In feite word je dus idd dubbel gestraft, Anoukie. Je krijgt en -2 voor de fout en je middendraf zal er wsch ook niet zo mooi meer uit komen.
Gewoon goed je proef uit het hoofd kennen en niet meer fout rijden dus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Barbara_m schreef:Je hebt de oefening maar 1x ingezet, een vergissing vermaakt, maar niet de gehele oefening opnieuw gereden.
Volgens mij krijg je hier geen extra aftrek punten voor (-2), maar ''gewoon'' een onvoldoende omdat de oefening is mislukt.
KarinvdM schreef:Barbara_m schreef:Je hebt de oefening maar 1x ingezet, een vergissing vermaakt, maar niet de gehele oefening opnieuw gereden.
Volgens mij krijg je hier geen extra aftrek punten voor (-2), maar ''gewoon'' een onvoldoende omdat de oefening is mislukt.
Zo zou ik het ook beoordelen. Ik neem aan dat je niet erg ver van de hoefslag was toen je je lijn herstelde Anouk? Als je zou hebben doorgereden zou ik geclaxoneerd hebben, in dit geval waarschijnlijk niet.
Anoukie schreef:Toch jammer dat er dus geen duidelijke richtlijnen voor zijn, begrijp ik dat goed? Wanneer wel of geen "verkeerde" oefeningen of wanneer we/geen puntenaftrek?
Citaat:Om het voorbeeld van die H-K middendraf even te nemen: als de ruiter/amazone snel achter zijn/haar vergissing komt en hersteld doe ik nix, maar als ze doorrijden druk ik wel ff op de claxon. Als puntje bij paaltje komt, moet je altijd waarschuwen, maar nogmaals, als ze snel herstellen doe ik dat dus niet
Lielle schreef:Fitz, dan kun je dus beter de diagonaal afmaken met een goede middendraf (voor een 7 of zo) en de -2 maar accepteren dan proberen direct te corrigeren.
Lielle schreef:Lielle schreef:Fitz, dan kun je dus beter de diagonaal afmaken met een goede middendraf (voor een 7 of zo) en de -2 maar accepteren dan proberen direct te corrigeren.
Juryleden, dus dit is dan de betere optie?
Lielle schreef:als dat nl zou kloppen zou je in het volgende geval
B afwenden, E rechterhand en combinatie gaat links dus ook -2 en -4 krijgen want je laat de rechterwending niet zien en je moet een volte rijden.
Anoukie schreef:Tja, dat vroeg ik dus ook al eerder Lielle, dat zou dan ook weer kunnen.
Olijfje, in dit geval had de proef 156 punten opgeleverd, maar door de -2 154 punten.
Karin, hoeft ook niet hoor, maar omdat ik dus 4 verschillende juryleden heb gesproken later en geen van alle hetzelfde tegen me zei of het eigenlijk zeker wist, vroeg ik me gewoon af hoe de regels zijn. Ze zijn mij iig dus niet duidelijk
.