hoe deed jou jonge paard het voor het eerst op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quidou

Re: hoe deed jou jonge paard het voor het eerst op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:27

de eerste keer dat ik met mn paard op wedstrijd ging was hij 4 en dat ging eigenlijk heel goed
hij was wel heel erg kijkerig, met losrijden lagen er nl allemaal dingen langs de bak maar hij bleef wel rustig...
het proefje was in de binnenbak en omdat wij alleen maar een buitenbak hebben vond hij dat wel heel vreemd
een kantine, ingebouwd juryhok (iedere x weer vreemd kijken dat daar iemand inzit haha) en allemaal schuifdeuren enzow
maar hij bleef wel heel rustig en luisterde goed, k had 156 en 164 punten dus dat was best geslaagd

oowjah dat was dus 's avonds en ik had hem die middag dus wel al gelongeerd zodat hij ff een deel van zn energie alvast kwijt kon

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:29

de mijne deed het super. had meteen een winstpunt en stond redelijk vooraan. boven de verwachting dus.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:38

Ik heb die van mij ook eerst gelongeerd in een hoekje, gewoon 10 minuten, en daarna was het gelijk goed. Ze was wel erg onrustig met uitladen en opzadelen, ze heeft een deuk in de auto geschopt... In eerste instantie zou ik haar in de B een keer HC starten en daarna gelijk L1 starten, maar omdat ze toen een dik been had ben ik gelijk L1 gaan starten. Ik had gelijk 163 punten en een derde prijs geloof ik. Ze was toen 4 (het was mei/juni vorig jaar) en een half jaar zadelmak.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:49

Die van mij deed het heel goed ik had 165 & 173 punten was ook nog 3e Ze was lekker rustig en vond het heel gezellig.

Een tip als je met een jong paard op wedstrijden gaat hoe die ook loopt beloon hem altijd dan gaat ie de wedstrijden leuk vinden en doet ie na een poosje erg zijn best op de wedstrijden..
Dus ga voor de ervaring en niet voor de winstpunten o.d al kan die dat wel maar ze zijn toch te zenuwachtig op dat moment

Succes!

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:04

Mijn eerste wedstrijd ging prima. Ik werd namelijk gelijk eerste in de B (met 127 punten) er deden er maar 6 mee dus dat was ook niet zo moeilijk maar goed het klinkt wel leuk.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:00

met 127 punten lijkt mij wel erg weinig...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:13

uhuhuhuh???? vast een typfoutje Quidou..... denk je ook niet??

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 06:28

Of oude telling, toen ik jong was had je met 120 een winstpunt.
Maar dat is al bijna 20 jaar geleden.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:13

Joki schreef:
@ splinter vergeet je longe niet en een heleboel tijd teveel!

bedankt voor de tip, ik zou nooit aan zoiets denken

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:07

hoi hoi
ik had een 3,5 jarige pony gehad en zij was toen net 5 jaar oud in mei eerste wedstrijd gelopen en ik ook dus resultaat was 154 en 147...
cappy was echt zoo braaf, liep gewoon lekker door en heeft toch paar keer schrikjes gehad Binnen ong 2 jaar waren we M1 geklasseerd
ik ben gewoon met cappy op 5de begonnen omdat zij op 4de jaar een veulen kreeg en was nog niet echt zadelmak....

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:11

Largo was als de dood voor alle rijtuigjes die steeds vlak langs ons heen reden (was op de Welsh sport- en familiedag). Ze was erg fel, maar dat was ze eigenlijk overal wel, reden toch 162 punten bij elkaar en een 2e prijs!

Pia was net zo rustig als altijd, die keek nooit ergens van op en was altijd erg braaf. Jammer was, dat wij nogal een hele slechte ring hadden met sloten water waar ooit een hoefslag was geweest. Op een gegeven moment stonden we zelfs stil voor een plas water terwijl we eigenlijk middendraf moesten doen We hadden toch nog 153 punten..