straks pas wp bij 164 punten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: straks pas wp bij 164 punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:16

vonneke schreef:
en de B van nog altijd Bagger

Laten ze eerst maar is testen hoe dat de nieuwe proeven gaan bevallen voordat ze ook het wp systeem een zetje gaan geven.

Dat dacht ik ook.

Trouwens zo'n nieuw winstpunten systeem hoef je eigenlijk niet in de praktijk te gaan testen.
Dat kun je op de computer simuleren door de diverse behaalde punten van de afgelopen 5 jaar "hypothtisch" via het 63% score systeem te laten gaan. Dan kun je in één oogopslag zien wat het effect zal zijn van een dergelijke nieuwe regeling....: j

(maar ik ben benag dat ze dit niet gedaan hebben en die 63% een nattevinger percentage is.......... waarom bijvoorbeeld geen 61, 62 of 64??)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:17

Weer veranderingen .

Vrij recent nog de winstpuntenregeling van 5 naar 10 en dan zou het nu ook nog lastiger worden om een winstpunt te halen .

Volgens mij was de verandering van B/L/M/Z naar b/l1/l2/m1/m2/z1/z2 ook al ingevoerd om er voor te zorgen dat de doorstroming naar een andere klasse minder hard ging.

Dat voorstel van CGJ is nog niet zo verkeerd, weer kunnen promoveren bij 5 punten als de eisen voor een WP omhoog gaan .

(mocht dit trouwens echt zo werken dan kan het lonend zijn om voor 1 april 2006 nog even zo vaak mogelijk te starten en in een hogere klasse te komen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:18

Er komt natuurlijk wel veel meer geld in het laadje van de KNHS als deze regeling doorgaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:19

Apple schreef:
(mocht dit trouwens echt zo werken dan kan het lonend zijn om voor 1 april 2006 nog even zo vaak mogelijk te starten en in een hogere klasse te komen).

Net zoals veel mensen deden om in de L2 te mogen starten nadat bekend werd dat het L opgesplitst ging worden naar L1/l2

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:22

ben ik even blij met mijn 2 * Z klassering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:23

wat maakt dat voor verschil?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:24

dit wordt erg off topic maar dan mag je versneld promoveren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:25

ja ok, maar dan moet je nog bij 164 pnt een wp halen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:27

nog een keer off topic dan.

Ja dat klopt, maar dat maakt niet uit als je wil promoveren. Je mag met 0 wp'en over naar de volgende klasse als je dat zou willen. Je bent dus niet afhankelijk van die wp grens

en nu toch maar weer on topic dan

ik vind de opmerking van CGJ over die simulatie wel een aardige maar dan zal het computersysteem redelijk op orde moeten zijn

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:29

Margreet schreef:
De grens ligt nu bij 117, dat vind ik wel héél laag.
Ik heb écht slechte proeven gereden, maar dat is mij nog niet gelukt

Als je in de 140 rijdt heb je toch ook nog niks te zoeken in een hogere klasse? Maar 135 ofzo vind ik ook een redelijke grens hoor.

Dat is ook niet altijd waar.
Ik reed laatst 2 proeven waarvan beide netjes en ongeveer evenwaardig.
Bij proef 1 was ik 2de met volgens mij 162.
Bij proef 2 was ik ene laatste met 142..
Ik snapte niet wat ik verkeerd had gedaan.
Ik was kwaad, pisst.. Ik zei dat ik maar ging springen.
Ik had graag de jury gevraagd om uitleg..
Helaas ze waren al foetsie.
ik vind 20 punten verschil voor een gelijkwaardig concours en 17 plaatsen naar beneden zakken wel heel erg en onmogelijk haast.

Dus onderschat die 140 niet.
Ik dacht ook dat je dan wel haast achtersevoor op je paard moest zitten..
Maar nee de enige foutjes is (mijn pinky los) hals strekken.
En een middendraf kon iets explosiever.
Verder was alles correct.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:32

Apple schreef:
Weer veranderingen .

Vrij recent nog de winstpuntenregeling van 5 naar 10 en dan zou het nu ook nog lastiger worden om een winstpunt te halen .

Volgens mij was de verandering van B/L/M/Z naar b/l1/l2/m1/m2/z1/z2 ook al ingevoerd om er voor te zorgen dat de doorstroming naar een andere klasse minder hard ging.

Dat voorstel van CGJ is nog niet zo verkeerd, weer kunnen promoveren bij 5 punten als de eisen voor een WP omhoog gaan .

Precies mijn idee..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:33

CGJ12 schreef:
Het lijkt me niet zo'n raar idee, op voorwaarde dat de promotiegrenzen dan weer naar 5 winstpunten worden gebracht......
5 x 63% ipv nu 10 x 60%

Dat lijkt me wel een goed plan.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:35

CGJ12 schreef:
(zo kun je gelijk even zien dan véél Z1-ruiters dan de wintpunten wel kunnen gaan vergeten, aangezien veruit de meeste Z1-ruiters hun punten onder in de 180 bij elkaar sprokkelen)

Gaan we persoonlijk worden?

Dat idee van 5 x 63% in plaats van 10 x 60% vind ik persoonlijk nog niet zo verkeerd.
Alleen ben ik bang dat ik persoonlijk nog maar weinig winstpunten in de Z zal rijden omdat we nog maar net aan de huidige winstpuntengrens presteren.
Maar goed, invoering zal pas vanaf april zijn, dus heb ik voldoende tijd om haar weer lekker op te pakken en door te rijden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:36

Lielle schreef:
ik vind de opmerking van CGJ over die simulatie wel een aardige maar dan zal het computersysteem redelijk op orde moeten zijn

Als ze mij nu ALLE scores van de afgelopen 5 jaar even geven regel ik die simulatie wel even.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:37

Met het plan van CG, 5x63% ipv nu 10x60% zal er voor mij in elk geval niet veel veranderen.
Ik zal dan ongeveer in hetzelfde aantal wedstrijden door een klasse gaan als dat ik nu doe (alleen voelt het natuurlijk lekkerder als je regelmatig een of twee punten haalt als dat je een hele serie wedstrijden hebt waarbij je er telkens net tegenaan zit).

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:40

Kitty schreef:
CGJ12 schreef:
(zo kun je gelijk even zien dan véél Z1-ruiters dan de wintpunten wel kunnen gaan vergeten, aangezien veruit de meeste Z1-ruiters hun punten onder in de 180 bij elkaar sprokkelen)

Gaan we persoonlijk worden?

Nee hoor.
Maar puur op ervaringen gebaseerd weet ik dat in de Z de winstpunten altijd gescoord worden binnen de 180-184. Dat is gewoon een gegeven.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:41

In Drenthe zou toch nog een bijeenkomst over de nieuwe proeven worden gehouden? Iemand al enig idee waar en wanneer dat is?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:43

Roxx schreef:
In Drenthe zou toch nog een bijeenkomst over de nieuwe proeven worden gehouden? Iemand al enig idee waar en wanneer dat is?

Ik denk dat de Regio dat moet regelen........... en dan houd ik mijn hart weer vast.........

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:45

Hmmmmmm, dat wordt ergens in 2008 dus.............

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:47

Apple schreef:
Met het plan van CG, 5x63% ipv nu 10x60% zal er voor mij in elk geval niet veel veranderen.
Ik zal dan ongeveer in hetzelfde aantal wedstrijden door een klasse gaan als dat ik nu doe (alleen voelt het natuurlijk lekkerder als je regelmatig een of twee punten haalt als dat je een hele serie wedstrijden hebt waarbij je er telkens net tegenaan zit).

Ja bij mij zal het dan ook denk ik ongeveer net zo snel gaan.
Ik heb nu 9 winstpunten waarvan 5 a 6 boven de 162.
3 onder de 160
en 3 proefjes niks.

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:51

Dit is wat ik denk:
- Red je het in de B net, red je het in de L1 niet
- Red je het in de L1 net, red je het in de L2 niet
- Red je het in de B niet dan kan je wel stoppen met het rijden van wedstrijden (tot je het wel kan, of gewoon helemaal stoppen)

Dit kunnen ze beter zo laten, dan krijg je niet dat je met z'n 30en in de B start en dat er maar 5 in de L1/L2 starten. Dat is niet fijn voor de B-ruiters die het wel redden maar gewoon niet meer opvallen door die 29 anderen.

Ik weet niet hoor, maar ik snap niet waarom ze bij de knhs alles moeten veranderen als iedereen er net aan gewend is!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:53

Een eventuele verandering zal wel per 1 april 200x ingaan, maar zoiets houden ze natuurlijk weer streng geheim.
Ik denk dat het -als neveneffect- voor merries nóg moeilijker wordt om Z+1 (of 5) te worden onder een amateur ruiter. Zeker als die merrie tussendoor ook nog af en toe zoogt. Dan ben je eigenlijk gewoon verplicht om die door een prof te laten rijden mbv versnelde promotie........

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:57

daantjuhhhhhhhetc. nu haal je een uitzondering aan, dat is heel wat anders dan structureel.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:05

Wáárom het systeem zou moeten veranderen is mij ook een raadsel.
Er wordt wel door de jury's geklaagd dat het niveau onder de maat is, maar uiteindelijk hebben diezelfde jury's er voor gezorgd dat iedereen nu in een klasse zit, waar diezelfde jury's ze naar toe hebben gepromoveerd...........
Ik heb wel een vermoeden hoe deze ideeën tot stand zijn gekomen..... Dat komt bij de ZZGP weg..........

Wat dat betreft komt dat negatieve commentaar van de ZZL jurys me de laatste tijd ook de strot uit. Een beetje lopen kankeren op de ZZL ruiters (waarvan een kwart meer dan 60% rijdt) en maar klagen dat die geen 70% rijden.
Vind je het geK??!!!
Die 70% ZZL-ruiters promoveren binnen twee weekenden naar het ZZZ en later de LT waar ze hun leven lang blijven hangen. Dat dáár wel 70% wordt gereden ligt gewoon aan het feit dat die ruiters hun piaffe/passage/eners er niet in kunnen krijgen........... of omdat ze het in de LT lekker kunnen winnen en in de GP alleen als programma-vulling dienen.........

Die ZZL jury's (inclusief Wim Ernes) zijn gewoon straal verwend! Die jureren doorgaans alleen maar ZZL t/m LT(of GP) en lopen iedere ZZL-ruiter af te spiegelen aan Edward en Anky.
Als die jury's nu gewoon even komen jureren in een willekeurige Z1/Z2 rubriek in Pesse, Veeningen of Zuidwolde, dan geven ze het volgende weekend driekwart van de ZZL-ruiters meer dan 65%........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:09

Volgens mij is het een beter idee om voorlopig eerst maar eens even de versnelde-promotieregeling beter te gaan stroomlijnen:
Nu mag een 2x Z1+1 ruiter ALLES Z1 starten, terwijl iemand die éénmaal Z2+40 is en daarnaast nog 40x M2+20, NOOIT hoger mag starten dan L1................