Geen dressuurhoedje meer bij de pony's, wel bij de paarden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nicole0180

Re: Geen dressuurhoedje meer bij de pony's, wel bij de paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:37

ik vind het ook wel een goede beslissing !! zelf rij ik Z1 met me paard maar rij ook de wedstrijden vaak gewoon nog met cap hoor ....

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:50

nicole0180 schreef:
ik vind het ook wel een goede beslissing !! zelf rij ik Z1 met me paard maar rij ook de wedstrijden vaak gewoon nog met cap hoor ....

even off-topic, maar wat is die Patser een onwijs leuk paard!!!

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:58

Ik vind het wel goed dat ze op steeds meer manege's een cap verplicht wordt, daar kan je toch wat moeilijker onderscheidt maken tussen goede en slechte ruiters.
Ik snap wel waarom ze het hoedje af willen schaffen maar dat vind ik eerlijk gezegd overdreven, als je Z rijdt ken je je paard toch wel goed genoeg om zelf te kunnen beslissen of je wel of niet een cap wil dragen. En wat betreft de pony's: tegen de tijd dat je Z rijdt ben je toch al wat ouder en ben je zelf slim genoeg om te beslissen met een cap te rijden als je dat nodig vindt.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:09

loesje688 schreef:
Ik vind het wel goed dat ze op steeds meer manege's een cap verplicht wordt, daar kan je toch wat moeilijker onderscheidt maken tussen goede en slechte ruiters.
Ik snap wel waarom ze het hoedje af willen schaffen maar dat vind ik eerlijk gezegd overdreven, als je Z rijdt ken je je paard toch wel goed genoeg om zelf te kunnen beslissen of je wel of niet een cap wil dragen. En wat betreft de pony's: tegen de tijd dat je Z rijdt ben je toch al wat ouder en ben je zelf slim genoeg om te beslissen met een cap te rijden als je dat nodig vindt.

Internationaal rijden de pony-ruiters/amazones ook met cap. En ik vind dat je leeftijd niks zegt over het nemen van de juiste beslissingen. Kijk maar naar Paulien Alberts, zij viel ook hard van haar paard (met haar paard reed ze toen al PSG), toch iemand waarvan je zou denken dat het niet snel gebeurd. Paarden blijven dieren, en dieren blijven onberekenbaar.
Kijk maar naar Bonfire, nadat Anky goud had gewonnen in Sydney, liet hij haar een dag later bijna zandhappen... Ik zou het aan de ene kant wel jammer vinden als het hoedje (bij de paarden!!!) uit de basissport verdwijnt, maar aan de andere kant het zal je prestaties echt niet gaan beinvloeden hoor, of je nou een cap of een hoedje op hebt!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:21

Anky was toen toch niet van Bonfire af gevallen.. volgens mij van een andere.. alleen ben ff naam kwijt