Soms heb ik best medelijden met de ponyjeugd van tegenwoordig....
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Skipper schreef:Die oude goede tijd
's morgens een proef, 's middags een, nog springen en op het laatste aan de kletter in de parade
Maar ben ook met blauwe boekje begonnen. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de proeven van toen vergeleken met nu
annegti schreef:Een grijze geloof ik. 120 was een winstpunt en minder dan 90 een verliespunt. Het was nog in de tijd dat je 15 wedstrijden per jaar reed en daar met zijn allen met een grote vrachtwagen naartoe werd gebracht. Iedereen reed met een veelzijdigheidszadel en deed overal aan mee. Wat resulteerde in 1x dressuur, 1x achttal, 1x springen, een parade van minsten een uur en soms nog een ander grapje als patrouille springen oid. Kortom, je ging 's morgens tegen zessen de deur uit en kwam er 's avonds tegen zessen weer in. En een lol dat je had!!![]()
![]()
![]()
Fitzroy schreef:Even gauw doorgelezen: verzamelde en uitgestrekte draf wordt al in de M1 gevraagd. In de M2 vanuit achterwaarts naar galop en ook keertwendingen, travers en voltes 8 m.
In de Z2 worden zelfs voltes 6 m gevraagd.
Kan niet zeggen dat het 'vroegah' makkelijker was.
annegti schreef:Een grijze geloof ik. 120 was een winstpunt en minder dan 90 een verliespunt. Het was nog in de tijd dat je 15 wedstrijden per jaar reed en daar met zijn allen met een grote vrachtwagen naartoe werd gebracht. Iedereen reed met een veelzijdigheidszadel en deed overal aan mee. Wat resulteerde in 1x dressuur, 1x achttal, 1x springen, een parade van minsten een uur en soms nog een ander grapje als patrouille springen oid. Kortom, je ging 's morgens tegen zessen de deur uit en kwam er 's avonds tegen zessen weer in. En een lol dat je had!!![]()
![]()
![]()