jury heeft helft vd proeg niet gezien!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: jury heeft helft vd proeg niet gezien!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:51

onbegrijpelijk dat dat kan gebeuren!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:53

Ik kan me best voorstellen dat je na combinatie nummer zoveel een onderdeel mist, maar idd, geef dan een 6. De helft van de proef missen is een ander verhaal. Heb je al contact op genomen met de KNHS?
Bij mij werd er een keer getoeterd na onderdeel 10 ofzo in het Z1, dat ik verkeerd reed. Zowel voorlezer als ik snapte er niets van, ik deed namelijk braaf wat er werd gevraagd. Voorlezer dus nogmaals voorgelezen, ik nog een keer gedaan, werd er weer getoeterd. Voorlezer naar de jury, bleek die de internationale proeven voor het Z2 pony's voor zich te hebben. Hij voelde zich er erg rot over (kwam er natuurlijk niet echt bepaald op tijd achter), heeft echt een paar keer zijn excuses aangeboden en ik mocht overnieuw beginnen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:27

Lieferdje, graag je tekst nalezen op spel- en typfouten. Verder zou een wat genuanceerde mening over juryleden je niet misstaan.

Ik heb overigens geleerd dat je als je een onderdeel niet hebt gezien, je hier het gemiddelde cijfer van de proef voor geeft.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:50

Chely schreef:
je bent jury, je wordt er voor betaald

Hoe kom je daar nu bij???? De mensen die zitten te jureren worden daar echt niet voor betaald hoor!!!! Allemaal vrijwilligerswerk! (ze krijgen hooguit kilometergeld voor de reis)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:15

en vroeger kreeg je ook 25 gulden per dag, daar word je rijk van.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:21

Je krijgt 12,50 euro, en daar mag je dan 3 uurtjes voor zitten. Is toch netjes betaald, 4 euro per uur?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:23

alexandra, lees even de twee reacties voor je *LOL* Dan zie je dat dat geld nogal meevalt.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:25

ik vind het ook echt absurd, een jury krijgt ervoor betaald en natuurlijk als er een paard op de achtergrond bijv. steigert en hij ziet even iets niet van jou vertoonde onderdeel oké dat kan bij een onderdeel en geef dan gewoon een 6 of een 7 maarh et mag absoluut niet in je nadeel zijn! en inderdaad een klacht indienen, dit mag niet gebeuren want het startgeld per proef is al heel veel (niet dat de jury dit allemaal krijgtm aar waar vor je geld en tenminste zicht op je proefm ag je toch wel eisen!) en dit slaat werkelijk nergens op!
Laatst bijgewerkt door alexandra15 op 19-06-05 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:04

Tja, ik heb het ook een keer meegemaakt, was wel ong 8, 9 jaar geleden, ik was toen 15 geloof ik. Ik reed toen met mijn pony een M2 proef, ging heel aardig, kreeg ook leuke commentaren van de mensen om mij heen. Vervolgens kreeg ik mijn protocol terug had ik 120 punten met bijv 1en op de keertwendingen en nog andere dingen, stond bij niet getoond, terwijl dat helemaal niet kon.
Mijn vader kwaad! Gelukkig was de vereniging ook ontzettend kwaad (ik kwam altijd elke wedstrijd bij hun, dus ik was bekend), vervolgens gaf die vent als excuus, dat de vereniging te vaak het juryhokje binnen was gekomen en dat dat hem afgeleid had, tja, dat viel niet goed bij de vereniging. Vervolgens heeft mijn vader een brief gestuurd en de vereniging ook, nooit meer iets van gehoord, maar ik heb hem daarna ook nooit meer zien jureren....

Iig goed dat je een brief hebt gestuurd, zoiets verpest je hele dag!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:47

Scum schreef:
Je krijgt 12,50 euro, en daar mag je dan 3 uurtjes voor zitten. Is toch netjes betaald, 4 euro per uur?

Dan heb jij nog nette rubrieken, ik zit vaak 4 uur plus je reistijd nog van minstens een uur heen en terug en dat allemaal voor 12,50 euro =
2,50 per uur. Knipoog
Overigens zou ik het eerlijker vinden als het per gestarte combinatie zou gaan. 12,50 is nog niet eens 2 x het startgeld per proef.

@lielle: het gemiddelde van de proef past idd beter dan klakkeloos een 6 geven als je een onderdeel niet gezien hebt.
Stel dat iemand allemaal 4-en en 5-en heeft staan of juist allemaal 7-ens, dan is een 6 opeens een raar cijfer.

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:24

nou geweldig hoor gistere had ik jury die had ed ziekte van parkinson..
:s en ik moest paar dingen in stap doen en stond gistere op me proef uitslag dat ik die niet heb laten zien terwijl zelfs me ma zei dat ik het gedaan had...nou ik stond er echt perplex van...maja was toch nog 2de geworde ondanks de zware hitte...34 grade..en t inrijde ging ook niet goed me pony had er helemaal genoeg van van het buiten inrijde in de volle zon dus lag ernaast. en later ging ik galloperend naar de afspuitplaats ..dus was niet zo succes..maar ik vond het echt heel scraal dat er stond dat ik de stap dingen niet getoond had terwijl ik die wel had laten zien

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:17

Prima als een jurylid een keer iets niet ziet hoor, dat kan gebeuren. Ik zou zelf als ik de leeftijd heb ook wel willen gaan jureren, want ik vind het erg leuk om combinaties te beoordelen, dus ik zal absoluut niet zeggen dat jury's van alles verkeerd doen.
Maar, om nou afgescheept te worden met een "jammer ik heb het niet gezien tot de volgende keer" .... Dat vind ik toch iets te ver gaan. Die jury kan ook proberen om begrip te tonen, dan komt het al heel anders over.

Ik kan gerust stellen dat ik erg blij ben dat ik het nog heb meegemaakt, want op het moment dat ik onrechtvaardig behandeld word, word ik echt ontzettend kwaad.... (dat zit nou eenmaal in mijn aard Tong uitsteken ).

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 16:30

fabienne schreef:
Chely schreef:
je bent jury, je wordt er voor betaald

Hoe kom je daar nu bij???? De mensen die zitten te jureren worden daar echt niet voor betaald hoor!!!! Allemaal vrijwilligerswerk! (ze krijgen hooguit kilometergeld voor de reis)

ach of ze er nu wel of niet voor betaald worden, hij zal het vast niet expres gedaan hebben, maar ondertussen heeft hij WEL mijn dag verpest. En ik vind het verschil maken of hij 1 onderdeel of 8onderdelen niet gezien heeft! Ald je jury bent weet je gewoon dat je een verantwoordelijke taak hebt anders moet je ergens op een terasje gaan zitten en in de verte proefjes bekijken.

Grr, maar goed even ademhalen en weer rustig verder rijden, blijft leuk dressuur rijden!! Haha!

joor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:49

beetje laat maar toch wil ik zeggen dat je echt een belletje moet doen naar het KNHS. ik ben zelf ook jury en dit is te belachelijk voor woorden. echt bellen hoor!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:52

muiltje schreef:
ach of ze er nu wel of niet voor betaald worden, hij zal het vast niet expres gedaan hebben, maar ondertussen heeft hij WEL mijn dag verpest. En ik vind het verschil maken of hij 1 onderdeel of 8onderdelen niet gezien heeft! Ald je jury bent weet je gewoon dat je een verantwoordelijke taak hebt anders moet je ergens op een terasje gaan zitten en in de verte proefjes bekijken.

Grr, maar goed even ademhalen en weer rustig verder rijden, blijft leuk dressuur rijden!! Haha!

Ik zit dit echt met open mond te lezen. Ik zou ook pislink zijn! Ben benieuwd naar de reactie van het KNHS Lachen

Hihi, gelukkig kan je er ergens nog wel nuchter over nadenken!

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 12:27

joor schreef:
beetje laat maar toch wil ik zeggen dat je echt een belletje moet doen naar het KNHS. ik ben zelf ook jury en dit is te belachelijk voor woorden. echt bellen hoor!

doen we ook! Knipoog

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 06:46

ik vind dit ook echt belachelijk!

zit je je een beetje voor niets zo uit te sloven.