mag een zweep? HELP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Re: mag een zweep? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 12:24

Als ik die van mij met sporen rij, (ik heb knopjes van 1.5 cm ofzo) loop ik de hele week weer te ruzien met haar omdat ze plakt op mn been... Dus ik ben wel blij dat die sporen niet hoeven, ik ga het nu eens even met n ander spoortje proberen op concours, omdat ze vooral in mn 2e proef wel eens wil gaan hangen en plakken op mn been omdat ze moe word....

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 12:58

ceasarlover schreef:
Dat je moet sporen moet rijden in de M is helemaal niet zo hoor.
al je paard het egt nodig heeft dan kan hjet wel maar het hoeft niet!!
en een zweep hoeft ook niet hoor als je je pony gewoon makkelijk kan rijden met been enz dan heb je helmaal geen zweep of sporen nodig

Heb je het topic niet gelezen? Er is al een aantal keer duidelijk aangegeven dat met dressuurwedstrijden sporen verplicht zijn, maar in de B en L krijg je dispensatie en hoeft het dus niet.. Maar van de M1 moet je met sporen rijden anders kan je gediskwalificeerd worden!
En mag je geen zweep meer gebruiken, alleen met losrijden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 14:22

Even een vraagje de FEIregelementen zijn toch voor internationaal??? Me ne Z zijn beide toch niet internationaal dus waarom daar la de zweep verbieden

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 14:23

Omdat de KNHS reglementen altijd daarop afgestemd worden Joki. Het is nou eenmaal zo dat de KNHS zo veel mogelijk de reglementen van de FEI wil aanhouden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 14:31

Tja maar die reglementen zijn dus normaal niet geldend voor nationale proeven.
Maar ja een logische verklaring heeft de KNHS bijna nooit dus nu ook weer niet

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 15:21

De verklaring voor geen zweep van de M is volgens mij best simpel: je hoort die oefeningen zonder zweep te kunnen rijden. Meer uitleg hoeft de KNHS dan toch ook niet te geven.