landenwedstrijd dressuur aken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Re: landenwedstrijd dressuur aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:50

Ik zit ook al te kijken voor de dressuur op tv, ik dennk waarschijnlijk in het weekend.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:35

nog 1 en dan moet laurens....ben benieuw wat hij nu scoort bij een int. jury...

We duimen laurens!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:42

Ik gok wel meer dan 70%, hij heeft zich op het EK wel in de kijker gereden.... Nu durven ze vast iets meer te punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:46

verkeerd gegokt, 69.083% Jammer

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:47

weet iemand zijn score al?? het springen is nu afgelopen op wdr heb nog steeds geen dressuur gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:48

Zie mijn post boven je...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:51

Mw. Withages wijkt wel erg af van de rest bij Laurens.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:52

Zoals gewoonlijk, was in Hagen ook al.
Volgens mij heeft die trut gewoon een hekel aan de nederlanders.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:55

ooh jammer had toch bij hem wel wat hoger verwacht.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:01

Misschien was Laurens wel zenuwachtiger dan in Hagen. Toen ging hij als 4e mee, en werd er verwacht dat hij voor het wegstreepresultaat zou zorgen. Nu is hij de 3e combi en ligt er toch meer druk op zijn schouders.

Ach, misschien zorgt Edward nog voor een superscore als Lingh in vorm is en als Anky laat zien wat ze normaal laat zien, is er nog zicht op een (gouden ) medaille.
Het kan Duitsland ook nog tegenzitten

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:02

Jammer van de lage score's, maar om nu te roepen dat dan maar Imke moet vind ik ook jammer, eerst gaat Sven in Hagen niet goed, dan wordt er gezegd was Kirsten met Jazz maar gegaan en nu rijd zij ook niet super omdat het haar debuut is en dan moet Imke weer. Het gaat helaas niet altijd goed, en iedereen verdiend zijn kans en een goede prestatie neerzetten gaat gepaard met ervaring!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:02

Misschien ziet Sterntaler wel dezelfde spoken als in de kur in Hagen

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:03

Er zijn niet erge hoge punten gegeven. Dat is mooi voor Anky en Edward morgen. Kunnen die lekker scoren!
Gelukkig kan ik der bij zijn morgen!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:06

Hopelijk staan Anky én Edward morgen op 1 & 2 met gigantische scores natuurlijk!

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:10

Sullie97 schreef:
Hopelijk staan Anky én Edward morgen op 1 & 2 met gigantische scores natuurlijk!

Je zegt t fout 2 en 1!!!
een gokje ....

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:11

Nee dat geloof ik nog niet, 't kan natuurlijk! Maar ja, dat zien we morgen wel.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:16

Tuhan schreef:
Jammer van de lage score's, maar om nu te roepen dat dan maar Imke moet vind ik ook jammer, eerst gaat Sven in Hagen niet goed, dan wordt er gezegd was Kirsten met Jazz maar gegaan en nu rijd zij ook niet super omdat het haar debuut is en dan moet Imke weer. Het gaat helaas niet altijd goed, en iedereen verdiend zijn kans en een goede prestatie neerzetten gaat gepaard met ervaring!

Ik heb nooit gezegd dat Kirsten maar moest gaan omdat Sven slecht presteerde. Ik heb in dat topic over Sven al aangegeven dat ik Sven een betere combinatie vindt dan Kirsten, en ik denk dat als Sunrise van Imke niet geblesseerd was geraakt tijdens het NK, Imke waarschijnlijk mee naar Hagen was geweest en ook nu naar Aken.
Ik vind dat dus niet omdat Kirsten nu toevallig "minder goed" rijdt.
De resultaten van Kirsten zijn nog nooit ver boven de 70% geweest nationaal, en internationaal scoor je meestal lager. Imke heeft internationaal al 2x dik boven de 70% gereden.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:37

Nou Sterntaler heeft het iig niet beter gedaan dan Laurens, dat is mooi!! Dat wordt dus voor hun een wegstreep-resultaat en dat wel voor de 2e teamlid.
Nu ben ik wel een enorme Weltall fan dus ik hoop niet dat hij het gaat verknallen, Hubertus mag wel wat minder scoren

Lancet doet het ook niet best, zonde van zo'n paard hè?!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:23

Jammer....... maar er is nog niks zeker.

Wie zegt dat de Duitsers deze keer weer goed rijden. (al zal dat wel waarschijnlijk wel gebeuren. )

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:37

Er is nog geen man overboord lijkt mij, alleen Anky en Edward moeten nog even knallen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:37

Ach, het derde resultaat van Duitsland is maar 0,4% (ongeveer dan) hoger dan dat van Nederland, en Anky kan wel een aantal procent los van nr 2 scoren als ze haar dag heeft. Lingh nog wat extra energie toestoppen, en alles komt goed

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:17

Tuhan schreef:

Amen. Je hebt helemaal gelijk
M'n juf mag volgende keer vast mee naar een groot int. concours.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:19

Na de eerste GP-dag in Aken staat de VS voorlopig 1, Duitsland 2 en Nederland 3 in de landenwedstrijd in Aken

Vandaag kwamen voor Nederland de twee jongste teamleden aan start, KWPN-hengst Broere Jazz met Kirsten Beckers en Laurens van Lieren met Hexagon`s Ollright (Rubiquil x El Corona).
Kirsten Beckers reed als derde de indrukwekkende baan in en had een teleurstellende rit. "Het meest erg vind ik het nog voor Broere Jazz. Dit gedrag van mij ineens laten zitten heeft hij al zo lang niet meer vertoond, maar ik voelde het nu meteen zodra ik de ring binnenkwam. Nu krijgt hij toch onmiddellijk de naam weer terug van `dat paard wat Kirsten laat zitten` en eigenlijk verdient hij dat niet. Jammer dat het juist nu moest gebeuren", zei Kirsten. Na de eerste dag staat Kirsten op plaats 15 met 65,458%.
Hexagon`s Ollright, die in Aken voor het eerst uitkwam als paard van de gezamenlijke eigenaren Stal Hexagon en Stal Zegwaard, had in Aken veel last van spanning. Dat was zichtbaar in het niet halthouden bij het groeten en een slechte stap. Met zijn 6e plaats en 69,083% kon Laurens goed leven. Als Mariette Withages hem niet als 11e met 65% naar huis had gestuurd, had hij 70% gehaald.

Steffen Peters en Floriano (v. Floristan) staan met 71,333% voorlopig op plaats 1, Kyra Kyrklund met Max na een hele harmonieuze proef voorlopig op plaats 2 (70,500%).
Over de punten die Ann Kathrinn Linsenhoff en Sterntaler-Unicef kregen voor een proef met veel spanningsfouten en bijvoorbeeld een volledig mislukte zigzag werd zelfs op de tribune openlijk gelachen: 68,875% en een voorlopige 7e plaats.

Anky van Grunsven won met de 8-jarige hengst Painted Black (Gribaldi x Ferro) die tijdens het concert zaterdagavond al kennis had gemaakt met de ring met overmacht de Prix St Georges met 72,750%.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:33

Je zou voor de paardenkrant moeten gaan werken Wouter

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:15

Wouter24 schreef:
Als Mariette Withages hem niet als 11e met 65% naar huis had gestuurd, had hij 70% gehaald.

Over de punten die Ann Kathrinn Linsenhoff en Sterntaler-Unicef kregen voor een proef met veel spanningsfouten en bijvoorbeeld een volledig mislukte zigzag werd zelfs op de tribune openlijk gelachen: 68,875% en een voorlopige 7e plaats.

Mariette heeft Ann Kathrinn zelfs op de 2e plaats staan, met het hoogste aantal punten van de 5 jury's en bij Laurens zit ze 4% onder de laagste van de andere 4 jury's. Duitslandfan ????