Rachacha schreef:Maar het gaat geloof ik om de verhoging van het percentage waarbij je een winstpunt krijgt, dan heb je dus niet 10 6-en nodig maar 10 7-ens ofzo. Daarbij maakt het aantal onderdelen ook niet uit.
Precies ja!
Dat probeer ik de mensen ook duidelijk te maken.
Ik snap heus wel dat wanneer het meer onderelen komen je meer punten moet behalen
Maar het percentage gaat ook omhoog.
En wat het trainen betreft.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
In de B ben je nog maar aan het begin van de weg.
Dus er is wel degelijk verschil.
Mireille1970 schreef:Een goede combinatie interesseert het niet waar de lat ligt, wie er jureert etc etc...
Vroeger moest je 120 punten hebben en nu 156 ja logisch met zoveel extra gepunte onderdelen... Het aantal punten ligt aan het aantal onderdelen... dus geen zorgen. Als je 10 6-en kan halen, kun je er ook wel 15 halen...
Hier zeg je het al. Een goede combinatie.
Wat is dan zo'n goede combinatie?
Natuurlijk weet ik dat dat niet een ruiter is die al een zak aardappelen erop zit en ongevoelig in de mond loopt te sjorren.
En waarbij het paard met weggedrukte rug wel 10 meter lang wordt.
Het komt toch, hoe je het ook wend of keert, op persoonlijke smaak aan.
En met de nieuwe puntenregeling helemaal.
En dat is wat ik probeer te benadrukken (hoe moeilijk dat ook is).
amondi schreef:En wie kan er nou beoordelen of je een paard wel correct rijd.
Je hebt veel verschillende systemen en als je nu net een jury treft die dat niet bevalt?
Dus je moet je rijden aan gaan passen aan elke jury?
Ik vind dat de wedstrijden hierdoor nog subjectiever worden.
Nu punt je nog feitelijke dingen (aan galloperen tussen C en M bijv. zit het niet daartussen dan geen punten).
Nu doe je net alsof een jury niet weet wat een correct, fijn in de aanleuning lopend paard is? Natuurlijk heel soms zie ook een paard de B winnen terwijl hij achter de loodlijn( b.v.) loopt. Jammer dan.
Bij de andere jury staat zo'n combinatie heel erg laag en denkt dan dan Jury B gek is.
Wat is de norm met correct rijden dan? T paard moet meer zo of zo?
Ik denk dat dat bij elk paard zeer verschillend is.
En ook denk ik dat het voor juryleden moeilijker in dat opzicht te jureren valt
Dit kan je niet uitleggen, dat moet je voelen, ruitergevoel wordt het wel genoemd. Daar heb je heel veel les voor nodig van een goede instructrice. Een Haf kan net zo goed correct gereden worden als een Jazz, alleen is het helaas zo, dat als je weet wat correct is, je je dan bedenkt hoelang je het al fout hebt gedaan.
Hier word er over gevoel gesproken.
Maar dat kan je alleen voelen als je op t paard zit.
Soms is natuurlijk je gevoel anders dan het plaatje