heeft er plezier in kan je ook nog makkelijk er mee starten natuurlijk!!

Het belangrijkste vind ik is dat jullie samen er plezier in hebben!!

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 20:39

Omdat ik niet zo veel verstand heb van wedstrijden, en volgend jaar met hem ga beginnen.

Maar ik had geen id hoe oud enzo ze moesten zijn.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:07

Mooi!! Heel veel succes dan alvast Gaat lukken! (zie maar bij mij al meteen winst gereden terwijl ik d8 dat ik nooit winst zal rijden )

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:29

Haha, 13 oud? De mijne is 21 en loopt bijna Z !!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:33

beautylover schreef:
uhm...waarom zou het niet kunnen?

je moet naar de geestelijke en lichamelijke gezondheid kijken van je paard,niet naar de leeftijd...

idd!!
kijk naar de gesteldheid van je paard/pony en niet zo zeer naar de leeftijd

in varsseveld deed een clublid mee met haar pony en die is 26en super fris!!ging hard!!jah die had nog voldoende zin!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 01:21

biewie schreef:
Ik ben blij dit allemaal te lezen want mijn pony (14) heeft nu een peesblessure, terwijl ik net weer was begonnen met wedstrijden (L2) maar nu ligt dat dus een jaartje stil, en ik vroeg me af of hij niet te oud werd om het na de blessure weer op te pakken.

Als dat zo zou zijn, dan kan ik nu ook wel stoppen met wedstrijden rijden. Mijn 13-jarige staat namelijk ook te herstellen van een peesblessure en ons wedstrijdseizoen (endurance) begint pas weer in april volgend jaar. Dan is-ie 14...

Ik ken(de) paarden en pony's van 20+ in allerlei disciplines (dressuur, springen, SGW, endurance, aangespannen) die het nog prima doen/deden op die leeftijd. Zolang je paard er nog lol aan beleeft en het lichamelijk aan kan, kun je zonder problemen wedstrijden rijden.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:02

Ik rij nu M1 met een 15-jarig paard. Op een oude fiets... hehe

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:13

ik ben in maart met mn 13- jarige pony officieel begonen.. we zijn in 7 wedstr. de B uitgekomen (15 winst) en vorige week onze eerst L1- proef.. meteen 2 winst.. het kan dus makkenlijk.. en mijn pony had nog nooit eerder wedstrijden gereden en was dus niet zo'n Z-paardje