Pavocup Exloo wezen kijken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Pavocup Exloo wezen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:36

KarinvdM schreef:
Het is mij wel duidelijk dat jij nog nooit op de zandbaan binnenin de IJslanderbaan hebt gereden bij mooi en droog weer...

Volgens mij ligt daar sinds kort een besproeiings-installatie........ (nee, dan bedoel ik niet de regen van de laatste week )

Trouwens, ik vind het ook niet erg handig om de CK en de PAVO op één dag te verrijden.
Het gros van de ruiters zit niet te wachten op het zweepgeklap van de keuringsbaan. Daarbij komt dat het nu voor publiek werkelijk onmogelijk is om zowel de CK als de PAVO te volgen. De terreinen lagen nu zo ver uit elkaar dat ik van de gehele PAVO totaal niks meegekregen heb (nou ja, bij de prijsuireiking kan ik ze in één minuut ook wel beoordeln, daar niet van). Kan die PAVO niet één dag eerder verreden worden of zo?
Dat gebeurde in de beginjaren ook en ik vraag me eigenlijk af wat er op tegen is om dat opnieuw in te voeren (wellicht een poging om de fokkers bij de prijsuitreiking te laten zien wat de bedoeling van hun fokkerij eigenlijk is?) Of zeg ik nu allemaal weer gekke dingen?

Trouwens, die prijsuitreiking bij de 4-jarigen met 15 paarden (?) in de baan, dat kan toch eigenlijk gewoon niet?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:44

mijn instructrice moest met haar 5 jarige jazz merrie (schimmel) en die had wat erg tegenvallend was maar 65 punten, vorig jaar haalde ze op haar "sloffen" 72 punten, en ik vond haar nu als 5 jarige toch weer beter geworden, ze snappen dan ook niet echt waarom ze dit jaar zo weinig punten hadden gekregen. iemand dit paard gezien?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:57

rockey schreef:
iemand dit paard gezien?

Misschien de jury...? (of juist niet......... )

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:58

CGJ12 schreef:
KarinvdM schreef:
Het is mij wel duidelijk dat jij nog nooit op de zandbaan binnenin de IJslanderbaan hebt gereden bij mooi en droog weer...

Volgens mij ligt daar sinds kort een besproeiings-installatie........ (nee, dan bedoel ik niet de regen van de laatste week )

Trouwens, ik vind het ook niet erg handig om de CK en de PAVO op één dag te verrijden.
Het gros van de ruiters zit niet te wachten op het zweepgeklap van de keuringsbaan. Daarbij komt dat het nu voor publiek werkelijk onmogelijk is om zowel de CK als de PAVO te volgen. De terreinen lagen nu zo ver uit elkaar dat ik van de gehele PAVO totaal niks meegekregen heb (nou ja, bij de prijsuireiking kan ik ze in één minuut ook wel beoordeln, daar niet van). Kan die PAVO niet één dag eerder verreden worden of zo?
Dat gebeurde in de beginjaren ook en ik vraag me eigenlijk af wat er op tegen is om dat opnieuw in te voeren (wellicht een poging om de fokkers bij de prijsuitreiking te laten zien wat de bedoeling van hun fokkerij eigenlijk is?) Of zeg ik nu allemaal weer gekke dingen?

Trouwens, die prijsuitreiking bij de 4-jarigen met 15 paarden (?) in de baan, dat kan toch eigenlijk gewoon niet?

Die beregeningsinstallatie zit niet buiten, of je moet die rubberen ringen om de baan heen er voor aanzien
Binnen zijn ze er wel, al functioneren die nog steeds niet naar behoren. Is op dit moment ook niet nodig. De brandweer heeft alle hallen van het HCE schoongespoten ( de plafonds dan) en er ligt nu water genoeg op de bodem
Heel handig als je met dit bagger weer met je 8-talletje binnen wilt trainen...

Dit jaar dus niet geweest, maar vorig jaar wel. Toen vond ik het ook al jammer dat je niet van beide wat mee kon krijgen. Het schijnt dat bij de CK genoeg goede exemplaren rondliepen, maar als je dan ook nog wat van de Pavo wilt zien, zit je wel in een inmens lange spagaat

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 00:04

Ik ga nu toch echt even bij mijn collega informeren over die sproei-installatie.......
Hij hoort namelijk bij de IJslander-club en van hem heb ik toch echt gehoord dat die IJslanders echt geïnvesteerd hadden in een besproeing (of is dat alleen voor de ovaal en niet voor het binnenterrein van de ovaal?)

CGJ is nu een beetje in verwarring.......

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 00:32

De Ijslanders lopen echt alleen op de ovaal en niet op de zandbaan.... maar je bent een goede insider, want ik wist echt niet dat daar een sproei-installatie in zat... Heb het nog nooit in werking gezien in ieder geval

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:15

CGJ12 schreef:
rockey schreef:
iemand dit paard gezien?

Misschien de jury...? (of juist niet......... )

ja ik denk dus bijna niet volgens de uitslag moet ze ook niet gereden hebben

CiskaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:08

Wollie schreef:
De Ijslanders lopen echt alleen op de ovaal en niet op de zandbaan.... maar je bent een goede insider, want ik wist echt niet dat daar een sproei-installatie in zat... Heb het nog nooit in werking gezien in ieder geval

Nou ik wel: gezien en gevoeld.......
Zie je het voor je, zeer serieus aan het trainen op de zandbaan (toen was het mooi weer en een super bodem) en in een keer: psssssssssssstt psssssstt pssssssttt, sproeiers aan en stond ik ongeveer met paard en al op de golfbaan! Volgens mij zit er een tijdklokje op de spoeiers, want er was verder niemand te zien.
Dus naast rondvliegende golfballen ook opletten op sproeiers die onaangekondigde aangaan........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:21

CiskaG schreef:
........... psssssssssssstt psssssstt pssssssttt, sproeiers aan en stond ik ongeveer met paard en al op de golfbaan!

Hole in one.........

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:04

KarinvdM schreef:
ranna schreef:
@Wollie, geel zand stuift lang zo erg niet als zwart zand.
En je kunt er natuurlijk altijd met een giertank water over rijden.

Klopt Karin, ik kom al jaren niet meer in Exloo met mijn paarden. Wedstrijden duren veeeel te lang. Dus ik 'boycot' ze al meer dan 15 jaar denk ik. Daarvan heb ik trouwens 8 jaar helemaal geen wedstrijden gereden. Maar ik had het er bij de Pavo met een bekende over en die vertelde dat ze er sinds jaren weer eens gestart had maar idd ook weer zo vreselijk lang moest wachten op de uitslagen. Die houdt het dus ook gelijk weer voor gezien.
Misschien een beetje off-topic maar zo snap je waarom ik nog nooit op die zandbaan heb gereden .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:18

CiskaG schreef:
[Nou ik wel: gezien en gevoeld.......
Zie je het voor je, zeer serieus aan het trainen op de zandbaan (toen was het mooi weer en een super bodem) en in een keer: psssssssssssstt psssssstt pssssssttt, sproeiers aan en stond ik ongeveer met paard en al op de golfbaan! Volgens mij zit er een tijdklokje op de spoeiers, want er was verder niemand te zien.
Dus naast rondvliegende golfballen ook opletten op sproeiers die onaangekondigde aangaan........
[/quote]

Whahahaha!!! Sorry... Stoute King toch...

ranna schreef:
Klopt Karin, ik kom al jaren niet meer in Exloo met mijn paarden. Wedstrijden duren veeeel te lang. Dus ik 'boycot' ze al meer dan 15 jaar denk ik. Daarvan heb ik trouwens 8 jaar helemaal geen wedstrijden gereden. Maar ik had het er bij de Pavo met een bekende over en die vertelde dat ze er sinds jaren weer eens gestart had maar idd ook weer zo vreselijk lang moest wachten op de uitslagen. Die houdt het dus ook gelijk weer voor gezien.
Misschien een beetje off-topic maar zo snap je waarom ik nog nooit op die zandbaan heb gereden .

Die zandbaan is echt niet fijn, je mist er dus niks aan.
Hij ligt vol met stenen en is of loodzwaar of zeiknat...

Met de laatste wedstrijden van de Protex-cup duurde het niet zolang!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:34

KarinvdM schreef:
Die zandbaan is echt niet fijn, je mist er dus niks aan.
Hij ligt vol met stenen en is of loodzwaar of zeiknat...

Met de laatste wedstrijden van de Protex-cup duurde het niet zolang!

Die zandbaan klinkt echt niet fijn zoals je het omschrijft. En daar rijden ze met ijslanders wel in?

Heb nog nooit van de Protex-cup gehoord

Maar heb in het verleden al te vaak geprobeerd en steeds weer hetzelfde liedje. Dus ik start er maar gewoon niet meer.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:18

Omdat er hier zoveel mensen zijn die er geweest zijn, wil ik vragen of iemand foto's heeft gemaakt van D. Schipper.
Hij is bij de 5-jarige paarden 3e geworden.
Helaas woon ik net onder Rotterdam en voor mij veel te ver om er naar toe te gaan, dus wil ik langs deze weg vragen of er mensen zijn geweest, die foto's hebben gemaakt van hem?

PB me maar!