Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bettine schreef:Nee, de over gang B-L1 vind ik niet zo groot, de overgang L1 naar L2 vind ik veel groter!
Ik ben van mening dat als jij goede punten in de B kan rijden, en dus netjes de B onderdelen door kunt komen, dat je dan zo'n L1 proefje ook moet kunnen rijden zonder al te veel problemen
little_angel schreef:en wat was de uitslag?...
ik vind de overgang ook niet zo groot, een volte 10 meter moet je net zo makkelijk kunnen rijden als een grote volte en het is alleen wat meer op de letters rijden en het wijken, de overgang van de L1 naar de L2 vind ik een stuk groter..
MirandaB schreef:Ik vond de overgang best heftig.. Ik ben in 5 wedstrijden de B doorgevlogen.. (wat ik niet verwacht had) en toen L1 starten want ik zat in de B steeds hoog in de 160.
Toen ik L1 ging starten reed ik echt niet gelijk mijn punten bij elkaar.. Dat heeft wel een aantal keer starten geduurt voordat ik een puntje pakte. De laatste wedstrijden gingen wel goed.. En heb er inmiddels 5 maar ik vond de overgang dus wel vrij groot..
De L1/L2 overgang zal voor mij wel nog even duren.. Omdat dat een groot deel doorzitten is en ik daar hard mee aan het oefenen ben
_Aise_ schreef:Nou, ik kan me best voorstellen dat het voor kindjes met pony's of onervaren ruitertjes een heeeeele grote stap is. Vooral als je eerst gewoon figuurtjes reed, niet aan de teugel (wat in de B nog niet hoeft) en als je in de L ineens dit alles wel moet. Ook volgt alles zich veel sneller achter elkaar op, dus je moet veel beter opletten.
Aan de andere kant vinden veel mensen het weer niet moeilijk, omdat ze wat langer gewacht hebben met wedstrijden te gaan rijden. Dan ben je zelf vaak al L (of hoger) niveau en ga je pas startten. Geen wonder dat je de B dan een beetje makkelijk vindt en zo door kan stromen naar de L.
Het ligt echt per persoon (en per paard natuurlijk) of die overgang groot is, maar in sommige gevallen kan ik het me best voorstellen..