leuke poll : Z paarden losrijden tussen A/B pony's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kun je eigelijk wel Z1, z2 zzl enz paarden laten losrijden samen met A/B pony's ??

Ja, lachen
7 (9%)
Ja, (voor de Z ruiters) geen last van
16 (21%)
Ja, (voor de A/B ruiters) tussen Z ruiters ben je veiliger dan tussen B ruiters
8 (10%)
Nee. (voor de Z ruiters) ik ben serieus bezig kan dat gespring niet om me heen gebruiken tijdens het losrijden.
14 (18%)
Nee, vindt kleine pony's en paarden niet zo fijn in één bak.
22 (28%)
Nee, zonder commentaar
9 (11%)

Totaal aantal stemmen: 76

liberty

Re: leuke poll : Z paarden losrijden tussen A/B pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:19

Bij ons rijden ze ook altijd door elkaar los, hebben nooit problemen mee Lachen Het zijn ook meestal dezelfde Z ruiters die komen, die vinden het wel leuk Clown

Kelly1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:54

nou vorig jaar heb ik met mijn huidige paard nu 5 jaar meegedaan aan de oefendressuurwedstrijd in Wanrooij.. toen reed je dus ook met alle soorten en maten door elkaar! mijn paard vond het spannend en eigenlijk ook wel leuk.. maar er was een klein wit schimmeltje Bpony die elke keer middengalop of middendraf ging doen en die kwam dan heel dicht langs mij gereden en die haalde mijn paard in.. dus mijn paardje explodeerde elke keer weer als er zo'n klein beestje hem inhaalde! maar goed achteraf heeft mijn paard er niet zo heel veel last van.. hij ziet er eigenlijk alleen maar de lol van in! en tja een beetje energie kan geen kwaad toch?

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:36

Ik rijd met mijn pony liever tussen de kleine ponys dan tussen de (Z)paardenruiters, mijn pony (Epony) is bang voor andere paarden die groot zijn of met veel kracht/afdruk bewegen. Hoe kleiner hoe fijner (om mee in te rijden dan)

sophie_kurk schreef:
haha

maar om die reden dat de grote paarden zouden trappen, kun je ze nog beter niet bij de B paarden laten.. volgens mij kan het best, ik denk niet dat er ongelukken gebeuren. En die Z paarden zijn trouwens ook wel eens de rem kwijt (laatst bij de Z2 kur in texel viel er nog iemand af!)

hahaha ja dat was mijn instructeur Clown

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:48

Ik denk zelf dat het voor de pony ruiters vervelender is dan voor de grote paarden. Ook vind ik het niet uitmaken of je nou tussen Zruiters of Bruiters aan het rijden bent, maar als je zelf op een ponietje rijd (heb zelf op een pony van 1.36 gestart) voel je je erg klein tussen die joekels (ik rijd nu op een van 1.75) en als er dan een groot paard gek gaat doen zie je af en toe die hoeven erg dichtbij komen.... Vandaag reden er ook een aantal AB ponietjes op het veld en heb daar minder last van dan van sommige paarden ruiters... die kunnen vaak zo arrogant erop zitten, er kan echt geen lachje vanaf!

Als het evt kan zou ik de pony's en de paarden zoiezo uit elkaar houden, maar meer voor de veiligheid (vanwege genoemde voorbijvliegende hoeven) dan omdat Z ruiters niet met kleine ponietjes zouden kunnen losrijden

AL_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:04

Met een A pony word je toch al ondergewadeert. Iedereen rijd je in de weg, want je hebt 'nog maar' een kleine pony... Maar die moeten toch ook los kunnen rijden?

Het verschil tussen met een Z ruiter of L ruiter in de bak rijden maakt mij niet uit. Zolang diegene maar uitkijkt waar die rijdt komt alles goed ook als je zelf je pony niet onder controle hebt.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:54

Goed dat hier ook eens een discussie over is, ik ben eigenlijk ook voor een dikke nee. Nou heb ik niet snel er iets tegen om tussen de paarden los te rijden maar ik ben laatst toch wel zo asociaal overhoop gereden. Als je dan ook nog eens als A/B-combinatie ertussen rijd kan je het volgensmij wel helemaal vergeten (en ik weet het, heb ook met een B-pony gereden).

Met losrijden probeer ik zo min mogelijk toch in de weg te rijden maar daar hadden die mensen even helemaal geen last van (dus rijden gewoon dwars door, heel fijn) . Iedereen probeert toch wel wat serieus los te rijden lijkt me!!

Als je wat om elkaar denkt vind ik het best maar A/B 's tussen Z paarden gaat mij denk ik net wat te ver...