een 3 voor vloeken.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re: een 3 voor vloeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:47

Iedereen praat toch wel eens tijdens een proef, vooral als je een heet paard hebt..
Een kriebel door de manen wil idd ook wel eens helpen als de jury grote oren heeft Knipoog

Mijn grootste blunder ooit was eigenlijk dat ik voor de proef mn kauwgum vergat uit te doen en tijdens de proef zó geconcentreerd was dat ik dus werkelijk zat te kauwen.. Bloos
Op het protocol stond "Je mag geen kauwgom eten op je pony!"

Heb me nog nooit zo geschaamd geloof ik.. Clown

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:00

Ik zie liever een ruiter die haar paard met stemhulpen kalmeert, dan dat hij/zij het dier in de bek gaat lopen trekken.
Zo ook met vlugger maken, beter een keer klikken of aansporen met je stem, als meteen je sporen erin.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:11

in mn dressuur vloek ik nooit, hoogstens een beetje 'hooo maar braaf paardje'
in mn springen heb ik er wel al een x "JEZUS" uitgegooid en "SUKKEL" maar het vervelende was dat ik toen een christelijke jury had... dus wel puntenaftrek :S

Verder krijg ik er eigenlijk nooit commentaar op...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:15

Hihi, ik vloekte ook tijdens mijn M2 proef van afgelopen zondag! Ik reed met mijn stomme kop de verkeerde kant op en toen ik ongeveer bij het jury hokje was kwam er k...u...t uit gefloept en ben toen maar weer de andere kant opgereden.
Gelukkig nog wel steeds de eerste plaats ondanks de 2 minpunten Knipoog

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:23

Sammie schreef:
Elke stemhulp is verboden dus ook braaf, rustig oid.

ACh ja, zo zijn er wel meer dingen die verboden zijn. Ik fiets ook wel eens een eenrichtingsstraat in vanaf de verkeerde kant om sneller thuis te zijn. Als ik mijn paard rustiger krijg of lekkerder aan het lopen door haar af en toe iets toe te fluisteren, zal ik niet denken "dat mag niet". Liever zo dan schelden, trekken en rukken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:07

Nou ik heb ook regelmatig moeite om mijn mond dicht te houden hoor, zowel een keer een vloek als ik iets verkeerd doe maar ook een gelukzalig Goed Man, als er eindelijk een middendraf uitkomt!!! Heerlijk is dat, ik snap best dat je niet heel de tijd mag zitten praten etc. maar een keertje moet imo kunnen hoor.

Heb enige tijd geleden iemand voorgelezen in de Z2 die een hysterisch paard had, echt helemaal over de rooie, die ging op een gegeven moment een deuntje fluiten om een poging te wagen toch zijn proef uit te kunnen rijden. Het werkte en de jury moest er wel om lachen, vond het absoluut niet storend en hij kreeg ook complimenten voor de manier waarop hij geprobeerd had het op te lossen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:10

haha ik heb me zondag zo rot gelachen om iemand in het parcours.die schreeuwde zn pony er gewoon over.elke hindernis was zo van:jaaa toe dan kom op dan erover!
en na de hindernis: JAAAAAAAAAAAAAAA goooooedzooo suuper!
echt keihard door t parcours. Clown hij had er geloof ik geen aftrek voor gekregen.

ikzelf ook een keertje, tijdens een FNRS proefje, toen gaf Jessy een keiharde bok tijdens het aangaloperen, ik zo keihard door de bak: POTVERDOMME!!!! kreeg er geen aftrek voor, alleen een extra punt omdat ik zo rustig bleef terwijl ze megohoog begon te bokken Haha!
en nog een keertje, toen wou Topsy niet vooruit in middendraf, ik keihard door de bak: TOE DAN! ZOOO JAA!
en tijdens het inrijden begon ze achteruit te lopen en de teugels uit mn handen te trekken en toen werd ik zo kwaad!ik gaf haar een mep en riep keihard:B*TCH! iedereen keek me zo aan van wa heb jij nou weer?? Tong uitsteken

mn vriendin tijdens hetzelfde parcours zondag: er stond een witte hindernis van 2 grote blokken ofzo, pony wou er niet overheen, staat stil voor de hindernis en schreeuwt keihard:VERDOMME! STOMME ROTKNOL EN NU EROVER!!
haar vader dik kwaad:en als je nog 1x zoiets zegt sleur ik je persoonlijk van je pony af! toen hield ze dr mond wel :p
groetjes!

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:29

Dit weekeind stond ik iemand voor te lezen en die riep opeens heel hard 'mijn ijzer is er af'. Toen heb ik maar hard terug geroepen 'door rijden'. Volgens mij vroeg de jury zich op dat moment wel af wat we aan het doen waren, maar toen ze na afloop van de proef mij het ijzer op zag rapen heeft ze het wel begrepen denk. Het meisje heeft er in ieder geval geen aftrek voor gehad.
Ik kan me wel verschrikkelijk storen aan van die mensen die kun hele proef 'hohoho' 'braaaf' en 'toe maar' tegen hun paard zeggen, terwijl het paard overal keurig langs loopt. Houd je kop, doe je benen eraan en rij door!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:30

Je wil ook niet weten hoeveel scheldende mensen je in een dressuurring krijgt als je (vooral) B/L zit te jureren....

Éen keer "euh!" of iets wat er zomaar snel uitfloept kan nog wel, maar heb het ook wel eens gezien dat iemand in de proef constant zat te schelden en vloeken.
Die heeft mijn moeder (die zat te jureren) na de proef toch wel bij haar geroepen, én er nog iets bijgezet op het protocol.

Wat haast nog erger is, is mensen die ruzie gaan staan maken met de voorlezer... Vind ik haast ordinair overkomen Bloos
Een ruiter die de verkeerde kant oprijdt (of de voorlezer het nou goed of fout zegt), die hoort zelf zijn/haar proef te kennen! Geen ruzie gaan staan maken met de voorlezer...

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:46

Ik geef je moeder helemaal gelijk, vind ik ook echt niet kunnen.

Ik heb trouwens vaak de halve family mee op wedstrijd en mijn moeder is een gewild voorlezer soms. Ze wil sommige mensen best wel voorlezen, maar ze zegt ook regelmatig nee.
Want je zou zeggen dat als je op wedstrijd nog een voorlezer moet zoeken, je dan de proef wel aardig kent. Maar dat valt nog vies tegen en als het dan fout gaat kun je nog haast een grote bek toekrijgen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:48

Als ik dat zou doen tijdens mijn proef zou m'n moeder me hoogstpersoonlijk van mijn paard sleuren en hem verkopen Nagelbijten / Gniffelen

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:21

Nu wordt het wat moeilijk, maar toen ik pony reed was dat bij mij ook zeker gebeurd. Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen.

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:46

Ik klik meestal ook in de proef of zeg zachtjes braaf en een keer toen stond dr wel op mijn protocol dat het niet mocht.........
maar de voorlezer uitschelden ofzo nee dat vind ik ook echt associaal!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:52

VValar schreef:
Sammie schreef:
Elke stemhulp is verboden dus ook braaf, rustig oid.

Dan is dat volmondige BRAAF van Anky vóór haar uitgestrekte stap afgelopen weekend ook wat PUNTAFTREKJES waard Ja
Ach ze krijgen ook nog gewoon 85% als de Gp ruiters groeten terwijl het paard nog niet stil staat of scheefstilstaat.

Ik vind wel dat het er toe doet wat voor stemhulp hetis. Een schrikachtig paard waarbij je rustig hoo hoo braaf zegt of: appelflap paasei knol! (wat een jury dan denken als je de boktcensuur roept Nagelbijten / Gniffelen ) Vaak horen de jury's dat eerste niet eens en die 2de wel, omdat je stem hoger en harder is.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:07

Bettine schreef:

Wat haast nog erger is, is mensen die ruzie gaan staan maken met de voorlezer... Vind ik haast ordinair overkomen Bloos
...

Ik heb eens een voorlezer gehad die ruzie kreeg met een andere voorlezer die pal achter hem ging staan voorlezen. Waardoor hij dus vergat door te lezen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:38

Met oki hou ik me eigenlijk redelijk stil tijdens de proef, af en toe belonen als het goed gaat. Merkbaar Boos word ik eigenlijk nooit bop haar (ook niet met oefenen) omdat ze dan meestal alleen maar slechter wordt.

Bij Haike praatte ik wel veel, begon eigenlijk in de L2/M1. Zei vooral: 'moeilijk he? Kan jij allemaal niet, wat ben je toch een zielige pony, kan je het niet, moet het toch.' Dit was omdat ze vaak de makkelijkste dingen gewoon niet meer wilde, die ze in de B en L wel gewoon kon, en ik daar na een paar keer behoorlijk gek van werd. Hebben wel eens mensen langs de ring gestaan die mij na de proef vroegen wat ik nu toch allemaal gezegd had, dachten dat ze het verkeerd verstaan hadden.
Overigens nooit minpunten voor gehad.

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:55

Met het springen met een jong paard wat nogal voorzichtig en twijfelend door het parcours gaat wil ik nog wel eens vlak voor de hindernis roepen van kom op ofzo, gewoon voor wat vertouwen. Bij een hele hete zeg ik regelmatig braaf, rustig of hoho. Bij het springen vind ik het geen probleem mits er normale taal uit de mond van de ruiter komt, dus geen scheldwoorden.

Met dressuur praat ik nooit, of ik moet een heel heet paard hebben dan boeit het me niet dan maar wat praten, idd beter dan dat geruk en gepluk.

Een keer heb ik met niet kunnen beheersen, had een jong paard bij wat geweldig kon gaan maar zeer angstig was. Was een buitenwedstrijd de jury zat in een tentje op de kop van de ring. Paard liet zich geweldig zien maar kreeg hem niet van de volte bij b-e-b af, zo bang was hij, passage, heel groot draven enz enz alles deed ie, maar niet wat ik wilde. Ik zei na een paar minuten tegen mijn voorleester, ik kap er mee dit is niets, en ik rijd hem nooit meer, wil jij hem hebben!! Zij de jury, ik wil hem wel hoor!! Dat was wel lachen, in overleg met de jury ben ik maar gestopt met de proef, paard was helemaal overstuur!

Als ik jury ben dan geef ik er niet snel minpunten voor. Of het moet iemand zijn die zonder reden standaart de hele proef zit te praten. En idd schelden, dat wil ik niet horen in de ring, minpunten zal ik niet snel geven maar ik laat het wel op de coupon zetten.

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:46

Ik zeg wel eens tegen mn moeder (voorlezer) WAAAAAAAAAT als ik het niet versta, maar verder niks, moet je je proef maar kennen Lachen

Soms tijdens de uitgestrekte stap zeg ik wel eens tegen mn pony HOU NOU TOCH IS OP of KAP ERMEE als ie loopt te dribbelen (Word er altijd zenuwachtig van, die stap telt namelijk 2x mee waardoor het alleen maar slechter gaat)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:18

Bettine schreef:
Als ik dat zou doen tijdens mijn proef zou m'n moeder me hoogstpersoonlijk van mijn paard sleuren en hem verkopen Nagelbijten / Gniffelen

Eeen moeder naar mn hart Haha! Snap niet dat ouders dat pikken. Of kinderen de lef hebben zo te keer te gaan. Ik zou gelijk een te koop advertentie ophangen!

On topic: op mn protecol van vorige week stond het nog: stemhulp.
Moet me echt aan leren om dat zonder geluid te doen, het is namelijk meer een soort " ontspanning" die ik in mn lichaam aanbreng en die zij vertaald, dan dat ze op mn stem reageert. Naj weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, ik klep in ieder geval aan 1 stuk door Clown

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:19

ik doe af en toe voor mn lol een springwedstrijd. Maar ik en mn pony zijn allebij niet zo'n goede springers. Dus ik geef altijd de afzet aan met mijn stem want dan springt ie wel redelijk goed ( niet al te hard maar ook niet zo zacht). Wel redelijk vaak commentaar opgekregen maar nooit een strafpunt. o.i.d Met dressuur eigenlijk nooit, alleen met groeten want hij kan niet zo goed stilstaan dus dan zeg ik altijd hooo of iets. af en toe in de galop zoiets van hup ff door maar niet vloeken ofso..

marijkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:22

ik zeg alleen tegen mijn vader als hij aan het voorlezen is dat ik hem niet versta, maar dat komt zo nu en dan voor als de wind verkeerd staat.
ik praat aan het begin van de proef wel tegen mijn paard maar verder niet..
wel heb ik laatst tegen mensen aan de kant gezegt van dat ze door moesten lopen omdat ze een witte herder mee hadden genomen en mijn paard heeft een schurft aan honden en wil er dan achter aan gaan...

ik kan er verder erg om lachen als mensen helemaal chagerijnig uit de ring komen.. hihi

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:31

Alweer een paar jaar geleden maar een toenmalig stalgenootje ging toen ook met haar (best wel pittige) pony op wedstrijd. 'T was outdoor en dat beest was best zenuwachtig en zij niet de vriendelijkste en beste ruiter. Pony steigerde toen bij het groeten en dat kind floept er keihard k*nkerbeest of iets in die geest uit. Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij is ze toen zelfs gediskwalificeerd. Ze werd in ieder geval erger gestraft dan slechts twee minpuntjes, ook mede omdat het vlak voor de jury gebeurde (die alles dus perfect kon horen) en omdat ze toen ie eenmaal terug op de grond was nou niet bepaald zachtaardig was...

Zelf praat ik vrij weinig tegen m'n paard in de proef. Af en toe als de proef totaal niet lekker ging en dat niet geheel aan mij te wijten was wil ik er na de vrije stap nog wel iets onvriendelijks uit laten glippen. Maar dan ga ik stappen of ik ga eraf en dan kijkt ie me aan van 'jee wat was ik vervelend, leuk hè baas?!' en dan issie toch weer het liefste paard op aarde Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 07:18

porscherider schreef:
Een clubgenootje van mij heeft eens 156 -2 gekregen omdat ze haar vader ontzettend uitkafferde toen hij per ongeluk de verkeerde proef begon voor te lezen.

Maar dit vind ik asociaal
fouten maken is menselijk
bah zeg!

Die -2 zal wel voor de vergissing geweest zijn en niet voor het vloeken, immers 1e vergissing is -2.
en asociaal, nee hoor, je hoort gewoon je proef te kennen, vergissen is menselijk, maar wordt wel bestraft in je proef helaas.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:52

Bij mij stond er 1 keer op mijn protocol dat ik niet mocht kikkeren Verward tijdens mijn proef. Na lang nadenken( Blond ) bleek de jury te bedoelen dat ik niet mocht klikken tijdens mijn proef Haha! .
Vloeken tijdens een proef vindt ik niet kunnen net zo min als voorlezers uitschelden. Mijn man las me een keer voor op de regiokampioenschappen en raakte halverwege de kluts kwijt, ik moest halthouden achterwaarts , aangalopperen gelijk van hand veranderen en een wissel springen , hij dacht dat bij de volgende wending van hand moest veranderen dus hij stopte met lezen omdat hij dacht dat ik verkeerd reed, mijn instructeur stond langs de kant en kende de proef gelukkig uit zijn hoofd dus die las verder tot mijn man weer bij de pinken was. Ik kende de proef ook uit mijn hoofd maar het is toch lastig als je geconcentreerd bezig bent en op de stem op je voorlezer gericht bent en die vervolgens roept dat je verkeerd rijdt Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:03

Vind het volkomen terecht dat mensen minpunten krijgen als ze hun voorlezer uitkafferen!! Echt zo asociaal vindt ik dat. Dat er een keer wat uitvliegt als er wat misgaat kan ik het wel begrijpen, wat ook minpunten krijgt. Maar wat dat betreft moet er verschil zijn. De enige keer dat mijn vader het verkeerd voorlas, ben ik even naar hem toegereden, overlegt en toen begon de jury waar we verder konden gaan. Weer opgepakt en proef uitgereden. Naderhand riep ze ons beide terug en complimenteerde ons met onze verstandshouding. Ze vond het jammer dat ze -2 moest uitreiken, maar met een algemeen commentaar, vond ik dat niet eens erg! Er zijn regels, maar als je dan zo'n commentaar erbij krijgt en een toelichting, vind ik dat volkomen terecht... en het was fout... Lachen