*Vraag* Op wedstrijd met een pony!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: *Vraag* Op wedstrijd met een pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 07:50

Soraya92 schreef:
Ik denk dat het gewoon niet uitmaakt !! Als jij een nette proef neerzet , rijd je je punten wel !

Waar staat de pony als ik vragen mag ?? Ik ken ook een Daisy die een kruising is

Ik durf te wedden dat je ook jury's hebt waarbij je nog zo netjes kan rijden, ze acsepteren je gewoon niet met je pony!
Zo had ik ooit in Ommen een jury waar commentaar op het briefje stond waar niks van klopte!
Ik had het bewijs op video..
Ik zou vlgens hem niet stilstaan met het halthouden, groeten en ik zou bijvoorbeeld enkele galoppassen gemaakt hebben bij het middendraf..
Verder ging de galop voor een 8 waar ik een 4 voor kreeg..

Ik had mijn proef dus op video: Ik stond 4kant perfect stil, ik maakte geen enkele galopfout met de middendraf hoogstens op een kant een takt fout.
En die galop zag er toppie uit (galop was zijn beste gang)
Cortom het leek mijn briefje wel niet.
Maar ik moet ook zeggen dat dit mij 1x in het jaar gebeurt is en dat je ook zeker goede, nette juryleden hebt..
Maar goed als je dan een perfecte proef neerzet en je krijgt 155 punten en de 2de proef gaat een stuk slechter met 168 punten sta je raar te kijken.

Ik heb nu een KWPN-er en ik kan je wel vertellen dat ik het iets makkelijker vind nu.
Dit alles moet geen ontmoediging zijn, want geloof me als je boven die 155 punten zit heb je het ook dubbel en dik verdiend!
En mag je lekker trots zijn.
Het is een echte uitdaging.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:19

Ik heb naar ook nog een vraag , of eigenlijk heb ik gewoon advies nodig
Ik rij nu op mn verzorgpony (1.46 hoog) ook wedstrijden, maar dit jaar ben ik 18 geworden, dus ik maak dit jaar nog af tussen de pony's. Volgend jaar wordt het veulen van mijn andere verzorgpony 3 jaar (het veulen is nu dus 2 en al 1.60 hoog) Volgend jaar wordt hij dus ingereden en dan mag ik hem gaan berijden en dan stop ik uiteindelijk met de pony. Nou is mijn vraag, zal ik volgend jaar nog wel wedstrijden rijden met de pony? Want het duurt natuurlijk ff voor dat paard ingereden is, en in de vakantie kan ik wel 2 paarden rijden (alleen emt school niet).

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:05

daantjuhhh schreef:
Soraya92 schreef:
Ik denk dat het gewoon niet uitmaakt !! Als jij een nette proef neerzet , rijd je je punten wel !

Waar staat de pony als ik vragen mag ?? Ik ken ook een Daisy die een kruising is

Ik durf te wedden dat je ook jury's hebt waarbij je nog zo netjes kan rijden, ze acsepteren je gewoon niet met je pony!
Zo had ik ooit in Ommen een jury waar commentaar op het briefje stond waar niks van klopte!
Ik had het bewijs op video..
Ik zou vlgens hem niet stilstaan met het halthouden, groeten en ik zou bijvoorbeeld enkele galoppassen gemaakt hebben bij het middendraf..
Verder ging de galop voor een 8 waar ik een 4 voor kreeg..

Ik had mijn proef dus op video: Ik stond 4kant perfect stil, ik maakte geen enkele galopfout met de middendraf hoogstens op een kant een takt fout.
En die galop zag er toppie uit (galop was zijn beste gang)
Cortom het leek mijn briefje wel niet.
Maar ik moet ook zeggen dat dit mij 1x in het jaar gebeurt is en dat je ook zeker goede, nette juryleden hebt..
Maar goed als je dan een perfecte proef neerzet en je krijgt 155 punten en de 2de proef gaat een stuk slechter met 168 punten sta je raar te kijken.

Ik heb nu een KWPN-er en ik kan je wel vertellen dat ik het iets makkelijker vind nu.
Dit alles moet geen ontmoediging zijn, want geloof me als je boven die 155 punten zit heb je het ook dubbel en dik verdiend!
En mag je lekker trots zijn.
Het is een echte uitdaging.

Komt voor Daantjuh, maar meestal valt het wel mee.
Onze dikke vette Welshcob heeft al vaak gewonnen van (dressuurgefokte)KWPNers (loopt M2 bij de paarden) en hij is nou niet bepaald het toppunt van dressuurmatige bouw, maar wel een echte pony om te zien.
Ook is er hier in de regio een M2 Fjord, die ook al de nodige paarden verslagen heeft.
Dus pony-liefhebbers, gewoon doen en haal je schouders maar op als je zo'n jury tegenkomt als die van Daantjuh.
Die weet gewoon niet beter.