Wie stapt altijd af voor commentaar van de jury?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Wie stapt altijd af voor commentaar van de jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:10

Walco_Aqua schreef:
Bij ons in Brabant doet eigenlijk ook niemand dat.

Klopt ik ben afgelopen jaar vaak zat mee geweest op wedstrijden maar ik heb het nog nooit gezien!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:12

love_sander schreef:
grandeur schreef:
Hier in het noorden wordt dit ook niet gedaan.
Vroeger (nog voor mijn tijd Haha!) werd het wel gedaan en volgens mij is het inderdaad " afgeschaft" omdat het veel te veel tijd kost.

Dat is niet waar!!! Haha bij ons wel hoor!

Nou, dan is dat meer uitzondering dan regel !
Rijd toch al heel wat jaartjes wedstrijden (groningen en bovenste helft drenthe in de meeste gevallen), en echt nog nooit meegemaakt.
Misschien zijn er uitzonderingen, maar standaard is het zeker niet.

Overigens zou ik het best wel leuk vinden hoor, eventjes wat kort commentaar na je proef.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:16

Toevallig vanmiddag een jurylid op leeftijd van de oude stempel gesproken hierover en zij zei dat ze het erg jammer vond dat ze de ruiters niet meer persoonlijk MAG spreken.
Zij ging zelfs zo ver dat ze zei dat het tegenwoordig alleen nog maar om de financiën van de organiserende vereniging gaat en niet om de ruiters, dus als het even kan zoveel mogelijk starts.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:20

gut prutsmuts in overijssel is dat heel normaal hoor..
ik bedank de jury altijd, en vaak hebben ze ook nog wel iets te vertellen.. heel gewoon dus hier..

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:50

Margreet schreef:
Toevallig vanmiddag een jurylid op leeftijd van de oude stempel gesproken hierover en zij zei dat ze het erg jammer vond dat ze de ruiters niet meer persoonlijk MAG spreken.
Zij ging zelfs zo ver dat ze zei dat het tegenwoordig alleen nog maar om de financiën van de organiserende vereniging gaat en niet om de ruiters, dus als het even kan zoveel mogelijk starts.

ja dat zal ook wel zo zijn, en ok het is leuk als t kan, maar t kost gewoon onwijs veel tijd.
als je als jury wat kwijt wil, kan je volgens mij beter die persoon terug roepen, dan bij iedereen standaart daar tijd voor in te delen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:54

Bij ons in de regio komt het niet zo heel vaak voor dat een jury nog wat tegen je zegt, maar het komt voor! Er is 1 jury die bijna bij iedereen iets zegt, dus dat weet je van te voren al.

Laatst had ik hem en bij de vorige combinatie kwam hij ook naar buiten om iets te zeggen, dus ik ben klaar en zie hem overeind komen. Dus ik draaf snel naar voren toe........blijkt hij gewoon iets te gaan pakken, stond ik dus enigszins voor paal!!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:18

grandeur schreef:
Vroeger (nog voor mijn tijd Haha!) werd het wel gedaan en volgens mij is het inderdaad " afgeschaft" omdat het veel te veel tijd kost.

Het is ook regel dat er niet om commentaar mag worden gevraagd!
Dat de topicstarter het op een klein concoursje wel doet soi ,maar officieel mag het zelfs daar ook niet!

En denk je nou echt dat je veel opneemt van wat er tegen je gezegd wordt ?
Eigenlijk wil je toch alleen maar leuke dingen horen en de rest weet je ook wel waar aan gewerkt moet worden (hoop ik..).
Wil je met de jury babbelen kan dat altijd na afloop als de ring klaar is! Haha!

En bedanken komt misschien wel netjes over maar ze zitten ervoor, en je krijgt er niet meer punten voor Knipoog

Ik heb het afgeleerd en heb er geen moeite mee Haha!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 18:30

Gerrie schreef:
grandeur schreef:

Dat de topicstarter het op een klein concoursje wel doet soi ,maar officieel mag het zelfs daar ook niet!

Eigenlijk wil je toch alleen maar leuke dingen horen en de rest weet je ook wel waar aan gewerkt moet worden (hoop ik..).
Wil je met de jury babbelen kan dat altijd na afloop als de ring klaar is! Haha!

En bedanken komt misschien wel netjes over maar ze zitten ervoor, en je krijgt er niet meer punten voor Knipoog

Ik rijd officieel hoor!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:50

Vroeger bij het diploma rijden (ik geloof alleen A diploma) moest je inderdaad wel afstappen.

Daarna ben ik het NOOIT meer tegen gekomen, ja alleen bij het western rijden. Maar niet bij dressuur.
Vind het zelf ook een beetje vreemd zelfs...(komt heel waarschijnlijk omdat ik het niet gewend ben).

Als ik commentaar/tips van een jury wil ga ik na de prijsuitreiking nog wel even langs om dingen te bespreken. Tenslotte is de regel dat ze tot een uur na de prijsuitreiking moeten blijven, toch?!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:55

grandeur schreef:

Pfieuw.. ik dacht al, dat doe ik nóóit. Op de onderlinge werd het wel gedaan, wat ik overigens ook super vond. Eigenlijk toch wel iets wat ik vaker zou willen. Maar ik heb het heir op concour eigenlijk nog nooit eerder gezien.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:58

Hier zie je het meestal wel. Iig, in Lonneker toen, deed iedereen dat. En tjah, het hoeft ook geen gesprek van 5 minuten te zijn, maar meestal wordt er iets gezegd als: 'probeer volgende keer iets relaxter te zijn', of zooiets.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:00

Bij ons(provincie Utrecht) doen dat nooit. Ik zelf doe het ook niet, meestal loopt mijn moeder(die leest voor) altijd naar de jury om me naam door te geven enzo.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:01

nog noooit van gehoord Verward
En ik zou nooooit afstappen want dan kom ik er van zn lang zal ze leven niet meer op, tenzij iemand een krukje bij de hand heeft Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:14

Gerrie schreef:
grandeur schreef:

Citaat:
Ik rijd officieel hoor!

Ik heb ook nergens beweerd dat je dat niet deed?

En dan nog staat het niet verkeerd om iets aan te nemen zoals het hier al jaren gebruikelijk is...

Succes verder!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 19:17

Sorry, verkeerd opgevat denk ik..

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:38

ik deed het in het begin ook wel eens, nu kom ik soms de jury tegen na de proef en dan zegt de jury nog wat tegen mij.. (maar das heel soms) ik hou der eigenlijk niet zo van om commentaar te vragen, weet vaak zelf wel hoe het eruit moet zien, maar dan wil het gewoon niet helemaal lukken. Ik heb nog niet vaak wat nieuws gehoord als ik commentaar vroeg, als de punten waarvan ik al wist dat ik ze moest verbeteren.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:41

ik ga dr altijd even heen, stap netjes af, neem de pony mee, vraag met mn liefste glimlach had u nog commentaar, zo neej dan zeg ik bedankt voor het jureren en loop weg, zeggen ze ja luister ik, en zeg daarna bedankt voor het jureren... vaak zeggen t staat op je coupon, maar vaak geven ze nog wel even een uitlegje van n paar zinnen, ik las bijv. van de week voor bij een meisje, en ik zei ook tegen haar ff de jury bedanken, en toen zei de mjury ook, ja ik heb geen commentaar, staat op je coupon maar ik wil nog wel even iets zeggen... dit stond ook niet op de coupon, dus dat is wel fijn!
Hier in de regio is het ook heel gebruikelijk, in ieder geval even bedanken voor het jureren! ik zie het iig veel mensen doen!!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:41

Bij ons wordt het wel heel vaak gedaan (outdoor, indoor helemaal niet), ik stap na de proef richting de auto en meestal zeggen ze dan al van blijf maar zitten hoor, want nu kom ik echt niet meer zomaar op m'n paard ben ik bang, de fries lukte wel, maar deze........ Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:17

ik vind dat als ruiter erna in ieder geval bar irritant, en ik doe het dan ook zelf nooit.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:12

Lielle schreef:
ik vind dat als ruiter erna in ieder geval bar irritant, en ik doe het dan ook zelf nooit.

dat is t zeker

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:35

Vroeger idd wel.
Je hoorde netjes af te stappen, beugels op te steken en dan naar de jury te lopen die dan wat commentaar gaf.

Laatste jaren gebeurt dat niet meer en ik vind het niet erg, ik mis het niet.
Heb vorig jaar 1 keer om commentaar gevraagd, was toch de laatste starter, maar ze was er niet erg happig op, dus dat doe ik niet meer.
Volgens haar mocht ik haar alleen aanspreken als ik klachten had oid.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:11

Bij ons zie je het af en toe wel, maar ik vind het onzin. Je commetaar staat op de coupon en het programma houd heel erg op als iedereen na zijn proef uitgebreid na gaat praten bij de jury. Heel soms doe ik het als ik als een van de laatsten moet rijden en het niet al onwijs uitloopt en als ik mijn voorganger het ook heb zien doen.