Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Soraya92 schreef:maar dodo en alladin staan nu niet bij haar ! die worden gereden door astrid ,en staan nu dus in noordbeemster ! Was laatst op het hertenhof , en ze werden mooi opgeschoren enzo
gabyfedde schreef:Waarom gunnen sommige mensen anderen toch niets?
Super gaaf voor Maria! Tuurlijk heeft ze ook veel geluk gehad dat ze de mogelijkheid krijgt om op dit niveau te presteren, maar zonder veel aanleg presteert een 11-jarige echt niet zo goed op dit niveau. Alleen maar een goede pony en een goede begeleiding is nog geen garantie dat je prestaties ook goed zijn.
nanou schreef:gabyfedde schreef:Waarom gunnen sommige mensen anderen toch niets?
Super gaaf voor Maria! Tuurlijk heeft ze ook veel geluk gehad dat ze de mogelijkheid krijgt om op dit niveau te presteren, maar zonder veel aanleg presteert een 11-jarige echt niet zo goed op dit niveau. Alleen maar een goede pony en een goede begeleiding is nog geen garantie dat je prestaties ook goed zijn.
Ja leuk voor haar, maar ga dan wel met je doorgewinterde computer naar grote wedstrijden.
En sta niet zo stom verbaasd te kijken als je kringkampioen word in het L.
Het is gewoon een verwende druif (met dr dure jasje speciaal overgekomen uit engeland)
Andere kinderen moeten ploeteren en Maria krijgt het allemaal op een presenteerblaadje.
Ik wil haar nog weleens zien gaan op een pony zonder al de knoppen erop.
Shadow06 schreef:De knopjes kunnen er misschien wel opzitten, maar als je ze niet weet te bedienen en het gevoel niet hebt om in te spelen op bepaalde situaties dan kom je nergens hoor... Ik zou willen dat ik de kans had zulke pony's te rijden. Zou hem in ieder geval met beide handen aangrijpen!!
Jammer dat niet iedereen iemand zoiets gunt.. Je zal altijd houden dat de één deze kans wel krijgt en de ander niet. Verschil moet er wezen.. toch??
BettyLove schreef:Shadow06 schreef:De knopjes kunnen er misschien wel opzitten, maar als je ze niet weet te bedienen en het gevoel niet hebt om in te spelen op bepaalde situaties dan kom je nergens hoor... Ik zou willen dat ik de kans had zulke pony's te rijden. Zou hem in ieder geval met beide handen aangrijpen!!
Jammer dat niet iedereen iemand zoiets gunt.. Je zal altijd houden dat de één deze kans wel krijgt en de ander niet. Verschil moet er wezen.. toch??
ik gun het iedereen het is alleen de waarheid.
ze reed vroeger toch ook op jonge onervaren ponies waarom is ze daar dan niet ver mee gekomen?
Ze is gewoon een verwent nest met knoppen kan iedereen het is niet zo moeilijk als iemand zeg hoe en wat en de pony doet het.!!!!
BettyLove schreef:Shadow06 schreef:De knopjes kunnen er misschien wel opzitten, maar als je ze niet weet te bedienen en het gevoel niet hebt om in te spelen op bepaalde situaties dan kom je nergens hoor... Ik zou willen dat ik de kans had zulke pony's te rijden. Zou hem in ieder geval met beide handen aangrijpen!!
ik gun het iedereen het is alleen de waarheid.
ze reed vroeger toch ook op jonge onervaren ponies waarom is ze daar dan niet ver mee gekomen?
Ze is gewoon een verwent nest met knoppen kan iedereen het is niet zo moeilijk als iemand zeg hoe en wat en de pony doet het.!!!!
BettyLove schreef:ze reed vroeger toch ook op jonge onervaren ponies waarom is ze daar dan niet ver mee gekomen?
amondi schreef:ik gun het iedereen het is alleen de waarheid.
Ik snap wel wat je bedoelt, hier in de buurt rijdt ook zo'n meisje.
Vanaf haar 11de op toppony's die door anderen getraint worden, zelf blijft ze kaarsrecht zitten in de proef en won alles wat er te winnen was. Op de wedstrijden hoefde ze ook nooit in te rijden, alleen wat rond stappen. Klaarblijkelijk was de pony thuis al klaar gestoomd.
Maar nu zal ze 15 of 16 zijn en ze zit niet in het A team!
Maar die mensen komen zichzelf echt wel tegen. Hun doel ligt veel hoger dan die van de gewone sterveling en als je dat dan niet haalt zijn de druiven zuur.
Dit meisje is 11, een kind nog, op de lagere school.
Die gun je idd een pony die je als vriend beschouwd, waar je mee op wedstrijd kunt en mee kan gaan zwemmen. Sociale contacten met andere ruitertjes van haar leefdtijd zal ze weinig hebben.
Moet je daar jaloers op zijn?
Je ziet het bij alle sporten, jong tennistalent dat traint in Amerika en dan 2e wordt op de NK, janken, boze ouders etc. Verschrikkelijk toch.
Zo'n kind kan alleen maar naar beneden vallen, dat vindt niemand leuk.
De ouders zijn veel te veel aan het pushen, wie stuurt zo'n kleine meid nou naar coby van baalen? Dat kun je beter doen als hun lichaam ontwikkelt is en ze er zelf aan kunnen rijden.
Zie jij een 11 jarige( of misschien wel 10 jarige) echt spontaan bij hun ouders gaan zeuren om toppony's? Of praten die ouders ze gek? Zijn ze zo overtuigd van de kansen voor hun kind dat alles opzij moet voor dat ene doel: de top bij de ponydressuur. School, vrienden, het zwembad, familie alles aan de kant want mijn kind rijdt paard!
Ik denk het laatste en daarom kan je het beste maar gewoon blij zijn voor dat meisje, die denkt dat haar doel bereikt is. Ze zal het alleen nog moeten bewijzen en die druk wil ik mijn kinderen niet geven.
Wel zet ik mijn vraagtekens bij onze topinstructie en de KNHS. Waarom nemen ze zo'n jong ding in training? Ze zijn te klein om zelf op te zadelen maar ze worden wel in een kader geplaatst? Daar kun je beter op afgeven. Die kinderen worden gek gemaakt, niet geboren.