Zoro schreef:Ja maar als jij nou 1 keer in de week wedstrijdje doet of je traint zie ik ook niet veel verschil in.. want je oefent thuis namelijk ook gewoon op Z niveau als jij op de wedstrijden Z rijdt.. dan ga jij niet nog bezig met wijken en wat voorwaarts neerwaarts want als het goed is doet ie dat wel..
Er zou in principe nauwelijks verschil moeten zijn, maar dat is dus irl wel het geval. Je gaat mij niet vertellen dat elke week op concours gaan, of een 3daags concours rijden, hetzelfde is als rustig thuis trainen.
Daarbij train je naar een concours toe meestal anders dan als je geen wedstrijden gepland hebt. En jou opmerking dat als je Z rijdt dat je niet bezig bent met voorwaarts neerwaarts, ben ik het al hélemaal niet eens. Als ik je verkeerd begrepen heb moet je dat zeggen hoor.
Dit wil overigens niet zeggen dat ik het helemaal oneens ben met jou standpunten, hoor
.
maar zoals ik het hier omschrijf doe ik het altijd ik kan niet anders want als ik mijn paard iets overvraag of te veel in de mond zit slaat ze op slot en kan ik de proef wel vergeten, op zich ben ik wel blij om dat ze zo is want daar kan ik een heleboel van leren zo was mijn pony niet die kon je ook nog wel eens een schop verkopen maar deze niet die want dan ben je weer bij af en duurt het een poosje voor ze weer lekker loopt en dat geld ook voor als ik haar in de mond kom want dan luistert ze gewoon niet meer dus mijn teugels heb ik een beetje om te sturen en voor de rest zit het er maar aan