*IPS sponsort Nieuw paard voor Happie*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dyyy

Re: *IPS sponsort Nieuw paard voor Happie*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 18:05

Super voor hem. Leuk, zomaar een paard onder je kont geschoven krijgen

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 18:23

En nu maar hopen dat Rubels ook weer snel zn oude niveau haalt.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 20:25

Barbara_m schreef:
Huh??? Heb je Lucky Times weleens zien piafferen? Hij piaffeerd net zo goed als Salinero, LT kreeg 9ens voor zn pi/pa op Nijmegen!!!

Ja. Hij piaffeert uit elkaar, hij is een zogenaamde hakkentrekker in de piaffe. Terwijl een paard dan juist hoort te gaan zitten. Niet voor niets moet Anne meermaals een fikse ophouding omhoog geven tijdens dat soort oefeningen.
Escapado daarentegen zakt in de croupe, rijst in de voorhand, en piaffeert gesloten, beheerst, actief en met een mooie silhouet zonder zware ophoudingen. Het verschil tussen dag en nacht zou ik willen zeggen.
Een drafbeweging op de plaats met veel actie in de benen alleen is niet genoeg IMO.

Niet dat ik het beter kan overigens, geenszins!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 20:34

Nou ik weet niet hoor, maare in Nijmegen had hij ABSOLUUT de beste piaffe.
Hoe hij vroeger liep weet ik niet. Een vriendin van mij rijdt de paard voor haar vader en die is ook va mening dat LT heel goed kan piafferen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 20:41

Barbara_m schreef:
Nou ik weet niet hoor, maare in Nijmegen had hij ABSOLUUT de beste piaffe.
Hoe hij vroeger liep weet ik niet. Een vriendin van mij rijdt de paard voor haar vader en die is ook va mening dat LT heel goed kan piafferen.

Ik vind het een heel leuk paard,maar ik ben het niet met je eens dat hij de beste piaffe heeft. En daarin sta ik niet alleen.
Maar goed, meningen verschillen en ik zou desondanks maar wat graag een lucky times op stal willen hebben.

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:23

Die vriendin is zeker Dominique Filion want die rijdt toch een hele gave Gribaldi merrie van meneer Franssen ?? Maar dat doet er ook niet toe, ik vind dat je LT zeker kunt vergelijken met Escapado, en ik vind dan ook dat ze in de piaffe niet veel voor elkaar onder doen! Alleen heeft Escapado veel meer uitstraling!! Is echt een super mooi paardje!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:17

Zo dat is een fikse opsteker voor HP zeg!! Ik schat Escapado ook zeer hoog in, ik denk dat het zeker een teampaard moet kunnen worden. Ik heb eens een stukje over Carl Hester op dat programma Horse Tails op National Geographic ofzo gezien (heel suf programma verder ) en daar liet hij ook echt geniale dingen zien. Daarnaast liegen de scores van Carl er al een tijdje niet om natuurlijk.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:05

HP en Escapado zullen een goede versterking voor het Nederlandse team vormen.

En Hans Peter heeft al bewezen een voortreffelijk ruiter te zijn, en zijn paarden goed kan rijden. Kijk maar naar Rubels en Florencio, beide wereldkampioen.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 11:20

Michelle85 schreef:
Die vriendin is zeker Dominique Filion want die rijdt toch een hele gave Gribaldi merrie van meneer Franssen ?? Maar dat doet er ook niet toe, ik vind dat je LT zeker kunt vergelijken met Escapado, en ik vind dan ook dat ze in de piaffe niet veel voor elkaar onder doen! Alleen heeft Escapado veel meer uitstraling!! Is echt een super mooi paardje!

Nee Bibi van Berkel. Dominique rijdt idd een merrie voor hem, maar verder werkt ze niet bij hem op stal.