Belgisch trekpaard in de L2..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: Belgisch trekpaard in de L2..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:40

WOUW dat is echt zo goed van die vrouw!

Ik vind het alleen maar leuk en goed!
Dat ze dan al zo hoog is met zo'n paard! Jeetje echt knap!

Gr. roos

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:04

..het lijkt toch wel steeds meer te komen, ipv de "standaard"paarden...je ziet tinkers, fjorden, haffie's..en trekpaarden!..helemaal leuk..en toch wel lef hebben hoor!....maar zolang de proef goed gereden wordt, wie zijn wij dan om commentaar te hebben!

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:46

ik rijd met een haf wedstrijden ben pas begonnen en ik heb bij elk jurylid waar ik heb gereden winstpunten gehaald en ook vaak in de prijzen gevallen. maar der is 1 jurylid waar ik nu 3x heb gereden en zij is de enige waar ik geen winstpunten bij haal ook al loopt hij echt helemaal super goed. maar bij haar ga ik niet meer rijden hoor haha na 3x valt het wel een beetje op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:43

Missouri schreef:
Bij de HTC competitie liepen er ook 2 trekpaarden in de L1.
Een met een jongen erop, en een met een meisje. Ze liepen allebei keurig nageeflijk, met nette buiging en een fijne stille aanleuning.

Die van dat meisje was echt geweldig, die kon zelfs verzameld galopperen. Dat was ook de eerste keer dat ik zoiets zag, en ik heb er erg veel respect voor!
Dat trekpaard liep beter dan de gemiddelde warmbloed in de L1... ontspannen, neusje op de loodlijn, keurige aanleuning, zelfs de lengtebuiging was helemaal in orde en ze kon zelfs schakelen met dat mega-beest!
Ik had het niet geloofd als ik het zelf niet had gezien, maar het was zo leuk om naar te kijken! Ja

Cool!! Cool
Ja zo rijden ze best winstpunten! Waarom niet...

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:49

Missouri schreef:
Bij de HTC competitie liepen er ook 2 trekpaarden in de L1.
Een met een jongen erop, en een met een meisje. Ze liepen allebei keurig nageeflijk, met nette buiging en een fijne stille aanleuning.

Die van dat meisje was echt geweldig, die kon zelfs verzameld galopperen. Dat was ook de eerste keer dat ik zoiets zag, en ik heb er erg veel respect voor!
Dat trekpaard liep beter dan de gemiddelde warmbloed in de L1... ontspannen, neusje op de loodlijn, keurige aanleuning, zelfs de lengtebuiging was helemaal in orde en ze kon zelfs schakelen met dat mega-beest!
Ik had het niet geloofd als ik het zelf niet had gezien, maar het was zo leuk om naar te kijken! Ja

ja die heb ik ook gezien in de finale dan wel, de andere keren zijn we eerder gegaan, door mn ongeduldig paardje Knipoog

ik stond echt met open mond te kijken, van een middengalop ect. was er weinig te zien, maar ze liepen zo mooi constant, ontspannen, daar mocht menigeen een voorbeeld aan nemen Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:18

Wat geweldig! Dat zou ik graag eens zien! Mijn vriend heeft 2 Belgen en ik kan je vertellen dat ik daar best eens een proefje mee zou willen starten...

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:39

PeruaansePas schreef:
Ik denk dat je alleen heel wat tegenstand van bevooroordeelde juryleden moet overwinnen.

En dat natuurlijk niet alleen, maar wat dacht je van je collega-ruiters !?!?
Heb ook een keer een Shire moeten jureren. Geweldig van achter naar voren gereden, stil in de aanleuning, goeie middendraf....Die zat bij mij hoog in de prijzen, volgens mij was ze 2e of 3e. Nou dan moet je de andere ruiters eens horen.
(Dus schuif het niet weer steeds op de bevooroordeelde jury af graag.) Huilen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 11:09

Idd er is zo veel kift onderling, soms lijkt het alsof men elkaars succes niet gunt. En dan is iemand met een "ander" paard wel meteen in het nadeel.

Ik kan er alleen maar diep respect voor hebben, mensen die met een ander paard dan KWPN goed rijden, neit omdat die paarden eht neit kunnen, maar om alle vooroordelen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 01:16

Wat ontzettend leuk! Ben wel heel benieuwd naar foto's van dit soort combinaties!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 07:23

Eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe ze in de L2 gekomen is met een niet nageeflijk paard.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb niets tegen Fjielankers en trekpaarden maar ik vind wel dat ze dan iig nageeflijk moeten zijn en stelling en buiging moeten kunnen tonen.
Ik denk dus zelf eerlijk gezegd dat betrokkene nogal 'voorgetrokken' is t.o.v. de gemiddelde KWPN'er. Dan kom je met een niet nageeflijk paard echt niet verder dan de L1.

Tja, en wat ik er als jurylid van vind? Ik vind het knap als je met een paard dat daar niet voor gebouwd is een nette proef kan rijden.
Maar je moet wel reeel blijven en bedenken dat deze paarden in principe niet gebouwd zijn om dressuur te rijden. Ken de beperkingen van je paard, maar dat geldt ook voor iedere KWPN'er.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 08:55

Ik vind het erg goed van deze mevrouw. Vooral ook omdat ze realistisch blijft. Zo'n paard kan vaak alleen met heel heel veel trainen naar de Z en je moet je dan wel afvragen of dat nog leuk is voor het paard.
Ik vind het wel erg goed dat ze hem dressuurmatig africht. Een paard gaat hier alleen maar beter van in zijn vel zitten. de soeplesse die nodig is voor de M kan voor geen enkel paard kwaad.

Zeker omdat ik meen dat trekpaarden nogal eens vroegtijdig versleten zijn Verward is het best een goed idee om dit paard zo dragend en soepel mogelijk te laten lopen. Hopenlijk mag ze dan een aantal jaartjes mee gaan.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 11:53

Fitzroy schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe ze in de L2 gekomen is met een niet nageeflijk paard.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb niets tegen Fjielankers en trekpaarden maar ik vind wel dat ze dan iig nageeflijk moeten zijn en stelling en buiging moeten kunnen tonen.
Ik denk dus zelf eerlijk gezegd dat betrokkene nogal 'voorgetrokken' is t.o.v. de gemiddelde KWPN'er. Dan kom je met een niet nageeflijk paard echt niet verder dan de L1.

Ja, dat stoorde mij eigenlijk wel een beetje. Toen ze het van te voren liep te vertellen vond ik het alleen maar knap van haar(oke, wel een beetje opschepperig om dat allemaal aan onbekenden te gaan vertellen maar ok). Maar toen ik haar zag rijden was voor mij de bewondering er wel een beetje af. Niet banketstaaf bedoeld, maar gewoon om dezelfde reden als wat Fitzroy aangeeft.

Dus nogmaals: zolang het paard gewoon laat zien wat er verwacht wordt in de klasse waarin het dier loopt, vind ik het erg knap dat dat lukt ondanks de lichamelijke beperkingen van het paard. Maar het moet dus niet zo zijn dat mensen gewoon af en toe een jury tegenkomen die het heel knap vind en die dan meer punten geven dan de combinatie verdient en dan uiteindelijk langzaam aan wel verder komen.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 11:55

Achteraf misschien trouwens niet zo handig om het op deze manier te plaatsen, want kan best door haar zelf of iemand die haar kent gelezen worden. En is dan best makkelijk te herkennen dat het over haar gaat...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:04

Ik zou er weleens foto's van willen zien Haha!
En tsja, als je paard wel aanleg heeft voor dressuur, waarom dan ook niet?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:17

Hoe vinden jullie deze combinatie. Ze reed in Hoofddorp mee in de L? en ik vind het een super leuk paard.
Afbeelding

Afbeelding

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:04

idd een leuk en mooi paard! ziet er netjes uit vind ik. Ik hou zowieso wel van wat stevigere paarden.
Ik vind het ook knap van diemensen om zo'n paard zover te krijgen.