Milkshake verkocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BettyLove

Re: Milkshake verkocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 19:57

Het heeft eerlijk gezegd ook wel te maken dat ze zo hoog op een jonge leeftijd rijd want ze heeft natuurlijk wel de beste van de beste ponies met alle knoppen eraan zet maria maar eens op een jonge 4-jarige pony.
het is wel de waarheid en zo gaat het vaak in de paardenwereld.

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 20:05

Super voor Maria dat zulke toppers tot haar beschikking heeft!

Als ze die kans heeft moet ze die gewoon benutten! Dat meisje zal niet voor niets zo goed zijn! Ze heeft immers ook niet de gemakkelijkste pony's! Ik vind het knap dat ze zo rijd!
Meestal zijn die ervaren pony's een stuk lastiger dan een 4 jarige! Iig mijn complimenten! Ik vind het super knap en ik doe het haar niet na!

Pris_Sunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 20:09

Jah zoals al iemand zei.. heeft iemand foto's??...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:11

Waarom gunnen sommige mensen anderen toch niets?

Super gaaf voor Maria! Tuurlijk heeft ze ook veel geluk gehad dat ze de mogelijkheid krijgt om op dit niveau te presteren, maar zonder veel aanleg presteert een 11-jarige echt niet zo goed op dit niveau. Alleen maar een goede pony en een goede begeleiding is nog geen garantie dat je prestaties ook goed zijn.

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:38

De knopjes kunnen er misschien wel opzitten, maar als je ze niet weet te bedienen en het gevoel niet hebt om in te spelen op bepaalde situaties dan kom je nergens hoor... Ik zou willen dat ik de kans had zulke pony's te rijden. Zou hem in ieder geval met beide handen aangrijpen!!

Jammer dat niet iedereen iemand zoiets gunt.. Je zal altijd houden dat de één deze kans wel krijgt en de ander niet. Verschil moet er wezen.. toch??

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:56

Soraya92 schreef:
maar dodo en alladin staan nu niet bij haar ! die worden gereden door astrid ,en staan nu dus in noordbeemster ! Was laatst op het hertenhof , en ze werden mooi opgeschoren enzo

Hmmm, net stonden ze nog gewoon bij haar op stal...

Maar verder, super leuk voor Maria! En Robin, veel sterkte, maar gelukkig blijft Milkshake wel in Nederland en hij wordt dan ook zeer zeker super verzorgd!

Zorgzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:27

gabyfedde schreef:
Super gaaf voor Maria! Tuurlijk heeft ze ook veel geluk gehad dat ze de mogelijkheid krijgt om op dit niveau te presteren, maar zonder veel aanleg presteert een 11-jarige echt niet zo goed op dit niveau. Alleen maar een goede pony en een goede begeleiding is nog geen garantie dat je prestaties ook goed zijn.

Ja leuk voor haar, maar ga dan wel met je doorgewinterde computer naar grote wedstrijden.
En sta niet zo stom verbaasd te kijken als je kringkampioen word in het L.
Het is gewoon een verwende druif (met dr dure jasje speciaal overgekomen uit engeland)
Andere kinderen moeten ploeteren en Maria krijgt het allemaal op een presenteerblaadje.
Ik wil haar nog weleens zien gaan op een pony zonder al de knoppen erop.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 18:00

Weet je, zij heeft gewoon net geluk gehad dat haar ouders dit allemaal kunnen permiteren. Iemand met minder gefortuneerde ouders zal er harder voor moeten werken, maar als diegene nu echt wil dan komt die er ook hoor, alleen dat duurt wat langer.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:04

Ik vind het leuk voor haar, tis echt wel hard werken hoor, en zo wordt er ook veel van haar verwacht, dat is misschien ook niet altijd fijn voor haar!
En ook al zitten alle knoppen op een pony, je moet ze nog wel weten te vinden, maar met goede begeleiding(en die heeft ze) lijkt me dat minder moeilijk

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:39

Sterkte, afscheid nemen is nooit leuk..

Ik ben echt benieuwd wat je voor milkshake hebt gekregen, of is dat een rare vraag

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:54

Wat leuk zeg voor Maria.. Tis zo'n leuke pony!!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:34

nanou schreef:
gabyfedde schreef:

Ja leuk voor haar, maar ga dan wel met je doorgewinterde computer naar grote wedstrijden.
En sta niet zo stom verbaasd te kijken als je kringkampioen word in het L.
Het is gewoon een verwende druif (met dr dure jasje speciaal overgekomen uit engeland)
Andere kinderen moeten ploeteren en Maria krijgt het allemaal op een presenteerblaadje.
Ik wil haar nog weleens zien gaan op een pony zonder al de knoppen erop.

Het is toch geweldig dat je als ouder zoiets kan doen voor je kind? Ik zou hetzelfde doen hoor.
En over computers, Mara heeft toch wel bewezen dat het allemaal nie zo makkelijk is als dat het lijkt hoor!!!

BettyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:41

Shadow06 schreef:
De knopjes kunnen er misschien wel opzitten, maar als je ze niet weet te bedienen en het gevoel niet hebt om in te spelen op bepaalde situaties dan kom je nergens hoor... Ik zou willen dat ik de kans had zulke pony's te rijden. Zou hem in ieder geval met beide handen aangrijpen!!

Jammer dat niet iedereen iemand zoiets gunt.. Je zal altijd houden dat de één deze kans wel krijgt en de ander niet. Verschil moet er wezen.. toch??

ik gun het iedereen het is alleen de waarheid.
ze reed vroeger toch ook op jonge onervaren ponies waarom is ze daar dan niet ver mee gekomen?
Ze is gewoon een verwent nest met knoppen kan iedereen het is niet zo moeilijk als iemand zeg hoe en wat en de pony doet het.!!!!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 00:39

BettyLove schreef:
Shadow06 schreef:

ze reed vroeger toch ook op jonge onervaren ponies waarom is ze daar dan niet ver mee gekomen?
Ze is gewoon een verwent nest met knoppen kan iedereen het is niet zo moeilijk als iemand zeg hoe en wat en de pony doet het.!!!!

omdat maar weinig pony´s de potentie hebben zo ver te komen. Ik ben er wel van overtuigd dat ze goed kan rijden, ik ken genoeg mensen die zelfs niet weg kunnen rijden op een makkelijk weg te rijden paard en die zijn toch al volwassen en rijden veel langer dan dit meisje. Daarbij komt ook dat de meeste uitstraling bij de beste dressuurpaardjes komt omdat ze zo heet zijn, en daarom geloof ik ook wel dat deze pony´s niet allemaal even makkelijk na te rijden zijn. De meeste dressuurpaarden die meedraaien aan de top zijn volgens mij erg lastig om te rijden (salinero & lingh bijvoorbeeld ook) , nog veel moeilijker als de onervaren pony´s
overigens als je een beetje ver wil komen, en je kan alleen maar een beetje meeliften zoals jij zegt, want het paard doet het toch zomaar makkelijk dan steekt hij na een tijdje ook zijn middelvinger op en wordt het totaalbeeld steeds slechter en slechter. Een pony blijft niet uit zichzelf de oefeningen perfect doen, zichzelf erg verzamelen en zichzelf helemaal loswerken. Jouw redenatie lijkt me dus meer een teken van jaloezie, ook al zal ik niet ontkennen dat ze behoorlijk verwend is met zulke kansen. Maar ook juist deze kansen zorgen ervoor dat zij met erg veel druk leeft, er veel van haar verwacht wordt en haar leven in principe vroeg al gepland is....

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 06:28

@ Sophie_ Urk: Mee eens !

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 06:44

BettyLove schreef:
Shadow06 schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt, hier in de buurt rijdt ook zo'n meisje.
Vanaf haar 11de op toppony's die door anderen getraint worden, zelf blijft ze kaarsrecht zitten in de proef en won alles wat er te winnen was. Op de wedstrijden hoefde ze ook nooit in te rijden, alleen wat rond stappen. Klaarblijkelijk was de pony thuis al klaar gestoomd.
Maar nu zal ze 15 of 16 zijn en ze zit niet in het A team!

Maar die mensen komen zichzelf echt wel tegen. Hun doel ligt veel hoger dan die van de gewone sterveling en als je dat dan niet haalt zijn de druiven zuur.

Dit meisje is 11, een kind nog, op de lagere school.
Die gun je idd een pony die je als vriend beschouwd, waar je mee op wedstrijd kunt en mee kan gaan zwemmen. Sociale contacten met andere ruitertjes van haar leefdtijd zal ze weinig hebben.
Moet je daar jaloers op zijn?

Je ziet het bij alle sporten, jong tennistalent dat traint in Amerika en dan 2e wordt op de NK, janken, boze ouders etc. Verschrikkelijk toch.

Zo'n kind kan alleen maar naar beneden vallen, dat vindt niemand leuk.
De ouders zijn veel te veel aan het pushen, wie stuurt zo'n kleine meid nou naar coby van baalen? Dat kun je beter doen als hun lichaam ontwikkelt is en ze er zelf aan kunnen rijden.

Zie jij een 11 jarige( of misschien wel 10 jarige) echt spontaan bij hun ouders gaan zeuren om toppony's? Of praten die ouders ze gek? Zijn ze zo overtuigd van de kansen voor hun kind dat alles opzij moet voor dat ene doel: de top bij de ponydressuur. School, vrienden, het zwembad, familie alles aan de kant want mijn kind rijdt paard!

Ik denk het laatste en daarom kan je het beste maar gewoon blij zijn voor dat meisje, die denkt dat haar doel bereikt is. Ze zal het alleen nog moeten bewijzen en die druk wil ik mijn kinderen niet geven.

Wel zet ik mijn vraagtekens bij onze topinstructie en de KNHS. Waarom nemen ze zo'n jong ding in training? Ze zijn te klein om zelf op te zadelen maar ze worden wel in een kader geplaatst? Daar kun je beter op afgeven. Die kinderen worden gek gemaakt, niet geboren.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 06:51

BettyLove schreef:

Zoveel "vroeger" is er anders niet bij dit meisje. Oudere (leer)paarden zijn volgens mij best belangrijk om te leren voelen hoe het hoort en kennelijk pakt dit heel erg goed uit bij haar.

Ik weet niet of ik op dezelfde zou weg zou rijden met die ponies....maar ik snap je reactie wel hoor. Weinig mensen krijgen namelijk de kans dit uit te proberen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 07:06

Ik zit met verbazing de reacties te lezen. Lijkt wel of iedereen hier gifgroen van jaloezie is?

"Vroeger", er is geen vroeger bij een 11-jarige. Zoveel kan zo iemand op zo'n jonge leeftijd nog niet bereikt hebben. Dit meisje zal echt wel talent hebben, anders wordt zo'n pony niet eens aan zulke mensen verkocht. Ook Robin ziet het helemaal zitten met deze combinatie, en zij kent Milkshake als geen ander.
En ja, er zijn 11-jarigen die precies weten wat ze willen. Ken er zelf ook eentje die hoge doelen heeft gesteld. En ook zij heeft het geluk dat ze welgestelde ouders heeft die in staat zijn om financieel die doelen te kunnen halen. Alleen hebben die ouders ervoor gekozen om 2 jonge talentvolle pony's te kopen en die zelf op te leiden.

En bovendien geloof ik niet dat die knoppen bij Milkshake zo makkelijk te vinden en te bedienen zijn. Heb hem verschillende keren zien lopen, maar mijn eigen groene pony is geloof ik nog makkelijker!

vrmesn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:45

Verwend nest !!! Verwend nest!!!! Weten jullie wel over wie je het hebt!!! Nou blijkbaar niet !
Maria is een scheet en een dotje van een meid, daar is niets verwend aan!
Ze werk als geen ander, Je hoeft niets te zeggen en het gebeurt.
Eigenlijk werkt ze nog harder als een ander, en..... geen commentaar! Super beleeft met respect voor haar beesten. Blij dat Milkshake daarheen gaat!
Dus al jullie ruiters met jaloezie en zogenaamd zonder kansen, kijk eens wat verder als je neus lang is en houd je commentaar voor je tot je weet waar je het over hebt!!!!!!!!!!!!!!!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:59

Mag ik dan aannemen dat vrmesn haar persoonlijk kent?
Nou, ik ben het verder met amondi eens. Iedereen mag langskomen hoor, kijken of ik groen ben, maar ik ben dus echt niet jaloers of iets dergelijks.
Maar ik geloof niet dat zo'n kind dat helemaal uit zichzelf kan. Kijk, het zit haar natuurlijk mee dat ze rijke ouders heeft. En tsja, dan krijg je veel sneller wat je wil dan iemand die over minder geld beschikt. En ik moet toegeven, ik heb meerdere meisjes op mijn manege hele goede ruiters zien worden met een nieuwe pony terwijl mensen daarvoor zich afvroegen hoe dat kind in hemelsnaam op het paard was beland.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:03

amondi schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt, hier in de buurt rijdt ook zo'n meisje.
Vanaf haar 11de op toppony's die door anderen getraint worden, zelf blijft ze kaarsrecht zitten in de proef en won alles wat er te winnen was. Op de wedstrijden hoefde ze ook nooit in te rijden, alleen wat rond stappen. Klaarblijkelijk was de pony thuis al klaar gestoomd.
Maar nu zal ze 15 of 16 zijn en ze zit niet in het A team!

Maar die mensen komen zichzelf echt wel tegen. Hun doel ligt veel hoger dan die van de gewone sterveling en als je dat dan niet haalt zijn de druiven zuur.

Dit meisje is 11, een kind nog, op de lagere school.
Die gun je idd een pony die je als vriend beschouwd, waar je mee op wedstrijd kunt en mee kan gaan zwemmen. Sociale contacten met andere ruitertjes van haar leefdtijd zal ze weinig hebben.
Moet je daar jaloers op zijn?

Je ziet het bij alle sporten, jong tennistalent dat traint in Amerika en dan 2e wordt op de NK, janken, boze ouders etc. Verschrikkelijk toch.

Zo'n kind kan alleen maar naar beneden vallen, dat vindt niemand leuk.
De ouders zijn veel te veel aan het pushen, wie stuurt zo'n kleine meid nou naar coby van baalen? Dat kun je beter doen als hun lichaam ontwikkelt is en ze er zelf aan kunnen rijden.

Zie jij een 11 jarige( of misschien wel 10 jarige) echt spontaan bij hun ouders gaan zeuren om toppony's? Of praten die ouders ze gek? Zijn ze zo overtuigd van de kansen voor hun kind dat alles opzij moet voor dat ene doel: de top bij de ponydressuur. School, vrienden, het zwembad, familie alles aan de kant want mijn kind rijdt paard!

Ik denk het laatste en daarom kan je het beste maar gewoon blij zijn voor dat meisje, die denkt dat haar doel bereikt is. Ze zal het alleen nog moeten bewijzen en die druk wil ik mijn kinderen niet geven.

Wel zet ik mijn vraagtekens bij onze topinstructie en de KNHS. Waarom nemen ze zo'n jong ding in training? Ze zijn te klein om zelf op te zadelen maar ze worden wel in een kader geplaatst? Daar kun je beter op afgeven. Die kinderen worden gek gemaakt, niet geboren.

_/-o_

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:42

Bettylove, zulke onfatsoenlijke reacties (mensen uitmaken voor "verwend nest") is nergens voor nodig.

vrmesn, en dat geldt ook voor jou. Ook als je het niet eens bent met reacties, kun je wel op een normale toon reageren.

En nu graag weer on topic.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:05

IK vindt het heel leuk voor Maria dat ze Milky heeft gekregen en het is echt een heel lief kind.

Maar denk ook eens al die kinderen over de hele wereld die geen eten hebben of geen medicijnen en die voor het geld dat voor 1 pony en voor 1 kind wordt uitgeven zouden kunnen leven.

Maar ja als je zo gaat redeneren kan je dat wel met alles doen natuurlijk. Maar ik vind het wel iets dat je altijd in je achterhoofd moet houden.
Want wij zijn nauw betrokken bij de behandeling van spastische kinderen in het oostblok die totaal verkrampt in hun bed eindigen en het is een hondswerk om aan geld te komen en voor 3000 euro kunnen die kinderen behandeld worden en een normaal leven leiden.

Maar dat neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk leuk vindt voor Maria en ik gun het haar van harte want het is een heel leuk en lief kind. Liever bestaat bijna niet

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:37

Ach ben blij dat er zulke ouders zijn. Bij de jeugd zul je niet snel iets bereiken zonder veel steun van thuis uit. Er is nu door de junioren en young riders toch weer goud en zilver behaald. Mede dankzij al die ouders die hun kinderen zo "verwennen". Kijk maar op de KNHS-site na wat voor mogelijkheden de meeste uit de A en B-kaders hebben gekregen. (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen). Dat is gewoon de beste manier om aan de top te komen en we moeten blij zijn dat in Nederland sommige mensen die mogelijkheden kunnen krijgen. En talent zullen ze ook wel hebben. Er zijn buiten de A-kaders ook mensen die zeker zoveel mogelijkheden hebben en toch niet in dat A-kader komen.
Ik zeurde trouwens wel met mijn 10-11 jaar om een toppony. Ik had toen echt al wel door dat ik beter een Z-pony kon hebben dan mijn lievelingspony op de manege wilde ik ooit Anky achterna.

Wat ik wel minder zou vinden is als ze Power en Milkshake beide zou gaan rijden. Niet voor haar persoonlijk maar Jje kan maar een pony meenemen naar een EK en het zou zonde zijn als er dan een zo'n toppony zou thuisblijven. Dan kan die beter met een andere ruiter een EK-combinatie voor Nederland vormen denk ik.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 10:57

Zou zij dan volgend jaar meteen naar een EK kunnen met Milkshake? Dat zou wel héél knap zijn als dat zou lukken, dan heeft ze ook meteen bewezen dat ze een hoop talent heeft en met de druk kan omgaan, nietwaar?