Diepterecord allertijden!! :P

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Re: Diepterecord allertijden!! :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:59

Sydney2005 schreef:
O ja, ben ook een keer gediswalificeerd!! Dan was dit dus niet eens mijn dieptepunt haha! Knipoog
Minpunten zijn de punten die in je jurering afgetrokken worden van je totaal, dus -2 voor bv een extra volte. Verliespunten krijg je dus als je onder de 117 punten haalt, dan wordt er 1 wp in mindering gebracht op je totaal.

waarom was jij gediskwalificeerd???

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:35

Karin schreef:
In de L t/m Z kun je ook geen minpunten halen, zie mijn bericht hierboven. Tong uitsteken

Vanaf de L kun je wel verliespunten rijden. Als je 117 of lager rijdt dan heb je 1 verliespunt. In de B idd niet. Stel ik heb 4 winstpunten in de L2 en rij 115 punten dan heb ik dus nog maar 3 winstpunten over...
En minpunten worden in het onderdeel doorberekend bijvoorbeeld op het verkeerde been lichtrijden is -1 in het punt.
En dan heb je natuurlijk nog strafpunten bij het afwijken van de lijn.
Bij uitsluiting krijgt met -2 winstpunten.
Bij diskwalificatie vervallen alle prijzen en punten gereden op die dag (ook met evt. andere paarden) en zal de KNHS een straf bepalen. De ruiter/amazone moet dan direct het terrein verlaten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:37

Rhythm schreef:
Vanaf de L kun je wel verliespunten rijden.

Dat zei ik in mijn eerste post al. Haha!

Er wordt steeds over minpunten gesproken, maar die bestaan niet in de wedstrijdsport. Wel verliespunten en strafpunten. Knipoog

Citaat:
En minpunten worden in het onderdeel doorberekend bijvoorbeeld op het verkeerde been lichtrijden is -1 in het punt.
En dan heb je natuurlijk nog strafpunten bij het afwijken van de lijn.

In beide gevallen zijn dat strafpunten. Knipoog

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:39

CGJ12 schreef:
Eusebio schreef:
Ik heb ooit een verliespunt gereden en zeer onterecht, vroeg de jury of ik achterstevoren op mijn paard zat? Boos! Geen commentaar. Boos! Gelukkig alles op video gezien en de KNHS ingeschakelt. Deze persoon mag nooit meer zijn functie als jury uitvoeren, hij had van de 5 combinatie's, 3 personen (waaronder ik) een verliespunt gegeven. Jouw dieptepunt valt dus best mee hoor. Bloos Haha!

Dikke duim volgens mij..........

Ligt het aan mij of ben ik blond, snap hem niet................... Slapen Dromen
Deze persoon is inmiddels weer aan het jureren vernam ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:02

Eusebio schreef:

Ligt het aan mij of ben ik blond, snap hem niet................... Slapen Dromen

Uit je dikke duim gezogen denkt CGJ.....

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:06

Karin schreef:
Dat zei ik in mijn eerste post al. Haha!

Er wordt steeds over minpunten gesproken, maar die bestaan niet in de wedstrijdsport. Wel verliespunten en strafpunten. Knipoog

Ben ik even blij dat je in de B geen verliespunten kunt halen. Maar ik wist het al wel Pling

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:42

Ik heb ook een keer een verliespunt gereden in de L2. 113 punten, leuk hoor als je een meisje van een jaar of 13 bent. Heb sowieso problemen gehad in de L2, maar die punten waren wel heel erg overdreven. Maar ook ik was niet de enige, die man had een paar dagen gejureerd en had ongeveer 5 mensen een verliespunt gegeven. Het schijnt dat hij dat wel meer doet.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:47

Wij hebben een keer een jurylid gehad die een grietje van 7 op een oliebol met 130 punten "beloonde". Dat was de laagste score, maar de rest van de kinderen (allemaal onder de 12 jaar) kreeg ook lage punten zo tussen de 140 en 145. Deze dame heeft geen bloemen gekregen na afloop.
Zelf heb ik wel eens een 2 in de B gekregen voor het aanspringen in de verkeerde galop. Van de 30 B-combinaties had de winnaar maar liefst 156 punten. Waar ben je dan als jury mee bezig? Volgens mij rijdt iedereen toch voor zijn plezier.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:18

Melanie15 schreef:
Maar ook ik was niet de enige, die man had een paar dagen gejureerd en had ongeveer 5 mensen een verliespunt gegeven. Het schijnt dat hij dat wel meer doet.

Je geeft de jury dus de schuld?

Betteke schreef:
Volgens mij rijdt iedereen toch voor zijn plezier.

De jury zit er ook voor zijn/haar plezier. Soms ben ik na een aantal (B-)proeven helaas niet meer zo vrolijk. Nee, ik punt niet zo laag, ik probeer positief te blijven. Maar soms...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:29

Betteke schreef:
Waar ben je dan als jury mee bezig? Volgens mij rijdt iedereen toch voor zijn plezier.

Hadden we vanavond op les nog een discussie over. was er idd een van mening dat je voor je plezier rijd, zij was ook jury en gaf de kleine kinders dan ook wel punten. Je rijd idd voor je plezier, maar je kan niet alle lieve kleine kinderen punten geven om t leuk te houden, komen ze in een hogere klasse en daar vallen de punten dan ineens wel tegen. Wel kan je er in je manier van commentaar geven rekening mee houden, dus opbouwende kritiek zeg maar....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 06:26

Helemaal mee eens, ook kinderen verdienen hun punten, ze moeten ze niet krijgen!

Als een kind van 7 op een shet meedoet aan een wedstrijd moeten ze op hetzelfde niveau beoordeelt worden als een 12 jarige met een welsh. Hoe denk je dat een serieuze 12 jarige zich voelt als zo'n Ukkepuk boven je geplaatst wordt omdat het zo schattig is?
( uit ervaring weet ik dat je je verraden voelt)

Als je niet tegen gewone punten kan, moet je Bixie gaan rijden. Zeker met een kind van 7.

Maar Yvonne: gelukkig geen verliespunt dus gereden. Wij hadden afgelopen maandag ook een "dieptepunt" Alleen werd de slechte proef
(drammen, hangen tegen de hand, 3x bordje M omvergereden, aanspringen waar draf gevraagd was) met 152 punten beoordeeld, de 2e proef ging veel beter, ze kon er gewoon aan rijden en sturen, en "dus" 142 punten zonder commentaar.
Lachen en op naar de volgende wedstrijd!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 06:32

mijn diepte punten zijn 114!! Haha!
reed toen nog in de B en het ging heel prut, en toen was er ook nog eens een hele rare jury, is was nog niet eens laatste Tong uitsteken
er was ook nog iemand met 112, en 116... stond net boven mij dus...
vind ik echt raar hoor Bloos

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:57

Sydney2005 schreef:
Eusebio schreef:

Ja hoor tuurlijk, kijk eens naar het stukje van Melanie 15, zouden wij het niet over dezelfde persoon hebben? Boos!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:14

KarinvdM schreef:
Melanie15 schreef:
Maar ook ik was niet de enige, die man had een paar dagen gejureerd en had ongeveer 5 mensen een verliespunt gegeven. Het schijnt dat hij dat wel meer doet.

Je geeft de jury dus de schuld?

Voor een gedeelte wel ja, ik bedoel, ik had zelf niet lekker gereden toen, maar om nou 113 punten te gaan geven, de proef was toch wel even heel wat meer waard. En hoe zou het nou komen dat in een paar dagen tijd 5 mensen een verliespunt krijgen die door dezelfde jury zijn gejureerd, terwijl je dat normaal heel zelden hoort

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:01

Dat is toch wel heel veel zeg...

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:24

Ja, dat sommige strenge jury's preferen dat moeten hun weten.
Maar ik vind dat de B soms er streng gejureerd word.
Het moet allemaal maar met die kop naar beneden, terwijl dat nog niet eens verplicht is. Ze geven meer punten aan een combi met valse knik dat 1 die ontspannen maar met ze hoofd niet naar beneden loopt.
Bovendien hoefde je vroeger maar 5 winstpunten te hebben om naar de volgende klassen te kunnen.
Met deze 2 punten is het halen van winstpunten en in een hogere klassen belanden wel 3x zo moeilijk dan vroeger en voor sommige onbereikbaar.
Ben ik blij dat er ook nog soepele jury's rondlopen omdat een beetje gelijk te maken!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:46

BailyKarlos schreef:
Ja, dat sommige strenge jury's preferen dat moeten hun weten.
Maar ik vind dat de B soms er streng gejureerd word.
Het moet allemaal maar met die kop naar beneden, terwijl dat nog niet eens verplicht is. Ze geven meer punten aan een combi met valse knik dat 1 die ontspannen maar met ze hoofd niet naar beneden loopt.
Bovendien hoefde je vroeger maar 5 winstpunten te hebben om naar de volgende klassen te kunnen.
Met deze 2 punten is het halen van winstpunten en in een hogere klassen belanden wel 3x zo moeilijk dan vroeger en voor sommige onbereikbaar.
Ben ik blij dat er ook nog soepele jury's rondlopen omdat een beetje gelijk te maken!

Waar staat dat, dat dat niet hoeft?
Je paard moet aan de hulpen zijn. Als je paard goed aan de hulpen is, dan is hij ook nageeflijk.

Wees blij dat je de winstpunten niet kado krijgt, er rijden al genoeg ruiters in een klasse waar ze eigenlijk niet in thuis horen en waarvan ik me soms af vraag hoe ze er gekomen zijn...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:52

Ja door goed op de bordjes te rijden.....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:21

Mijn dieptepunt met Sam is 148 punten, nog niet zo vreselijk gelukkig (houden we zo Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:45

Eusebio schreef:
Sydney2005 schreef:

Ja hoor tuurlijk, kijk eens naar het stukje van Melanie 15, zouden wij het niet over dezelfde persoon hebben? Boos!

Ik leg alleen maar uit wat CGJ bedoeld, ik bemoei me verder nergens mee.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:53

Sydney2005 schreef:
Ik leg alleen maar uit wat CGJ bedoeld, ik bemoei me verder nergens mee.....

Stokerd! Haha! Haha! Haha!

Maar natuurlijk is dat een broodje-aap verhaal!
Jury's worden echt niet geschorst omdat ze enkele Pennys een verliespunt geven. No way.

En omdat er in een latere posting al "teruggekrabbeld" werd door mede te delen dat die jury al weer jureert wordt dat nog duidelijker........

Jury's worden echt niet zo maar even geschorst.
"Over de beoordeling van een jury is géén discussie mogelijk"

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:59

We hadden het over het diepterecord volgens mij.
Jullie zijn zeker vriendjes bla bla bla.
And bey the way, deze jury is toch uit zijn functie als jury ontheven,
vernam ik uit zeer betrouwbare bronnen, lekker belangrijk het ging niet om de jury, er zijn er zat die het goed doen. Pling
En Penny? Grapjas hoe oud ben jij dan wel niet. }>
Van mij mag hier een slotje op als het alleen maar over dit geleuter gaat. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:13

Eusebio schreef:
Jullie zijn zeker vriendjes bla bla bla.

Nou nee hoor.....

Maar wat doe je nou vaag, jij gaat roepen dat een jury slecht is bla bla bla, CGJ geeft zijn mening (als jury zijnde....) en van jou mag het hier meteen op slot?? Ga dan de discussie ook verder aan en betrek mij er lekker ff niet bij zeg! Boos!

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:27

Kijk naar het onderschrift van je vriendje en het verhaal dat hij mij schrijft per pb bla bla bla.
Jury zijn noem ik niet slecht, ga er namelijk zelf ook aan beginnen eind van het jaar. Ik ga de discussie niet verder aan, laterrrrrrrrr. Cool

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:30

Eusebio schreef:
Jullie zijn zeker vriendjes

CGJ heeft geen vriendjes...

Wel kenissen.