Anky Europees Kampioene !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meryl_S

Re: Anky Europees Kampioene !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:30

hihh:D mijn vriendin was in hagen! ik ben benieuwd hoe ze het gevonden heeft.. vast heel top! en idd laat die duitsers maar praten 0nze anky wint toch wel!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:46

was te verwachten

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:48

echt super goed van anky, ik krijg er altijd kippevel van als ik naar een kur zit te kijken geweldig!

Anniej88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 19:20

Ik ben vndaag wezen kijken in Hagen en ik vond Anky wel heel goed maar alleen idd fouten. En Edward vond ik een beetje rommelig, en ik denk dat de jury's en heel veel mensen nog aan deze muziek in een kur moeten wennen. Ik vind het echt heel erg leuk alleen ik vond z'n oude kur wel iets spectaculairder (of hoe je dat ook schrijft..)
En Laurens vond ik helemaal goed gaan..!!! Egt super alleen ik vond dat hij veel te weinig punten heeft gekregen.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 19:54

RanouK schreef:
Idd Gal was minder.
Anky legde een mooie proef neer, wel jammer dat ze weer dezelfde gebruikte. Het wordt maar saai zo.

De regen kwam met bakken uit de hemel, maar het deerde Salinero niet. Op haar bekende kür "l'Esprit Chanson", die zij in augustus in Aken waarschijnlijk voor het laatst zal rijden, liet de 11-jarige ruin zien hoe geweldig graag hij wil werken voor zijn berijdster.
(bron: knhs.nl)

Dus ze gaat waarschijnlijk weer een nieuwe kür gaan rijden naar Aken

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:05

conny14 schreef:
RanouK schreef:
Idd Gal was minder.
Anky legde een mooie proef neer, wel jammer dat ze weer dezelfde gebruikte. Het wordt maar saai zo.

De regen kwam met bakken uit de hemel, maar het deerde Salinero niet. Op haar bekende kür "l'Esprit Chanson", die zij in augustus in Aken waarschijnlijk voor het laatst zal rijden, liet de 11-jarige ruin zien hoe geweldig graag hij wil werken voor zijn berijdster.
(bron: knhs.nl)

Dus ze gaat waarschijnlijk weer een nieuwe kür gaan rijden naar Aken

Wat een bikkel he. die salinero

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:42

Ik had de kur van Edward via de website van Horsedances gehoord en daar vond ik het vies tegenvallen, maar ik heb hem vandaag in het echt gezien en gehoord, en het viel me niet tegen. Vooral het beginstuk tot aan het groeten is erg mooi. Ik denk alleen niet dat hij met deze kur hoger gaat scoren dan met de andere. Ik vond juist de spanningsopbouw in zijn "oude" kur zo gaaf, en deze nieuwe is veel van hetzelfde.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:18

WAAAUWWWW wat klonk de kür van Edward super! Gisteren bij de soundcheck stond ik op de niet-overdekte tribune waar super speakers hingen, daar klonk 'ie nog veel beter dan op de overdekte waar ik 'm vandaag hoorde. Het volume had ook best wat verder opengedraaid mogen worden. Maar het was weer een superevenement, jammer van het weer.
De nieuwe kür van Edward is lichter en meer 'kür'. Zijn oude bestond heel duidelijk uit stukken die (netjes) aan elkaar gebreid waren. De nieuwe is veel vloeiender en echt één geheel waar alle oefeningen, overgangen en tempowisselingen heel duidelijk en toch subtiel worden aangeduid. In één woord ge-wel-dig!

Laurens reed ook een heel fijne kür, maar zoals dat gaat met debutanten: jury's geven liever geen punten aan ruiters die hun status nog moeten opbouwen. Laurens reed misschien wel het meest constant van alle Nederlanders en verdiende zeker meer waardering. Maar daarom hebben we voor hem extra hard geschreeuwd, gezongen en met onze vlaggen gezwaaid .

Anky zag er erg nerveus uit en Salinero was niet helemaal op zijn gemak in de imponerende baan. Hij groeide echter wel naar mate het EK vorderde, in de GP ogde hij soms erg gespannen, in de GPS al wat minder en in de kür zag het er met stukken zelfs ouderwets fijn en ontspannen uit. Haar score was terecht, het was goed maar niet super. Hoewel...als ze met haar ereronden ook cijfers kon verdienen...

Jan Brink reed inderdaad geniaal naar het individueel brons toe, zijn scores in de GP en GPS waren echter beneden peil. Zo'n bok die zo'n zuivere uitgestrekte draf laat zien krijgt daar gewoon zessen voor. Wat moet hij in hemelsnaam doen om daar de terechte 8'en voor te krijgen? voor Duitsland gaan rijden misschien? Ik heb sowieso echter mn oren zitten krabben bij het zien van de scores, zeker bij de kür vandaag. Ook het niveau van de muziek vandaag viel me zwaar tegen. Sommige deuntjes klonken leuk voor een A-pony, maar op een EK verwacht je toch iets meer kwaliteit dan aan elkaar geplakte cassettebandjes...

Maar och, wat zeur ik nou. Het Goud in tenminste weer binnen

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:22

Ik ben vandaag ook naar Hagen geweest! Wat een sfeertje daar tussen de Duitsers. Maar ik vond idd Laurens ondergewaardeerd, Edward zijn nieuwe kur niet zo leuk (komt misschien ook omdat Lingh niet zo schitterde als vorig jaar) en Anky had last van foutjes op het eind die ze weer super oplostte. Maar ik geloof dat Sjef helemaal niet tevreden was, want hij wilde bijna niet praten met de commentator !

En Briar was top vandaag !!!! En dat zegt heel wat want normaal vind ik hem helemaal niet zo super Maar vandaag was ik Briar FAN. Maar vooral OLLRIGHT!!! Wat een super beest.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:29

sanne_ schreef:
Zo'n bok die zo'n zuivere uitgestrekte draf laat zien krijgt daar gewoon zessen voor. Wat moet hij in hemelsnaam doen om daar de terechte 8'en voor te krijgen? voor Duitsland gaan rijden misschien?

je zou haast zeggen van wel

Laurens had zaterdag ook maar net 7-ens voor zijn uitgestrekte draf

Ann-Katrin Linsenhoff kreeg daar tegenover wel 2x een 10 voor de middenstap en dit vond ik ook zeer terecht, heb nog nooit een paard op GP-niveau zo zuiver zien stappen en bijna 50cm overstappen!!!, maar de E-jury gaf ook een 10 voor de gangen...... Ik ben toch niet zo gecharmeerd van de draf van Sterntaler, zeker niet in de piaffe en passage, dat ik dat een 10 waard vond. Maar ja, das een duitser he!

irene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:37

Michelle85 schreef:
En Briar was top vandaag !!!! En dat zegt heel wat want normaal vind ik hem helemaal niet zo super Maar vandaag was ik Briar FAN. Maar vooral OLLRIGHT!!! Wat een super beest.

Briar vond ik ook super vandaag, bij de World Cup vond ik hem lomp, maar vandaag leek hij heel soepel te lopen, ook al heb ik er niet zo heel veel verstand van.

En Ollright heeft echt een prachtige draf!! Salinero vond ik niet lekker lopen vandaag, vond Hubertus' kur een stuk soepeler en ontspannender overkomen.

dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:40

Briar vond ik erg tegenvallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:46

Ik vond Briar juist geweldig vandaag, ik vind alleen zijn nieuwe muziek niet passend bij zo'n bikkel als Briar.

Salinero was ook aan het bikkelen in het begin, wij zaten aan het einde van de diagonaal en je zag hem echt zijn kop iets vertrekken tegen de regen in zovan "moet dit nou?"

De kur van Edward viel me tegen. Ik mis de "emotie" die er in het oude galopgedeelte zat. De nieuwe galopmuziek vind ik teveel van hetzelfde.

Laurens kür zit echt heel erg goed in elkaar

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:50

Iemand in de Special die Fransman gezien die in uniform reed? Wat genant zeg, dat een hele tribune gierend van de lach die man zowat van zijn paard ziet vallen als hij probeert een serie te rijden. Ik hoop voor hem (en zijn vrouw) dat hij met toq reed... auw auw auw wat stond hij te stuiteren in zijn zadel. Hij hing in de appuyementen, wissels en pirouettes zo scheef dat hij bijna de grond raakte. Maar wat bleef zijn vosje super gaan! Prachtig om te zien! Ik kan me alleen haast niet voorstellen dat dat paard door diezelfde ruiter getraind wordt! Van de souplesse en balans van zn ruiter moet 'ie het in ieder geval niet hebben!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:05

Ik heb het op tv. gezien.
Prachtige kur reed Hubertus Smith! Die overgangen waren echt perfect (vaak)!
Anky was natuurlijk weer super!
En dat na al die beweringen over haar omstreden trainingsmethode.....
het is en blijft de beste dressuuramazone te wereld!
Wie was eigenlijk die vrouw met dat bruine paard die tot 2x toe omdraaide?
Ik vindt haar zo lelijk op dat paard staan, het voegde niet naar mijn idee...

dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:07

Dat was Ann Kathrin Linsenhoff

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:21

Super , maar was te verwachten.
Heb het ook gezien op tv mooi!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 23:22

sanne_ schreef:
Iemand in de Special die Fransman gezien die in uniform reed? Wat genant zeg, dat een hele tribune gierend van de lach die man zowat van zijn paard ziet vallen als hij probeert een serie te rijden. Ik hoop voor hem (en zijn vrouw) dat hij met toq reed... auw auw auw wat stond hij te stuiteren in zijn zadel. Hij hing in de appuyementen, wissels en pirouettes zo scheef dat hij bijna de grond raakte. Maar wat bleef zijn vosje super gaan! Prachtig om te zien! Ik kan me alleen haast niet voorstellen dat dat paard door diezelfde ruiter getraind wordt! Van de souplesse en balans van zn ruiter moet 'ie het in ieder geval niet hebben!

Haha, die heb ik gezien. Was 1 van de personen die gierend op de tribune zat
Dat ze daar nou eens wat over zeggen ipv dat eeuwige gezeik over Anky.
Ik vind dat echt niet kunnen op zo'n niveau waar het paard op de onzichtbaarste hulp moet reageren. Werkelijk te gek voor woorden. En dat pakkie was ook geen gezicht

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:10

Ja ik was ook erg benieuwd naar zijn cijfers voor 'riders seat' Dat uniform, sja ik houd er ook niet van, maar het schijnt te moeten als je in het leger zit of zat ofzo. Benjamin Werndl liep ook rond zondag in het strodorp, volledig in tenue zijn vriendinnetje te omarmen. Haha ik vond het grappig! Maar die uniformen moeten ze maar afschaffen

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:03

sanne_ schreef:
Ja ik was ook erg benieuwd naar zijn cijfers voor 'riders seat' Dat uniform, sja ik houd er ook niet van, maar het schijnt te moeten als je in het leger zit of zat ofzo. Benjamin Werndl liep ook rond zondag in het strodorp, volledig in tenue zijn vriendinnetje te omarmen. Haha ik vond het grappig! Maar die uniformen moeten ze maar afschaffen

Volgens mij had hij nog 2x een 7 en 2x een 8 voor riders seat
Als ik er zo op zit, denk ik dat ik blij moet zijn met een 4 of 5.