hoe lang heb je je paard/pony gehad voordat je startte?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marsie

Re: hoe lang heb je je paard/pony gehad voordat je startte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:31

Ik heb eigenlijk met nog maar 1 pony wedstrijd gereden. Dat is mijn 2e pony, Irma heet ze. We kochten haar ik 2000 ongeveer dacht ik en mijn eerste echte officiele wedstrijd reden we in 2003. Dus zo'n 2 a 3 jaar later. Maar toen we haar kochten had ze ook nog vanalles. Ze had de ziekte schimmel, had allemaal zand in de maag wat we eruit hebben laten spoelen. Ze was ook nog veel te mager. Daarna hebben we haar goed ontwormd en goed gevoerd. En nu is ze weer op goed gewicht. Toen we haar kochten was ze trouwens 4 a 5 jaar oud. En ze kende nog haast niets. Was heel eenkennig (en nu nog een beetje). Je kon niet eens haar benen aanraken, dat vond ze namelijk eng. Wat er verder in het verleden met haar gebeurd is mag god weten. Maar volgens mij is het niet al te best. Ze heeft ook wat lichte striemen op haar lijf. Die zie je nu nog een beetje. Waar dat van is? Ik heb echt geen idee. In die 2/3 jaar is ze dus heel veel opgeknapt. In de zomer van 2003 reden we onze eerste officiele wedstrijd dus. In de B, en het ging heel netjes voor de eerste keer, ik had 158 en 159 (+ 6e prijs) punten. Ik was dus dik tevreden. Nu heb ik daar dus ongeveer 5 jaar. We zijn nu L2 + 10, M1 startgerechtigd alweer. Dit is nog een foto van onze eerste wedstrijd, misschien wel leuk om te zien: http://groups.msn.com/_Secure/0SAD8AvMV ... 4928112120

Sinds kort heb ik een nieuwe aanwinst, daarmee hoop ik in Juni te kunnen starten. Maar dit paard heeft dan ook al wedstrijdervaring en is verder gezond. Nou volgens mij is het een beetje een lang verhaal geworden Bloos Tong uitsteken ...
(leuk topic dit trouwens!)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:44

Ik heb mijn pony Kaprice 2,5 jaar voordat ik officieel startte.. daarvoor heb ik wel onderling gereden.. Knipoog Mijn eerste wedstrijd was binnen.. 160 punten.. gelijk een winstpunt dus.. vorige week voor het eerst buiten gereden, ging bar slecht, toch nog 150 punte.. Tong uitsteken

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:31

ik heb mister nu bijna 1 3/4 jaar en ben nog steeds niet gestart, hij had m2 gelopen maar heeft een half jaar stil gestaan en er heeft toen en beetje een raar kind op gehobbelt dus was hij die oefeningen een beetje kwijt maar hij zat zeker nog wel op L niveau.
ik ben nog steeds niet gestart hoewel hij de m1 oefeningen prima doet *hoezo perfectionist Vork *

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:16

Hij kwam in november 2001 en ik starte voor het eerst in juni 2003. tussendoor nog peesblessure gehad.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:07

Mijn zusje heeft haar groene pony na precies 3 weken onderling gestart, kwam toevallig zo uit en ze hadden toch niets te verliezen. Hij liep meer buiten dan in de ring Tong uitsteken , maar die ervaring had hij dan ook meteen weer. In maart 2005 heeft ze m voor het eerst officieel gestart, ze heeft hem sinds eind augustus 2004.

Ik heb mijn laatste pony destijds vrij snel officieel in het springen gestart, 4 weken ofzo. Ik had haar al wel iets langer, maar heb niet echt kunnen rijden omdat ik eerst 6 weken gips om mijn been had en toen dat eraf was kreeg ik mijn vingers tussen een roldeur Clown Mijn eerste start was ook nogeens geen succes, viel er meteen af Clown Lichtelijk te snel gegaan dus. Knipoog Maar ik had me al opgegeven voordat ik mijn been in het gips kreeg en ik wilde zo graag meedoen.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:10

De ene kwam in januari 2003 ong..en in maart 2003 wouden we starten maar toen kwam de vogelpest en mochten we niet weg. Toen zijn we eind juni 2003 ( tegelijk met Liza van Loon) gestart. En dat was geen succes de eerste keer Schijnheilig

Maar hij had al Z2 ponys gelopen en ik kwam vers van de manege Lachen . Ik ga nu Z1 met hem starten.

En ik heb nu een paard, ongeveer 3 weken nu maar ga pas eind juli starten vooral ivm examens en we moeten gelijk L2.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:34

Nu ik erbij nadenk........... in April kreeg ik hem en in juli reed ik mn eerste wedstrijd.........
3 maanden.
(voor mijn gevoel was dit veel langer)

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:55

met cindy heb ik 1 wedstrijd gereden en dat was na zo'n 4 jaar..
Met lizzy ben ik na 2 jaar wedstrijden gaan rijden(ik heb haar nu 5 jaar). Toen ik haar kreeg liep ze niet zo goed, ze liep altijd met een gekanteld hoofd en ze was heel gespannen. Ik heb haar van een manege gekocht waar er geen land meer met haar te bezeilen was. Nu ben ik aan het oefenen voor de L1 en dat gaat heel goed, dus misschien volgend jaar Lachen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 10:03

Jambo was M2 toen ik hem kreeg, na ongeveer een half jaar heb ik hem voor het eerst gestart. Ik had nog nooit wedstrijden gereden, begon dus in de B. Jambo is verkocht en toen kwam Ky.
Kylan had ik een week toen ik hem voor het eerst startte. Hij had in een ver verleden wel M1 gelopen, en ik heb hem direct L1 gestart. Er was een wedstrijd op de manege, dus hij kon er nog mooi tussen. En ook nog direct een wp, was helemaal blij met em Haha!
Mazzeltov ga ik 5 mei voor het eerst officieel starten, ik had haar twee weken nadat ze kwam al onderling gestart. Ze is eind maart bij ons gekomen, dus ik start haar voor het eerst 1 1/2 maand nadat ze kwam. Ze was net 2 weken o/h zadel toen ik haar kreeg.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 10:52

Samsam was goed zadelmak toen we hem kochten in novemver, in April liep hij zijn eerste wedstrijd.

Op de startlijsten zie je trouwens al heel wat V-tjes staan, zo heel lang kunnen die niet onder het zadel staan

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:18

Lucky heb ik vorig jaar half maart gekregen en eind maart hadden we onze eerste wedstrijd. Lucky had toen verder nog niks gelopen, kon wat springen en een beetje dressuurlopen. We zijn nu (een jaar en een dikke maand verder) B drs, L spr, M SGW.

Cheval heb ik een paar keer opgezeten voordat ik met hem ging starten, ik rij hem nu vanaf augustus 2004, hij liep toen L1 drs, L spr, B SGW. Ik ben nu met hem: L1 drs, L spr, L SGW (5 mei M Debuut)

Murphy heb ik ong 2 maandjes gereden voordat ik wedstrijden met hem ging starten. Hij kon niks toen ik hem kreeg, ja er kon iemand opzitten, maar dat was het ook.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:05

Met mijn 'verzorgpaard' Fidia: Ik reed haar ongeveer twee maanden voordat ik voor het eerst startte met der. Ik had toen 158pnt. In de B-dressuur. Ze had voorheen wel al met de dochter van de eigenaar M1+wp gelopen.

Met mijn eigen paardje: Unika was drie jaar en net 2.5 a 3 maanden onder het zadel. Losrijden ging heel goed maar de proef Bloos 138 pnt. Hierna ook nooit meer gestart want ze is verkocht.

Met mijn paardje nu: Nadat ik haar 6 weken had.(B-dressuur) Ze heeft voorheen wel al L2 gelopen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:07

Samsam schreef:
Op de startlijsten zie je trouwens al heel wat V-tjes staan, zo heel lang kunnen die niet onder het zadel staan

Allemaal Fjorden Knipoog

naatiej_iwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:57

annalover schreef:
Ik vroeg me even iets af...
vanaf het moment dat jij je pony/paard had, hoe lang heeft er tussen de tijd gezeten dat je hem/haar kocht en dat je je eerste dressuurproef met hem/haar reed?
en wat kon ie toen je m kocht? (anders gaat de verhouding niet echt kloppen als je dat er niet bij zet Knipoog )

ik vind dat je met wedstrijden moet beginnen als jij en je paard er klaar voor zijn. er staat niet altijd een vaste tijd voor. ik heb mijn pony nu bijna 3 maanden heb wel wedstrijden gereden. (onderling, springen)mijn pony is nu net 6 geworden maar kan eigelijk niets. maar ik probeer en als het niet lukt dan niet! maar ik ga nog niet starten, dan moet ik eerst nog een oefenen! Haha!

despringer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:19

3 dagen had k hem maar had ook al m gelopen en alles gezien nederlandse ect