Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Consort schreef:Het lijkt mij volkomen logisch dat een winstpunt in de B betekent dat je klaar bent voor de L1. Naar mijn mening geeft de jury d.m.v. van het geven van een winstpunt aan dat je er klaar voor bent een klasse hoger te gaan rijden.
Lielle schreef:toch heb ik als jury geleerd dat dat niet zo is. Je moet punten wat je ziet en niet of die combi al een klasse hoger kan starten, dan heb je je eisen nl al een klasse te hoog liggen.
Lielle schreef:toch heb ik als jury geleerd dat dat niet zo is. Je moet punten wat je ziet en niet of die combi al een klasse hoger kan starten, dan heb je je eisen nl al een klasse te hoog liggen.
Tizzy1 schreef:............
Enne... ik rij zelf L2 en heb vorig jaar zelfs een
klacht ingediend tegen een jurylid die belachelijk lage cijfers gaf!
Een 3 voor iets wat echt goed ging, en dan ook nog geen opmerking erbij zetten op de coupon.
Tizzy1 schreef:Zo, lef goozertje (M/V). Zal wel aan mij liggen, maar in de B heb ik nog geen 1 of zo hoeven geven. Dat zou betekenen dat iets eigenlijk niet is uitgevoerd. Dan lijkt me -2 en opnieuw laten uitvoeren meer in het voordeel van de ruiter.ik ben nl wel een jurylid dat rustig een 2 of zelfs een 1 (voor de moeite) durft te geven
Fitzroy schreef:Alleen versta jij onder klaar voor de B wat anders dan de jury
Een paard dat niet nageeflijk loopt in de B haalt bij mij geen winstpunt. Ben ik dan streng? Nee, helemaal niet maar nageeflijkheid is toch wel het minste dat je mag verwachten als mensen gaan starten.
Overigens zie ik in de B maar weinig mensen die hun paard niet nageeflijk rijden. Gewoon thuis langer doortrainen en dan kom je beslagen ten ijs.
Je zou dus kunnen zeggen dat als jij je paard niet nageeflijk kunt rijden je nog niet klaar bent voor de B.
Lielle schreef:wat noemde jij een onvoldoende voor het halthouden?
Mexx schreef:Zo sprong mijn paard vorige week verkeerd aan en kreeg ik een 3, daarna galop gecorrigeerd, kreeg ik op het volgende onderdeel een 4 met het commentaar 'galop goed hersteld' daar had ik dan persoonlijk een 5 verwacht.
Lielle schreef:dat is een discussie die hier al vaak gevoerd is. Een van de redenen om niet meer dan een 8 te geven is dat je dan wel heel veel compenseert voor onvoldoendes in het gereden deel.
Lielle schreef:hangt ervanaf of je de galop herstelt voordat het volgende onderdeel begint.