punten fout geteld

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WWWiske

Re: punten fout geteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:55

Er zijn bijna geen verenigingen die alle punten met een rekenmachine optellen hoor. Ze doen allemaal +1 of -1 tellen en vervolgens bij +10 is het dan 190 of 166. Als er een cijfer niet ingevuld is, scheelt dat nooit (bijv.) 7 punten op het eindtotaal

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 07:28

Eigenlijk zit ik te denken....
T.s (en wij ook) zijn niet eens verbaasd als je punten krijgt die nergens op slaan...
Goed gereden( als ervaren wedstrijdruiter) en toch hele lage punten, dan is niet je eerste gedachte, dit kan niet, maar je denkt sh... jammer dan de volgende keer beter.

Dat zegt toch ook wel wat over de willekeur van de jurering.

Even voor de niet wedstrijdruiters of tellers even een voorbeeldje wat wiske bedoelt:

Gemiddelt is een 6, als je allemaal 6en krijgt sta je op 156 punten.

Krijg je 1x een 5 en verder allemaal 6en heb je dus -1 punt is 155.
Staan er meer 5en in het rijtje dan tel je dus alleen de 5en. Een 8 is dus plus 2.
Eerst tel je dus het aantal 5en, vorvolgens alle 4en( en die tellen als -2 enz.)

En dan kijk je naar alles boven een 6 en daar doe je hetzelde mee.
Op de coupon staan dan ook vaak geschreven iets in de trant van -3 en +5, deze ruiter komt dus uit op +2 en heeft 158 punten.
Als een teller of jury een punt vergeet krijg je in het eindtotaal dus altijd een 6 mee, want die tel je niet.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 08:10

Bij mij was dat dus blijkbaar anders geteld....

als de schrijfster de punten al optelt, kijken ze ook vaak of dat klopt en dan hebben ze dus niet altijd in de gaten wanneer er maar 28 onderdelen zijn ingevuld. Ik heb het ook nog niet vaak meegemaakt, maar was die ene keer wel blij dat mijn vader altijd de punten van de jury zat na te tellen Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 09:39

Ik tel ze ook altijd na. Met zoveel coupons op een wedstrijd is er een hele grote kans op een paar fouten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 10:28

het komt dus inderdaad wel heel veel voor...

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:15

Jeetje 20 punten te weinig is wel heel veel! Ik tel altijd mijn punten na, ik had laatst 168 punten, waar het er 169 moesten zijn, dus dat scheelde wel een wp.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:26

wanneer men er 20 punten naast gezeten heeft is er waarschijnlijk minstens 1x 10 punten tegelijk misgeteld zovan 26 + 8 is 24 (ipv 34) Dat is bij mij tenminste ooit eens geweest, hoewel t secretariaat t zelf al verbeterd had. was vaag onderaan stond bij totaal 147, maar ik was 3de met 157, dus ik dacht ...heej? hebben ze me 10 punten teveel gegeven ofzo? moet ik hier iets van zeggen? Maar t was eerlijk dus echt 157 lucky me. En tjah, inderdaad t moet eigenlijk niet kunnen, maar t zijn ook maar mensen! als je van 20 coupons x 26 cijfers optelt is de kans bij ieder rekenwonder groot dat er ergens iets mis gaat, vergissen is menselijk toch?

Anniej88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:19

Ik heb het ook wel eens gehad maar in Schaijk (observatie + Rabo TT) 24 april was het pas echt erg.
Ik stond laatste (24e) met 50% terwijl het heel goed ging.
Laurens Sliepenbeek stond 21e met 52%. Wij naar het secretariaat gingen ze alle 33 coupons 3 jury's helemaal opnieuw natellen. Mieke de Kok samen met een groepje proef 1 opnieuw geteld en het secretariaat proef 2 opnieuw geteld (in proef 2 hadden ze 2 jury's).
Na alles bij elkaar 2 uur wachten op de prijsuitreiking was laurens 4e met boven de 65% en ik had 62%. Dat scheelt 12% dat is pas egt heel veel. In de auto mn moeder alles nog een keer natellen kwamen nog 6 punten tekort. Ik vind dit egt schandalig voor zo'n grote wedstrijd. Daarna kregen we een brief thuisgestuurd dat we een kopietje van de coupons moeten opsturen zodat ze alles nog een keer heel goed kunnen natellen. Er stond ook bij datr dat secretariaat bij indoor brabant, Amsterdam en nog andere grote wedstrijden was geweest. Ik vind dit egt niet kunnen op zo'n wedstrijd.

paardengek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:08

ik tel ook altijd mijn punten na.. je weet het nooit!!
haha
al een stuk of 4 keer gebeurt waardoor ze zeker al 2/3 prijzen is misgelopen. afgelopen zondag maakte ze het wel heel bont...ze was laatste met 143..(wat al niet kon ze had veel beter gereden dan mij en ik had 149 met grote fouten)
kregen we de coupon terug de dag erop, tellen we na. 163! gewoon 20 punten "mis"geteld. echt belachelijk vond ik het! Gebeld daarheen gegaan, en heeft ze toch het prijsgeld gekregen. Maarja het is ook wel leuk om de prijsuitreiking te hebben.. Clown[/quote]

paardengek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:09

oeps is beetje mis gegaan... :S er staat nog een ander tekst onder :S
sorry!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:15

sorry hoor, maar ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat het ongeloofwaardig is!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:17

heej

ik heb het zelf ook al eens gehad maar ik heb nog nooit zo'n groot verschil gehad ik tel ook altijd mijn punten na als ik ze heb