Vinden jullie de overgang van B naar L ook zo groot?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarmN

Re: Vinden jullie de overgang van B naar L ook zo groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:33

Ik rijd al zoooo lang in de B... Dus ik kan die proefjes nou wel dromen. Dus ik ben me maar vast op de L proefjes aan het concentreren. Pony kent oefeningen al, met dank aan Jenna (PolosportJ @ bokt) die Sizzy in de M1 heeft gereden. En ik ken de oefeningen ook wel (van onderlinge wedstrijden) Dus ik denk niet dat ik de overgang erg groot ga vinden.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:36

nou.. Die overgang vond ik helemaal niet moeilijk... Voor mij veranderde er niet zo veel... thuis was ik ook al aan het wijken, middengalop en middenstap aan het oefenen.. Ik vond het niet erg

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 20:11

Naja me zus had vandaag dr eerste L1 proefje en ik moest voorlezen en het valt dus toch wel mee
het lijkt moeijker dan het is maarja

little_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:00

en wat was de uitslag?...
ik vind de overgang ook niet zo groot, een volte 10 meter moet je net zo makkelijk kunnen rijden als een grote volte en het is alleen wat meer op de letters rijden en het wijken, de overgang van de L1 naar de L2 vind ik een stuk groter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 00:09

Nou ik ben verwend door de B, ik heb in de kampioenschappen gezeten, dus heb echt tig keer B proeven moeten rijden. Nu ik L rijd, merk ik toch wel het verschil van de luxe van de B. Je moet wat meer nadenken, en wat sneller reageren

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:23

Ik vond de overgang best heftig.. Ik ben in 5 wedstrijden de B doorgevlogen.. (wat ik niet verwacht had) en toen L1 starten want ik zat in de B steeds hoog in de 160.
Toen ik L1 ging starten reed ik echt niet gelijk mijn punten bij elkaar.. Dat heeft wel een aantal keer starten geduurt voordat ik een puntje pakte. De laatste wedstrijden gingen wel goed.. En heb er inmiddels 5 maar ik vond de overgang dus wel vrij groot..
De L1/L2 overgang zal voor mij wel nog even duren.. Omdat dat een groot deel doorzitten is en ik daar hard mee aan het oefenen ben

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:13

Bettine schreef:
Nee, de over gang B-L1 vind ik niet zo groot, de overgang L1 naar L2 vind ik veel groter!
Ik ben van mening dat als jij goede punten in de B kan rijden, en dus netjes de B onderdelen door kunt komen, dat je dan zo'n L1 proefje ook moet kunnen rijden zonder al te veel problemen

hihi, ik ervoer het juist andersom!
Ik vond van B naar L1 een vrij groot verschil omdat alles veel sneller achter elkaar aan ging. moest dus erg wennen aan het temo en had minder tijd om alles voor te bereiden. Daarnaast kwamen de nieuwe dingen als wijken en middengalop erbij.
Ik heb er toch wel een aantal wedstrijden over gedaan om er dor heen te komen. Mede omdat ik binnen moest beginnen in de L1 en dan kon ik maar 1 proef rijden en was Moenira erg kijkerig/druk/schrikkerig in de meeste binnenbakken. Buiten kon ik 2 proeven rijden en na even wennen was ze ook niet meer zo schrikkerig en toen ging het ineens veel sneller.

Heb net de overgang naar L2 gemaakt en vind het alleen maar een uitbreiding van de L1, het enige echte nieuwe is het achterwaarts. De rest is een beetje meer van het hetzelfde... Jurering ervaar ik ook niet als strenger. Ik ga door met dezelfde punten als waar ik in de L1 mee geëindigd ben. en ben met 2e wedstrijd al een keer 1e geworden met 165 punten.

DEnk dat het mede komt omdat we door de B vlogen in 2 maanden (5 wedstrijden) en vervolgens een flink aantal maanden in de L1 hebben kunnen rijden en ondertussen wel doorgetraind hebben richting die L2.

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 20:53

little_angel schreef:
en wat was de uitslag?...
ik vind de overgang ook niet zo groot, een volte 10 meter moet je net zo makkelijk kunnen rijden als een grote volte en het is alleen wat meer op de letters rijden en het wijken, de overgang van de L1 naar de L2 vind ik een stuk groter..

147 en 153.....amber was ineens 'vergeten'hoe ze moest wijken !!!
en ik las 1 ding verkeerd voor en me zus hoorde iets niet goed dus....maarja ze was een beetje kijkerig in de bak

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:11

De oefeningen van de L1 vragen erom om toch al meer op de achterhand te rijden. Dat zal gewoon bij veel combinaties een probleem zijn. Verder alleen maar lekker dat de oefeningen dichter op elkaar zitten, kan hij mooi bij de les blijven.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:38

Ik vond de overgang totaal niks moet ik zeggen. Van mij had het wel wat moeilijker gemogen.
Ik ben niet gezakt in resultaten ofzo. Nu heb ik pas 1 keer L1 gestart met Danny, maar we waren wel gelijk 1e met 174.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:25

Ik was zooooooooo blij dat ik eindelijk L1 kon gaan starten... Ben echt met moeite door het B gekomen... Ik vond het B echt zo saai om te rijden.. En toen ik eindelijk L1 starte vloog ik erdoor heen..Binnen 2,5 maand had ik alweer 10 wp ! Dus voor mij was het L1 veel beter dan het B...Gewoon omdat er meer oefeningen gevraagd worden en sneller achter elkaar zodat mijn paard de aandacht er beter bij houdt en dus ook beter loopt!
In iedergeval heel veel succes in het L1

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:42

Ik heb nu 3 wpen in de B maar ben stiekem al wat aan het oefenen en het gaat super! Maar ik heb nooit een heel proefje van de L gereden

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:51

MirandaB schreef:
Ik vond de overgang best heftig.. Ik ben in 5 wedstrijden de B doorgevlogen.. (wat ik niet verwacht had) en toen L1 starten want ik zat in de B steeds hoog in de 160.
Toen ik L1 ging starten reed ik echt niet gelijk mijn punten bij elkaar.. Dat heeft wel een aantal keer starten geduurt voordat ik een puntje pakte. De laatste wedstrijden gingen wel goed.. En heb er inmiddels 5 maar ik vond de overgang dus wel vrij groot..
De L1/L2 overgang zal voor mij wel nog even duren.. Omdat dat een groot deel doorzitten is en ik daar hard mee aan het oefenen ben

Same here! Ook ik moest best 'wennen' aan het graadje moeilijker in de L. Maar nu lijkt het kwartje gevallen te zijn en hebben webijna elke keer mooie punten We hoeven er nog maar 3 voor t L2, maar ik blijf voorlopig nog in de L1, L2 klaar zijn we nog niet.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:49

_Aise_ schreef:
Nou, ik kan me best voorstellen dat het voor kindjes met pony's of onervaren ruitertjes een heeeeele grote stap is. Vooral als je eerst gewoon figuurtjes reed, niet aan de teugel (wat in de B nog niet hoeft) en als je in de L ineens dit alles wel moet. Ook volgt alles zich veel sneller achter elkaar op, dus je moet veel beter opletten.

Aan de andere kant vinden veel mensen het weer niet moeilijk, omdat ze wat langer gewacht hebben met wedstrijden te gaan rijden. Dan ben je zelf vaak al L (of hoger) niveau en ga je pas startten. Geen wonder dat je de B dan een beetje makkelijk vindt en zo door kan stromen naar de L.
Het ligt echt per persoon (en per paard natuurlijk) of die overgang groot is, maar in sommige gevallen kan ik het me best voorstellen..

Inderdaad voor de jonge ruitertjes kan het wel eens tegenvallen, wij laten Sara lekker de B uitrijden.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:37

Nee.. maar dat is denk ik ook omdat mn ponytje en ik meestal L2 deden onderling..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 18:26

Nou toeval, we zijn net thuis van de eerste L1 wedstrijd. 149 pt en dat komt omdat de figuren veel netter moesten dan in de B. b.v. voor F teugels op maat maken, daarmee was ze nog wat bezig en "dus" een 5. Dat soort dingen.

Ook was Ulysses erg onder de indruk van de ruime binnenbak met witte hekjes, ik moest maar even mee de ring in want dan had hij een beetje steun.

Maar verder, prima te doen, precies wat we dachten, allemaal al wat meer op de achterhand gericht. Geen lastige lijnen, eerlijk gezegt eigenlijk veel leuker dan de B.

Volgende keer gaan we met vertrouwen op wedstrijd.
En toch ook weer een 8, weer op halsstrekken!

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:32

Vandaag m'n eerste L proef gereden (in studentencompetitie dus ligt anders, je rijdt bijv. op een vreemd paard), en ik vond het best heavy... Wijken is iets waar ik zeker nog op moet gaan oefenen, en gebroken lijn vind ik echt een k*tfiguur om te rijden... Over 3 weken maar weer proberen!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:10

Op een vreemd paard doe ik( en saskia dus) het je nog niet na. Dat lijkt me erg lastig.