SGW Vrouwenpolder, 4/5 juni

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Vrouwenpolder, 4/5 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:13

ik hoef pas om 10.45 te dressuren, andere paard is uitgevallen. SGWUkkie, heet jouw paard Red Storm?

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:55

je gelooft het niet. ik sla eens een keer een cross over. ede ben ik weer van de partij!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:04

oja, natuurlijk wil ik heel graag met jullie meekletsen op de HK maar het lukt nog steeds niet en toch heb ik al wel meer dan 50 berichtjes geplaatst...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:07

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:18

Ik vertrek zo richting Vrouwenpolder!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:08

Hoi allemaal!

Ik start in de B op zondag. Start nr. 134! Ik hoef gelukkig pas om 9.45 te dressuren Haha! We vertrekken morgenmiddag vroeg in de middag hier vanuit Limboland haha. Ik heb er echt zin in!! Alex gaat mee en dan gezellig camperen. Is er een speciale plek voor campers/tenten?

Heb afgelopen zaterdag nog een training (de 3e) gehad (ja in die hitte Cool ) en het ging dus weer echt super! Gerrit Frenken is helemaal weg van Pasjha! Nou nog hopen dat we ons ook op een wedstrijd waar kunnen maken! In Castenray heb ik dinsdag na de wedstrijd ook effe geoefend, ging goed alleen waren er jammer genoeg al een deel hindernissen aan de kant gezet....

Kun je in Vrouwenpolder aan t strand rijden? Dan ga ik morgenavond nog een strandritje maken! Nog nooit gedaan en lijkt me super!!! Iemand zin om mee te gaan? Ik weet niet of Pasjha er alleen ingaat haha! Hij zal zich wel kapot schrikken van de zee.

De groetjes en hopelijk tot morgen!

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:02

ik ga zaterdag bij een hindernis zitten Lachen
dan ga ik even doorgeven dat jullie er allemaal foutloos over gaan (tenminste dat hoop ik)

op zondag ga ik bij mijn vader schrijven, bij de dressuur, en zondag middag moest ik de oefencross doen op mijn paard.

ik weet alleen nog niet of het door gaat want ik ben vorige week donderdag van mijn paard gevallen in de finale van een springwedstrijd en mijn rug doet nog steeds zeer

in ieder geval iedereen veel succes en tot zaterdag Lachen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:05

Iedereen die dit weekend meedoet in Vrouwenpolder, SUC6!! Knipoog

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:26

en hoe is het bij iedereen gegaan?

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:14

Jiska schreef:
en hoe is het bij iedereen gegaan?

hihi, ik was ook benieuwd en kwam al even kijken hier. Heb zelf morgen wedstrijd in Schiedam dus kan niet komen kijken maar iedereen die morgen nog moet starten: veel succes!!! Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:44

Doei! ik ben er weer, ben zo richting stal om de paarden op de wei te zetten. Vrouwenpolder was super en mijn echte neuroot Pablo is zelfs de zee in geweest. Verslag volgt nog wel.
Maar even kort, redelijk gedressuurd (alleen een 3 -2 voor het binnenkomen Bloos! ) 178 punten en 11e. Foutloos gesprongen, dat ging echt super en ook foutloos gecrosst en 14 seconden te snel binnen. Uiteindelijk 6e, er waren 5 prijzen Boos!

Grond was trouwens prima te rijden, alleen in de bocht naar het water wat gegleden. Nou had ik op de 1e lange stukken ook echt flink doorgereden, daarna kon ik de laatste 100 meter in een handgalopje doen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:19

Is het weer nog meegevallen? Ik hoop niet dat het daar net zo slecht geweest is als hier.
Vrijdag kon je hier om 6 uur overal zwemmen, alles stond onder water.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:14

Vrijdag zijn we door het noodweer heen gereden, maar toen we daar aankwamen scheen de zon. Zaterdag was er geen zon, wel veel wind, maar toch droog. Van vandaag heb ik geen idee hoe het weer in VP was.

Hier zijn de foto's van de strandrit!
Strandrit SGW Bokkers @ Vrouwenpolder

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:28

Ik ben zeeuws kampioen geworden bij de B ponys en 3e algemeen!
Dit was me eerste cross Haha! ben helemaal blij

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:17

Zaterdag was er wel vet veel zon, ik moest zaterdag bij hindernis 17ab en 18 zitten, en voor de M was dat hindernis 15ab en 16, en voor 't L was dat hindernis 11, maargoed. ik ben hardstikke verbrand in mijn gezicht van 't zonnetje.

vandaag wast iets minder, vanmorge regende het een beetje bij de dressuur, maar vanmiddag toen ik de oefencross moest rijden was het wel lekker weer.

het ging echt supergoed, we waren foutloos, alleen niet zo snel want hij was bang van 't water.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:23

mijn verslag
viewtopic.php?f=29&t=421822

Ik weer wel welke hindernis dat was, helemaal achteraan bij de Z ring. Vrij wimpele boomstam in het L.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:48

Gelukkig maar dat jullie beter weer hadden in VP,
toen het vrijdag hier bij ons zo hard regende heb ik nog aan alle mensen in vrouwenpolder gedacht,! Tong uitsteken

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:08

BrittJl0ver schreef:
Gelukkig maar dat jullie beter weer hadden in VP,
toen het vrijdag hier bij ons zo hard regende heb ik nog aan alle mensen in vrouwenpolder gedacht,! Tong uitsteken

Ja ik ook! het is nooit leuk om te crossen met pokkeweer en in de smurriegrond... vandaag was in averlo de dressuur zelfs afgelast. het springen ging wel door. Nu allemaal maar duimen voor goed weer in Ede!! Maar zo te horen heeft iedereen wel netjes gereden .... Goed zo!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:55

Dagie, Gefeliciteerd!!!

Van mijn cross in Vrouwenpolder is weinig terecht gekomen... ik had 2 M paarden op de startlijsten staan. Vorige week viel er al 1 weg wegens een lichte peesblessure en met het andere paard had ik 7 balken in het springen waardoor ik de cross niet in mocht... grrrrr
Echt onwijs kl*te, ik kreeg Cheval gewoon niet op zijn achterbeen waardoor hij zijn poten gewoon niet optilde..

Zondag heb ik nog wel de oefencross gereden met Joep, etter bak 1e klas. Rij af en toe op hem, nooit wedstrijden. En ben met een paar weigeringen rond gekomen. Dat was nog wel weer even leuk!

Mijn zusje vond het helemaal geweldig! Die reede de oefencross met Murphy (mijn oude E pony, net hersteld van een peesblessure) Ze kwam foutloos rond, zag er heel goed uit! Haha!

Verder heb ik 2 heerlijke strandritten gemaakt, was echt super!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:41

Ik heb ook gereden in Vrouwenpolder 2 dagen zelfs!!
Zaterdag 2 paarden in het L. Prodeo, mijn eigen paard liep een redelijke dressuurproef die door de jury gewaardeerd werd met een 1ste laats en 179pnt (viel toch weer mee!)Moest al als een van de eerste starten en het waaide zo ongelooflijk hard dat ik nix meer voelde in de proef. Ik kon ook nix verstaan van wat mijn moeder voorlas. Gelukkig kende ik de proef uit mijn hoofd!!
Daarna moest ik met een ander paard Martino Utopia dressuren. Die is vroeger als jong paard verpest en ongelooflijk zenuwachtig in de proef. Dan gaat ie onregelmatig draven en krijg ik nooit echt punten!!
Zaterdag had ik hem heel erg rustig en liep hij zelf harstikke regelmatig. Ik was super trots op hem!Ik kan nooit bovenin met hem dressuren vanwege zijn zenuwen en verleden, maar ben gewoon heel blij met een proefje zonder onregelmatigheid. Ik eindigde in de middenmoot met 185pnt en dat is gewoon goed voor dit paard.
Daarna moest ik springen met Prodeo, hij liep onwijs goed en liep foutloos, netals de cross. Hij gaf echt een fijn gevoel en kon hem vooruit rijden. Ook was hij een keer niet kijkerig. Door de foutloze cross binnen de tijd. Wist ik al meteen dat ik had gewonnen.
Maar ik was nog veel blijer omdat mijn paard eindelijk weer een zelf loopt en niet zo kijkerig meer is.
Toen was het de beurt aan Martino Utopia. Hij springt normaal heel goed, maar door de wind kwamen toch de zenuwen weer op spelen. In de hoek na 3 toe wilde hij niet meer lopen. Bij dit paard is de enige oplossing de rust bewaren om nog meer fouten te voorkomen. Dus reed ik een volte hij wilde nog steeds niet maar kreeg hem toch zo ver dat ie door het lijntje liep, helaas de balk van 8a eraf. Met nog een 1strafpnt voor tijd werd dat een totaal van 9strfpnt!! De rest van het parcour was er overigens niets meer aan de hand. Ik snap er nog steeds neits van, maarjha blijven beesten he!!
Vervolgens de cross. Paardje heeft nog niet veel gezien, maar liep tot nu toe altijd foutloos. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is voor mij om te crossen met hem. Want het is een echt zenuwpaardje en hij springt ook nog een ongelooflijk hoog! Uitzitten is een kunst op hem. Bang van water speelt ook nog mee, gelukkig krijg ik hem altijd zo ver dat ie er meteen in gaat.
Ik had 1sec tijdsoverschrijding, maar ik zag dat in de uitslag dat ik daar meer als 5strafpunten voor heb gekregen!! Dit klopt dus niet. Nu was ik 9de, terwijl ik eigenlijk 7de zou moeten zijn. Ik heb al wel contact hierover opgenomen met de organisatie, maar ik weet niet of ze er nog wat aan doen.
Heb het idee dat die fouten altijd bij mij gebeuren!!Nu is dit keer niet zo'n ramp, scheelt me geen prijs ofzo.
Maar na lekker gereden te hebben op zaterdag, keerde we zondagochtend weer terug naar vrouwenpolder met een ander onervaren paard, Niverma K. Dit paardje heb ik alleen in Chaam en Etten gecrosst en is nogal onstuimig en heet. Ze bokt ook regelmatig en heeft echte merriestreken.
Eerst dressuren, ze bleek al erg rustig, voor haar doen en alleen het begin van mijn proef wat kleine spanningsfoutjes ( we zijn nog niet echt een combinatie) de jury vond het een goede proef en zei dat ik wel bovenin eindigde. Ik kreeg voor deze proef 182pnt en stond 5de. Met springen was ze nog steeds rustig, maar helaas had ik op 7 een balk, reden van de balk onbekend!!!:s.
De cross was ze vooral bij de piano er kijkerig en stond ze bijna stil, maar na de eerste 5 begon ze al wat zekerder. Het paard is nogal sterk en wordt voor de sprong wat twijfelachtig dus ik had mijn handen weer vol. Bij het water besloot ze op het allerlaatste moment dat de mensen wel erg eng waren en sprong over de balken,die er voor zorgde dat de paarden niet uit kon breken , zo de kant op. Gelukkig had ik haar snel weer onder controle en liep ik mooi op tijd. Reed haar vervolgens het water in (waar ze niet bang voor is, maar wel voor alle mensen die staan te kijke!!) en finishte in in 4.43min en foutloos!
Uiteindelijk eindigde ik 2de en dat was natuurlijk ook nog leuk voor de eigenaar van dit paard.Die er mee dressuurd. Ik moet nog wel wat werken aan de controle, maar het gaat zeker de goeie kant op als je bedenkt dat ik dit paard nog maar 3x heb gestart op wedstrijd!.
Ik had dus een goed weekend in Vrouwenpolder. Ook omdat mijn pony, die net verkocht is foutloos liep in de Lcross, met zijn nieuwe baasje!!Hij hielp haar geweldig in de cross
Dat doet je wel wat!
gr.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:50

He Margo! Goed om jou ook eens hier te zien *LOL*

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 10:05

Hoi, hoi,

Ik heb ook gestart en heb het lekker voor mezelf verpest. Hoe krijg ik het weer voor mekaar.
In de dressuur had ik 176 punten en was ik derde geplaatst.
Het springparcours had ik wel 10 keer doorgenomen en het begon super lekker. Maar helaas toen ik de finisch overging bleek ik een hindernis vergeten te hebben en werd ik uitgesloten. Dat was echt super balen Verdrietig
Desondanks mocht ik na overleg met het secretariaat toch de cross nog rijden buiten mededinging omdat ze het toch wel heel sneu vonden en ik niet was uitgesloten omdat het slecht ging. Dus ik heb de cross als een oefening gereden en deze ging super lekker. Hij twijfelde nergens op. Maakte alleen een te grote uitsprong uit het water waardoor hij half op de boom lande. Maar verder wel lekker gereden.
Ik was er wel ziek van. Ook vooral omdat ik wel goed geplaatst stond.
Nou ja. Hopen dat ik dit soort fratsen in Ede niet aan de hand haal en daar wel goed ga Haha!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:01

hoi lielle,
we hebben lekker gereden he dit weekend!!
ik hoorde dak min 50 berichten geplaatst moet hebben van tabitha haha dus dat ga ik nu maar ff doen
gr. margo

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:09

ja, even doortypen. Was inderdaad een prima weekend in Vrouwenpolder. Nog een tipje, op bokt schrijven we geen MSN taal Knipoog

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:25

Da's balen SGWukkie!

Fijn dat het goed ging, Margo. Blijven posten he Knipoog