Waarom staat de bodem-soort nooit in het vraagprogramma verm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Waarom staat de bodem-soort nooit in het vraagprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:11

Sjonniej schreef:
Wel ieder jaar een nieuw zadel, iedere 2 weken een nieuw dekje incl bandages. En dan zou 10 euro voor een stel ijzers teveel zijn??!!

Dat koop ik ook niet allemaal. En bovendien start ik vaak niet meer dan 2 wedstrijden per maand (vaak ook maar 1) en ik vind het erg zonde om voor 1 wedstrijd die 10 euro te betalen. Bovendien is het voor mij meer, aangezien hij normaal op 2 ijzers staat en nu 4 ijzers moet, dus de kosten worden nog hoger dan 10 euro erbij.
Vandaar dat ik wel degelijk kijk voor welke wedstrijden ik inschrijf.
En als ik dus eens naar een locatie ga waar ik nog niet in de zomer geweest ben, vraag ik bij inschrijven altijd na of er op zand of gras gereden wordt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:15

bij ons is het denk 100% op gras en stiftgaten kost niks meer.
Hij zou het eens moeten wagen om daar geld voor te vragen er is hier geen smid in de buurt die daar meer voor vraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:45

miesie schreef:
Hier bij ons kost het ook meer.. Meestal 10 euro meer of soms zelfs meer..
Het is idd handiger als ze dat erbij vermelden er zijn ook paarden en pony's die op gras niet lekker lopen..

Wat voor hoefsmid heb jij dan?
Ik betaal er 5 euro extra voor, en daar kan ik echt niet van wakker liggen!

Bovendien weet je, dat 90% van de 100% in het buitenseizoen vrijwel altijd op gras is.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:24

@ shanna ik had vroeger Nora en daarbij was het 10 euro meer en dat is 2 jaar geleden en ze ging elk jaar omhoog, dus dat is misschien nu wel meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:52

Heb jij een pony met ijzers gehad dan?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:58

Er is maar 1 oplossing voor dit alles, geen ijzers .

Hier in de buurt zijn 99 van de 100 wedstrijden op gras en ik zie iedere wedstrijd weer bijna alle ruiters druk in de weer met toestanden voor proppen indraaien. Ik zadel op en ben klaar.
Mijn paard glijdt niet en ik heb geen gedonder met losse ijzers, proppen die niet goed willen draaien, paarden die onrustig worden van het lang moeten stilstaan enz. enz.
Ik geniet iedere keer dubbel als ik dat allemaal om me heen zie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:30

Ook weleens aan gedacht dat soommige paarden misschien niet zonder ijzers kunnen. Inclusief mijn paard? Hij heeft alleen voor ijzers omdat hij dat achter niet nodig heeft, maar gaan ze ervoor af, dan valt hij direct en zal hij niet meer lopen.

Ik ben niet in de weer met proppen, met 1 simpele draai haal ik het vuil eruit, doe mijn stift erin, en voila klaar.

Ps. mijn paard heeft maar stil te staan!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:15

Een tipje......

Er zijn nieuwe dingen op de markt die je aan het ijzer vast maakt, je hoeft zo dus geen gaten te laten maken, maar je kan je paard altijd op scherp zetten. Het zal niet goedkoop zijn mss, maar het spaart je wel de kosten voor de gaten uit........

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:17

Bedoel je opzetstiften?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:20

Ja zo iets.... ik ga ff zoeken of ik ergens een plaatje kan vinden. Schijnt erg handig te zijn namelijk

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:00

ranna schreef:

Hier in de buurt zijn 99 van de 100 wedstrijden op gras en ik zie iedere wedstrijd weer bijna alle ruiters druk in de weer met toestanden voor proppen indraaien. Ik zadel op en ben klaar.
Mijn paard glijdt niet en ik heb geen gedonder met losse ijzers, proppen die niet goed willen draaien, paarden die onrustig worden van het lang moeten stilstaan enz. enz.

Totdat je een keer met paard en al onderuit gaat omdat het zo glad is op het gras

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:44

Gjilke schreef:
ranna schreef:

Totdat je een keer met paard en al onderuit gaat omdat het zo glad is op het gras

ja idd... Dat is nou precies de reden waarom ik MET ijzers rijd...( t zit dus bij mij tussen mn oren )!!! Maar mn ouders betalen, en stiftengaten kost nixx extra's, alles is bij ons op gras zo ongeveer!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:58

Sorry ik kan ff geen foto vinden....

Meningen zijn vrij verdeeld over dit systeem, de een zweert erbij maar de ander vervloekt het omdat je ze kán verliezen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:49

ranna schreef:

Hier nog een
En dan zie je al die paarden hinkend over het asfalt lopen en die van mij kan tenminste nog fatsoenlijk lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:04

Haha.. wat een onzin..

Sorry !

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:07

Sjonniej schreef:
Wel ieder jaar een nieuw zadel, iedere 2 weken een nieuw dekje incl bandages. En dan zou 10 euro voor een stel ijzers teveel zijn??!!

Hier ben ik het dus helemaal mee eens!!!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:14

Sjonniej schreef:
ranna schreef:

Hier nog een
En dan zie je al die paarden hinkend over het asfalt lopen en die van mij kan tenminste nog fatsoenlijk lopen.

hier nog 1!

Maar ik ben pas 2 keer gestart en dat was op zand
Ik merk het volgend jaar wel, maar ik heb liever geen ijzers zolang het niet noodzakelijk is!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:08

Ik rij ook liever op t zand, want ik ben altijd nerveus, en als ik dan die stiften nog moet draaien val ik bijna van me graatje. Maar hij heeft wel de hele zomer stiftgaten in z'n ijzers zitten Voor het geval dat. Wij betalen daar ook meer voor. (is extra werk, dus extra geld) De opmerking van het vannalles kopen maar geen stiftgaten nemen vind ik erg kortzichtig. Als je 50-50 kans heb op zand, waarom zou je dan extra geld er aan uit geven. Is toch weer een paar euro. (kan je idd weer iets anders leuks voor je paard van kopen...) Iedereen heeft andere prioriteiten. Net als t met of zonder ijzers rijden. Als mijn paard zonder ijzers kon, liep ie zo lang mogelijk zonder. Alleen denk ik dat als je wat hoger komt, t voor de kleine voltes in galop toch wel erg handig is om ijzers met stiften te hebben. Heb je toch net iets meer grip. Maar een B en een L proef moet je zowiezo makkelijk zonder ijzers kunnen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:33

Bij mij gaan ijzers met gaten vet snel kapot, omdat ik veel buitenrijd over de weg. Vorige keer was er een gewoon compleet door!
Omdat ze gewend is aan op gras rijden en alleen dressuur doe ik nooit met gaten.
Ze is op wedstrijd nog nooit uitgegleden. Ook buiten niet, zelfs als ik na een regenbui over het gras cross.
Met stiften heb je ook een grotere kans op knieblessures omdat ze hun kniegewricht sneller kunnen verdraaien.
Als je paard veel glijdt of je veel springt is het een ander verhaal natuurlijk.
Bij ons kost het ook 10 euro extra.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:35

Ik heb idd ook vaak problemen met me stiftgaten. Ze zijn te snel niet helemaal goed meer, waardoor ik de stiften er niet goed ik krijg. En dan trekken ze t ijzer los. NIet echt heel voordelig!