wie rijden er met een pony wedstrijden bij de paarden ???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yoghurt

Re: wie rijden er met een pony wedstrijden bij de paarden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:28

Haha, de mijn is ook 'maar' 1.56. Maarre, mooi klein is niet lelijk!! Die van mij is gewoon paardgefokt (v. Nabuur) dus het is zeker geen pony!! Ik heb bij de pony's M2 gereden en bij de paarden rij ik vrolijk verder. Het verschil tussen 1.56 en 1.62 zie je toch niet. Enne, het was best leuk hoor, toen ik won met 165 punten (en lekker met 8 punten verschil op de 2e plaats!!). Dus die grote paarden kun je er best uit rijden.
En oja, hoe groter het paard, hoe lomper. Heb je weleens gezien wat een lompe platvoeten een groot paard kan hebben? Nou, dan liever mijn elegante kleine chique merrie. Ik hoef me echt niet voor haar te schamen!!! Knipoog

yatoucha83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:10

hoi hoi
ik heb nog een rijfoto gevonden , ik doe n poging m hieronder neer te zetten, hoop dat het lukt.......

het is een foto van vorig jaar juni..........selectie kring 6 te ouddorp klasse L1.

groetjes leonie

Afbeelding

yatoucha83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:13

Afbeelding

sher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 17:20

ik zie geen foto Clown

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:41

linsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:58

Ik ga volgend jaar met mijn pony van 1.52 ook tussen de paarden starten. Ik rijd nu L1. Ik heb een best wel brede pony en merk dat ik soms wel hele hoge of juist lage punten heb. Ik denk dat dat met een pony tussen de paarden ook zo is. Sommige jury's vinden het leuk en andere minder maar daar trekken wij ons nattuurlijk niks van aan!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:41

Ik rijd met Moenira ook tussen de paarden.
Het is een net 5 jarige NRPS merrie van inmiddels zo'n 1,47 denk ik (laatste jaar flink in schoft omhoog gekomen)

We zijn in mei 2004 begonnen in de B, na 5 wedstrijden over gegaan naar de L1, waar we het indoor nogal moeilijk kregen mede omdat alles nog niet zo bevestigd was.
We hebben nu 5 winstpunten in de L1 en voel me niet benadeeld omdat ik een pony rijd. Wel heb ik het idee dat het niveau bij de paarden best pittig is en de concurrentie groter (en beter Knipoog).

Afbeelding
begin juli 2004 (selectie B-dressuur)

Afbeelding
april 2005 (tijdens les)

ps: ik hoef ook niet zo'n groot paard, is vaak ook te groot en sterk voor mij in de omgang. Maar een grote E of kleine maat paard, rijdt wel fijner omdat die vaak wat breder zijn...

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:25

Ik ga 5 juni voor het eerst starten met een pony tussen de paarden. Hij is 1.52 hier een foto van ons:
Afbeelding
Afbeelding

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:42

Ik rij met m'n pony van 1.53 bij de paarden, al zo'n 3 jaar. Heb nog nooit last van discrimatie/rare opmerkingen gehad. Mijn paard heeft een nogal aparte kleur, appaloosa, dus als ik opmerkingen krijg is het meestal over de kleur. Hier nog een fotootje:

Afbeelding

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:34

Ik rijd ook tussen de paarden met een pony (van 1.45).
Met deze rijdt ik M2 en met de vorige (1.48) reed ik Z2.
Het maakt niet zoveel uit als je maar een goeie proef laat zien!
Hier wisper en ik:

Afbeelding

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:40

Ik zou het ook heel graag willen doen, mijn instructrice vind het alleen geen goed idee, ik vroeg het toen aan haar en zij zei letterlijk: de juryleden zien je al aankomen en denken 'Goh heb je er weer! een die geen afscheid kan nemen van zijn/ haar pony'.
Er zullen heus wel juryleden zijn die dit denken, maar ik denk dat er meer zijn die er anders over denken en het leuk vinden.

Ik wil er ook eens voor gaan, laat ik eerst maar weer gewoon vanaf het begin weer alles opbouwen en dan zie ik het wel Lachen

Wel leuk om de ervaringen zo te lezen van jullie tussen de paarden met een pony Ja

fidootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:20

Ik start ook met mijn pony tussen de paarden en merk geen verschil in de punten, vergeleken met het paard wat ik hiervoor startte.
De mederuiters zijn weleens wat minder aardig.....

Ik ben in het L2 begonnen en reed op 1 wedstrijd zelfs 169 en 175 en was toen beide proeven eerste, er deden 12 paarden mee.
Er reed toen nog een meisje mee op een pony en die begon voor de wedstrijd al dat je op een pony toch geen kans maakt enz., was natuurlijk wel lachen dat ik met mijn pony toen toch goede punten had.
Haar proef was gewoon niet zo goed en vandaar ook terecht de lage punten.
Ben inmiddels M1 met 9 winstpunten en dat in 4 wedstrijden.

Gewoon doen, hoe meer pony's hoe gezelliger, dan lijkt het steeds meer op die goede, oude pony-tijd.....

Afbeelding

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:21

Ach, mijn instructeur probeerde me ook wel te paard te krijgen, maar ik heb niet de luxe in vooral tijd, en een gedeelte geld, om zelf een tweede paard aan te kunnen/willen schaffen op dit moment.

Er zijn steeds meer mensen die op latere leeftijd een pony aanschaffen en er gewoon in de B-paarden mee beginnen.
Naast de mensen die al bij de pony's startten en nu doorrijden. Is toch ook zonde om te stoppen en met een ander paard helemaal overnieuw te moeten beginnen als je al een eind op weg bent met je pony en nog niet uitgeleerd?
Kan het me beter voorstellen dat je je pony weg doet als je er niet verder mee komt of alles al bereikt hebt wat er te bereiken valt en de uitdaging er af is.

Daarnaast zijn er fokkers die ook hun pony's graag uitgebracht zien worden en een volwassene die dat voor je doet is vaak makkelijker dan een kind, die afhankelijk is van ouders of jou voor vervoer en financiën... En dan moeten ze ook nog leuk kunnen rijden en de pony de baas kunnen...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:46

Om die laatse reden rijdt ik pony's...!
De merrie die ik nu rijdt wil ik graag in het Z1 + 1 hebben, dan krijgt ze het sportpredikaat.
Omdat ze al KEUR is, is dat een mooie aanvulling op haar lijstje...

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:03

Ik rijdt met mijn pony van 1.52 in het Z2 tussen de paarden, ze is volledig paardgefokt, maar helaas te klein gebleven.
Heb eigenlijk nooit echt commentaar erop gekregen, ze vinden haar meestal juist lief Haha!
Afbeelding

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:39

ik start ook met mijn haffie van 1.43 bij de paarden! we starten nu M2+7! ik vind dat het tussen de paarden wel moeilijker is dan tussen de pony's, alleen niet omdat de jury's geen pony's willen zien, maar als ze eerst een paard zien met hele mooie ruime gangen en daarna een pony dan ziet dat er toch minder uit.
maar als je gewoon een goeie proef neerzet kan je toch goed je puntjes rijden!!

dit ben ik met mn haffie!
Afbeelding

a.s zondag 29 mei ga ik voor het eerst met een pony van 1.39 tussen de paarden starten! ben benieuwd hoe het gaat!
Afbeelding

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:09

is er niemand die met zijn/haar pony tussen de paarden start met springen want daaroor gelden tog dezelfde regels als bij dressuur, dus gewoon dat als je 18 bent je bij de paarden moet starten?

Climax

Re: wie rijden er met een pony wetstrijden bij de paarden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:16

Dennis schreef:
Ukkiepuk rijd met haar shetlander nu L1+een zootje winstpunten bij de paarden.
Ik wil het volgend jaar ook gaan proberen met Roosje!

Haha, ik moet wel zeggen dat ik dat een ontzettende lacher vind, bij ons in de buurt rijd er ook zo eentje, dan word je echt wel raar aangekeken Clown
Denk ook niet dat je dan heel erg serieus wordt genomen Haha!

Ik rijd zelf niet met een pony bij de paarden, maar bij mijn club zijn er wel een aantal die dat doen.
Bij het springen zijn de regels idd hetzelfde, als je 18 bent mag je niet meer bij de pony's starten en wil je dus nog een startkaart met je pony, dan moet dat bij de paarden..

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:34

Mariek87 schreef:
Dennis schreef:
Ukkiepuk rijd met haar shetlander nu L1+een zootje winstpunten bij de paarden.
Ik wil het volgend jaar ook gaan proberen met Roosje!

Haha, ik moet wel zeggen dat ik dat een ontzettende lacher vind, bij ons in de buurt rijd er ook zo eentje, dan word je echt wel raar aangekeken Clown

Denk ook niet dat je dan heel erg serieus wordt genomen Haha!

viewtopic.php?f=29&t=382509&hilit=

Ze zullen wel moeten Knipoog Zeker als je er een landelijke ruiter uitrijdt met je shet Haha!

Ik start dus met Zorro, mijn shetlandpony van 1.07m, tussen de paarden. Na 6 wedstrijden in de B hadden we 10 winstpunten en zijn L1 gaan starten. Nu na 5 wedstrijden in de L1 hebben we 8 winstpunten.

Ik heb 1x negatief commentaar gehad van een jury, zij vond dat mijn pony de oefeningen niet aan kon. Niet wetend dat er juist door het shetlandponystamboek een soort pavo cup wordt georganiseerd. Shetlanders moeten daar kunnen wijken en schouderbinnenwaarts tonen. Ik heb regelmatig punten boven de 160 en 3x boven de 175 gehad.

Afbeelding

Ik start ook nog de nrps pony Celvin H (v. Celvin op bokt) hij is 1.52m en we hebben nu 11 winstpunten na 6 wedstrijden in de B. Als hij weer volledig hersteld is van zijn blessure gaan we de training weer oppakken voor de L1.
Afbeelding

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:34

ukkiepuk schreef:
[
Ze zullen wel moeten Knipoog Zeker als je er een landelijke ruiter uitrijdt met je shet Haha!

Ik start dus met Zorro, mijn shetlandpony van 1.07m, tussen de paarden. Na 6 wedstrijden in de B hadden we 10 winstpunten en zijn L1 gaan starten. Nu na 5 wedstrijden in de L1 hebben we 8 winstpunten.

Ik heb 1x negatief commentaar gehad van een jury, zij vond dat mijn pony de oefeningen niet aan kon. Niet wetend dat er juist door het shetlandponystamboek een soort pavo cup wordt georganiseerd. Shetlanders moeten daar kunnen wijken en schouderbinnenwaarts tonen. Ik heb regelmatig punten boven de 160 en 3x boven de 175 gehad.
[/quote]

echt super gaaf man!!! gewoon met een shet die paardjes eruit rijden Tong uitsteken ! en mooie shet is het zeg!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:34

Het gaat ook om de combinatie! Ik vind Ukkiepuk met Zorro een mooie combinatie, Ukkiepuk is ook niet lang. Als je een meid van 1,65 op een shetlander zet, dan is het meestal veel minder mooi om te zien, ookal zou het qua gewicht nog wel kunnen. Maar als een pony gewoon goed loopt, en je zelf netjes rijd, dan moet je toch wel tot in de M kunnen komen zonder super gangen...

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:53

Ik start ook met een fjord tussen de paarden..
Ben nu B+9. Ik ben meteen bij de paarden gestart omdat ik toen bijna 18 werd. Ik word haast nooit benadeeld, maar er is inderdaad veel meer en betere concurentie.. Maar we gaan vrolijk door, zien hoever we komen Lachen

yatoucha83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:48

ponypower!!!!!!! zullen we de ponypowerclub oprichten???

en marieke87, ik vind niet dat er een reden is mensen met een shet bij de paarden een "lachertje"te noemen hoor! pony's bij de paarden vind ik dapper hoor, mijn merrie van 1.48 m. vind het best wel eens eng tussen die grote met losrijden!!!
en die shet is stoer!!! veel suc6 allemaal met de pony's......
groetjes leonie

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:59

Hey mijn bericht staat er niet bij, heb ik net een heel bericht lopen typen Haha! nou hier nog maar eens.. Lachen

ukkiepuk, Toen ik je foto heel snel zag, dacht ik dat je op een kleine fries zat Haha!
Jullie zijn een mooi plaatje samen! En goed dat je het al zover hebt geschopt met je shetlander, zo krijg ik ook steeds meer zin om het te proberen met mijn pony tussen de paarden.. helaas is er iemand die dat liever niet wilt...

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:09

ukkiepuk schreef:

http://groups.msn.com/_Secure/0XAD2Aoob ... 2560[/img]

Ik start ook nog de nrps pony Celvin H (v. Celvin op bokt) hij is 1.52m en we hebben nu 11 winstpunten na 6 wedstrijden in de B. Als hij weer volledig hersteld is van zijn blessure gaan we de training weer oppakken voor de L1.
Afbeelding

Geloof me, achter die punten lachen ze je uit.. Tong uitsteken