Wie gaat er naar het regiokampioenschap, zuid-holland!! ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie gaat er naar het regiokampioenschap, zuid-holland!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:22

Ik hoor iedereen over Kringkampioenen, maar ik ben geen kringkampioen geworden hoor? Hoe werkt zoiets, want er gaan er max. 8 per kring door. In mijn kring zijn er 6 door gegaan, maar ik heb nooit iets gehoord over kringkampioenschappen?! Alleen de regionale..

In mijn briefje staat exact het volgende :

Geselecteerd.

Kring 5 rond maas en noord

Klasse B : Naar de Regiokampioenschappen in Heerjansdam op 12 en 13 augustus 2005. 6 afgevaardigden.
Te rijden proeven : op 12 aug. Pr. 8. De beste 10 van elke ring gaan door naar zaterdag 13 aug. Te rijden pr.9. De beste 8 rijden om het kamp. Van Z-Holland, te rijden proef 10.

2 startcoupons opsturen voor 1 juli naar het kringsec.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:33

Ik ben ook geen kringkjampieon gworden hoor. Was geloof ik 6e van mijn kring. En in jouw briefje staat meer info dan in de mijne.

Je moet wel meegedaan hebben aan kringkampioenschappen. Het is geen vrije inschrijving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:35

Sjonniej schreef:
Is het vrije inschrijving of moet je eerst wat in je eigen kring gepresteerd hebben?

Nee het is alleen voor pony’s vrije inschrijving, die is 6 augustus, voor de paarden moest je wel geselecteerd worden. Dit word bepaald door je behaalde resultaten. (Door middel van selectie wedstrijden)

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:30

ShannaY, je hebt wel een uitgebreide brief gehad, staat meer info in.. Die van mij stond alleen welke klassen welk aantal coupons moesten inleveren (vanaf L2 4 coupons)..
Ik ben zelf kringkampioen geworden, maar bij ons in de kring worden geen selecties gereden om je te selecteren voor de regio, alleen tijdens het kringkampioenschap (1 wedstrijd) kunnen mensen zich selecteren..

daanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:40

hallo ik ben er ook aanwezig
want ik ben lid van heerjansdam
mij moeder is geseleteerd 12 augustus en als ze daar goed rijd mag ze 13 augustus ook rijden
jennij van rooij in de L2

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:47

In mijn brief stond alleen dat ik gesecteerd was en dat ik 4 coupons op moest sturen verder niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:07

Ik lees net dat er vanaf L2 4 coupons ingeleverd moeten worden, wat een rare toestand allemaal, want ik moest er echt maar 2 opsturen?!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:38

Ach we zien het allemaal wel. Als ik te veel opgestuurd heb zal ik ze wel terugkrijgen en als jullie je selecteren voor de zaterdag zul je vast wel coupons mee mogen brengen.

Al vindt ik het wel slordig dat alles zo onduidelijk is. Zeker bij zoiets "grootst"

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 23:10

Hoe het precies zit met het verschil tussen het aantal in te leveren coupons weet ik ook niet, het enige dat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met het feit dat voor L1 en B geen NK is. Maar dan nog rijden die klasses ook 3 proeven, maar miss wordt dit niet door 2 jury's beoordeeld en krijg je van de laatste proef geen startcoupon ofzo??

@ shanna, de selecties die je hebt gereden of nog moet rijden zijn voor het kringkampioenschap. Diegene die na de selectie de nr 1 is, die is kringkampioen. Vandaar dat je iedereen hoort over kringkampioenschappen. Vandaar ga je naar de Regionale en van daar hopelijk naar de Landelijke

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 00:02

Klasse tot en met L2 wordt door een jury beoordeeld. Dus dan hoef je maar twee coupons op te sturen, eentje voor de vrijdag en eentje voor de zaterdag. Vanaf die klasse zijn er twee juryleden, dus vandaar dat je 4 coupons moet opsturen. Dus twee voor de vrijdag en twee voor de zaterdag.....

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:03

@Eleonoor: vorig jaar heb ik L2 gestart en toen moest ik ook 4 coupons inleveren, of bedoel je vanaf L2, zou wel logischer zijn, dat t vanaf de klasse is die uitgezonden wordt naar t NK.

Maar toch nog raar, ik heb vorig jaar, de vrijdag, zaterdagochtend en middag gereden en alleen de middagproef werd door @ juryleden beoordeeld (ook nog 2 rare juryleden). De andere 2 proeven gewoon door 1 jury. Zo kom je aan 4 coupons. Want zoals jij t zegt, zou je maar 2 proeven rijden, maar je kan er 3 rijden, dus zou je zeggen 4 voor de lagere klassen en 6 voor de hogere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:26

En hoe kunnen we dan verklaren dat Mirjam er 4 in moest leveren terwijl ze B start?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:33

tja goeie!!!!

dan weet ik t ook niet meer!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:50

Leuke discussie

Ik zal een smijn brief neerzetten.

Beste Mirjam

Van harte gefeliciteeerd.

Je bent geselecteerd met het paard Ursel ter Kwincke in de klasse B voor de outdoor regiokampioenschappen, die gehouden gaan worden op 12 augustus 2005 op het terrein van de Develruiters te Heerjansdam.

Voor 16 juli 2005 gaarne vier volledig ingevulde startcoupons sturen naar bovenstaand adres. Na deze datum accepteren wij geen startcoupons meer en dien je er zelf zorg voor te dragen dat ze tijdig bij het regiosecretariaat aankomen.

Indien je niet mee wilt doen aan deze kampioenschappen dan graag z.s.m. aan mij kenbaar maken via e-mail of briefje aan bovenstaand (e-mail) adres.

Wellicht ten overvloede willen wij u erop wijzen dat je, om te kunnen deelnemen aan de regiokampioenschappen, tot die tijd niet in een hogere rubriek mag starten. Tevens moet je op de dag van de regiokampioenschappen ingeschreven staan bij een vereniging in de kring waarin je de kringkampioenschappen hebt gerden.

Wij wensen je veel succes op de regiokampioenschapen.

Met vriendelijke groeten

Namens het bestuur kring 3

Toch nog een hele brief. De dingen die blauw zijn waren ingevuld met pen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:06

op de site staat trouwens dit:
Er zal sprake zijn van vijf afzonderlijke kampioenschappen, t.w.:

· Regiokampioenschap individuele dressuur klasse B geen deelname KNHS

· Regiokampioenschap individuele dressuur klasse L1 geen deelname KNHS

· Regiokampioenschap individuele dressuur klasse L2

· Regiokampioenschap individuele dressuur klasse M1

· Regiokampioenschap individuele dressuur klasse M2

Het kampioenschap bestaat uit drie gedeelten t.w.;

a De deelnemers aan bovengenoemde kampioenschappen zullen verdeeld worden over meerdere

ringen.

Deze proef zal dan ook uitsluitend selectie vormen voor deelname aan de tweede proef; het

resultaat telt dan ook niet mee voor de vaststelling van het eindklassement van dit kampioenschap.

Voor deze proef worden afzonderlijke prijzen beschikbaar gesteld.

b Aan de tweede proef zal deelgenomen kunnen worden door de beste 10 combinaties

van het klassement van iedere ring van de in sub a. genoemde dressuurproef. In geval

van ex aequo-plaatsing voor de laatste plaats die nog recht geeft op deelname aan de tweede proef,

worden alle op deze plaats geklasseerde combinaties in de gelegenheid gesteld te starten in de

tweede proef.

c Aan de derde proef zal deelgenomen kunnen worden door de beste 8 combinaties van het

klassement van de in sub. b genoemde dressuurproef. In geval van ex aequo – plaatsing voor de

laatste plaats die nog recht geeft voor deelname aan de tweede proef, worden alle op de plaats

geklasseerde combinaties in de gelegenheid gesteld te starten in de derde proef.

Te rijden proeven:

Vrijdag Zaterdag Zaterdagmiddag (eindklassement)

Klasse B: proefnr. 8 proefnr. 9 proefnr. 10

Klasse L1: proefnr. 14 proefnr. 15 proefnr. 16

Klasse L2: proefnr. 20 proefnr. 21 proefnr. 22

Klasse M1: proefnr. 26 proefnr. 27 proefnr. 28

Klasse M2: proefnr. 32 proefnr. 33 proefnr. 34

Dat zou dus beteken dat de B ook max. 3 proeven heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:46

Ja, ALS je door zou gaan dus. Vrijdag 1 proef, ga je door zaterdag 1 proef, en ga je zaterdag door, dan rij je nog 1 proef op de Zuid-Holland kampioenschappen.

En wat een lange brief heb jij gekregen zeg. Ik heb echt maar een heel klein briefje, zoals hij hier ook ergens staat gekregen!

En als je nu niet doorgaat, dan heb je nog 3 volledig ingevulde coupons over, kun je ook niet echt blij mee zijn toch

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:59

Als we niet doorgaan ..... Nou ja dan zie ik wel hopen dat ik dan de coupons terug krijg. Aan de andere kant ik heb per ongeluk 3 setjes besteld. Dus ik heb straks coupons zat.

Maar het is wel de bedoeling dat ik op zijn minst ook op zaterdagochtend mee mag rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:13

Haha.. nou ik ben altijd ontzettend zenuwachtig met grote concoursen, en verziek dan heel proef door mijn eigen gezeik. Ik moet ook voor de kampioenschappen (homeopatisch, dus geen drug ) rustgevende pilletjes innemen, zodat ik voor mijn eigen bestwil enigszins rustig blijf, dan is er niks aan de hand, mijn paard loopt toch wel zijn proef. Dus ik ben benieuwd..

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:17

Haha dat probleem heb ik dus ook. Maar Ursel is zelf onervaren. We zijn pas in april begonnen met wedstrijden. Dus we maken elkaar nogal zenuwachtig. Maar dit is ook voor ons beide een oefening, het is leuk als we de zaterdagmiddag halen maar het hoeft niet perse.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:46

Haha ik dus ook.. Wordt gezellig dan in de B met al dat gestress.. Maar ach, t is toch al leuk dat je geselecteerd bent..

Wel jammer dat alles zo vaag is, had toch wel verwacht dat alles beter geregeld zou zijn.. Als ze nou 1 standaard brief gemaakt hadden..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:54

Ik kom misschien wel kijken bij al jullie bokkers

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:02

tamaraatjuh schreef:
Ik kom misschien wel kijken bij al jullie bokkers

gezellig, kan je mij straks ook nog helpen mn paard de trailer in de duwen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:34

Heb je zo'n moeilijk pard dan double. Die van mij loopt zonder twijfelenb de trailer in echt fijn.
Doen veel bokkers mee in de B, Lekker gezellig.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:36

hmm t is altijd goed gegaan, tot het laatste concours toen wilde hij niet meer mee naar huis.. maar met n longeerlijn werkte t prima..

maar ik heb tamaraatjuh met de kringkampioenschappen gemeet tijdens het geduw en trek om n paard de trailer in de krijgen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:42

haha hopen dat hij vanaf nu weer braaf de trailer ingaat. Alvaro was echt verschrikkelijk met de trailer. Op het laast ging het gewoon niet meer. Toen hebben we dus Ursel gekocht. (alvaro is ok nog steeds van mij)