Jaloezie onder ouders van ponyruiters op concours

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mactime

Re: Jaloezie onder ouders van ponyruiters op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:29

ik heb dat altijd gehad met mijn e pony ( zelfs mijn beste vriendin zei dat ik het maar makkelijk had met een pony die al z1 heeft gelopen ) hallo zeg zonder mij loopt ien zo niet ..!!!!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:18

CGJ12 schreef:
Afgunst moet je verdienen, medelijden krijg je gratis.

Damn hee, das wel een goeie...

Maar ja ik heb die afgunst inderdaad ook wel gemerkt.. niet zo zeer in de zin van: 'Die pony heeft het allemaal al zo vaak gedaan/het gaat automatisch', maar meer zo van: 'Ach, jij wint toch wel'.
Dat is ook bijzonder vermoeiend, aangezien ik er ontzettend hard voor train. Ik heb misschien geluk gehad met leuke ponies, maar ze waren echt niet gemakkelijk en het ging al helemaal niet vanzelf.
Toch moet ik zeggen dat ik deze afgunst meer gemerkt heb vanuit de ruiters/amazones zelf, dan van hun ouders. Ik zou het ook bijzonder kinderachtig hebben gevonden als dit wel vanuit de ouders gekomen zou zijn.
Je moet nou eenmaal tevreden zijn met wat je hebt

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:28

eigenlijk is wedstrijden rijden alleen leuk als je je met jezelf bezig houdt. ik ben met mijn pony redelijk snel in het z beland en dan krijg je ook wel eens vreemde opmerkingen naar je toe. omdat mensen het niet verwachten en vooral omdat het bij hunzelf niet lukt.
dus doe het voor jezelf, voor je eigen plezier en wees gewono blij voor anderen ookal krijg je er zelf geen eer aan terug.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:33

Dat is wel waar, maar bij ons hebben ouders niet ruzie ofzo.
Soms word er natuurlijk wel een opmerking gemaakt van: o ja, maar die heeft een Z pony.
Dat is natuurlijk wel makkelijk gezegt.

Maar bij sommige mensen is het wel zo, dan hadden ze een andere pony waarmee ze niks presteerden, en dan kregen ze een pony die al een (paar) keer Z heeft gelopen, presteren ze ineens wel.
Dat ligt ook aan de pony, maar ik ben het ermee eens dat je zelf ook moet kunnen rijden om zo een pony goed te kunnen laten lopen .

Maar als je zelf Z hebt gereden, scheeld dat ook wel de helft hoor.
Dan ken je de hulpen goed, en dan lukt het vanzelf ook wel beter denk ik .

In de B reed ik super vaak prijzen enzo.
Ik stond met de selectie execo 1e en mocht naar de finale.
Toen waren mensen ook tegen elkaar aan het praten van: Ja die heeft een pony die alles al kan enz.
Terwijl ik een pony had die pas 4.5 jaar oud was . En hij had nog niks gelopen ..
En toen ze dat wisten, ging het van dat ik allemaal domme dingen zei zoals:
Natuurlijk ben ik 1e geworden, altijd toch ..
Dat vind ik dus nergens op slaan, want zoiets heb ik nog nooit gezegt, nog niet eens in de richtig daarvan

Maar nu is de sfeer wel goed, al word er natuurlijk soms nog wel geroddeld over elkaar ..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:52

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook wel last van heb hoor - bij de paarden dan.

Zelf een paardje van 3500 Euro onder je kont, leuk dier maar niks speciaals en blij zijn met een keer in de week lessen en jezelf uit te naad trainen voor een prijsje in het M2 terwijl je zelf meer kan maar je paard zit fysiek op zijn top.

En dan -snik- van die meiden die minstens twee paarden van een halve ton of meer onder hun kont hebben door paps en mams betaald, hem drie dagen in de week (ofzo) door een topamazone laten rijden en de andere dagen privelessen en dan in hun superdeluxe vrachtwagen een week naar verwegistan gaan om daar punten weg te snaaien in de wedstrijden die er echt toe doen.... en uit ervaring weten dat ze onder jou notabene net zo goed lopen! Dan kan ik het wel ff moeilijk hebben hoor!

If I was a rich girl... nananananananananana *o/*

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:01

Je hebt ook ouders die hun kind een knal verkopen als ze niet goed hebben gereden. Naja dan denk ik welleens, zet zon kind op een groene pony, dan moeten ze wel leren rijden! Je kan wel een plaatje van een pony hebben, die ZZ springt, ZZ dresuur loopt en Z crosst, dat wil nog niet zeggen dat de combinatie ruite'r/pony dat samen ook weer kan... Daar vergissen veel ouders zich in en dat vind ik wel sneu voor die ruitertjes!

Mactime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:56

ik vind het zo banketstaaf als mensen tegen me zeggen jij hebt het maar makkelik met die pony onder je kont je hoeft er niks voor te doen .. Hallo zeg.. ik rij 6 dagen in de week train 2 ponys verzorg ze dan tot in de puntjes doe op wedstrijd supppppeeerrrr mn best en dan kom ik doodmoe van me pony af van het werken zegt die (beste vriendin) van me jij hoeft niks te doen jij hebt het maar makkelijk met zon pony onder je kont... terwijl zij misschien 3 keer in de week traint.. en dan zegt dat zij oo zo zwaar heeft en dat ze er alles voor doet .. om net zon goede pony als die van mij te krijgen.. mijn pony is idd goed en hij is al wat bevestigd maar dat betekent niet dat ik alles op mn sloffen win ofzo ,, dat ik er niks voor hoef te doen .. kan dan echt zo kwaad worden op mensen die tegen me zeggen dat ik het maar makkelijk heb ...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:55

Een leerling van mij is 10 jaar en heeft een niet geklasseerde pony van 11 jaar. (pony en meisje waren allebei vijf jaar toen de pony werd aangeschaft.... vandaar niet geklasseerd..) Eerst heeft er een meisje van de manege op gereden en mocht zij uitstappen enzo en later ging ze zelf steeds meer rijden en uiteindelijk rijdt ze nu de pony alleen. Ze is sinds kort gestart in de L2 dressuur en haalt in zes wedstrijden 20 winstpunten. (190 en 183 bijvoorbeeld en 182 en 179) door deze punten heeft ze (volgens de omstanders....) nu ineens een pony die al veel hoger heeft gelopen......
pffffff ze is gewoon superfanatiek en doet er alles voor. Als ik haar de ene week iets mee geef weet ik zeker dat ze heel erg haar best doet om het de week erop zo goed mogelijk te kunnen. That's the spirit! Als beloning voor haar harde werken krijgt ze hoge punten (zoals het hoort te zijn...) en is ze net regio kampioen geworden met ruim 4% voorsprong op de nummer twee (Ze behaalde 175 en 176 pnt op het kampioenschap!)... wij gaan naar Ermelo 3 september en laat de rest maar kletsen.......

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 11:25

Ik heb een pony die Z springen is geweest, ik ben nu L springen, ga na de kampioenschappen M. Hij was een D pony, nu een E, dus ik spring voor mijn gevoel eigenlijk al M, en als ik dan overga na de M, eigenlijk Z.
Maar heb ook al heel vaak gehoord dat ik de pony alleen maar rond hoef te sturen. En als ik 1e ben enzo zeggen ze dat Lasko het maar weer goed gedaan heeft. Dat vind ik zo flauw he, alsof ik alleen maar hoef te sturen. En dat ik verder niks doe. Nouja, zoals CGJ12 al zei, afgunst heb ik verdiend volgens mij..