Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GeaB schreef:Ik zit in de werkgroep van de nieuwe dressuurproeven.
Het halthouden aan het begin van de proef is inderdaad een punt van discussie geweest, omdat je vooral jonge paarden daarmee in een keurslijf dwingt.
Rijkunstig is het voor jonge/groene paarden veel beter om eerst een stuk van de proef te rijden en dan pas een overgang naar het halthouden te maken, zodat ze al een stuk spanning op bijvoorbeeld de omgeving kwijt zijn.
Het groeten aan het eind op de AC-lijn blijft gewoon bestaan.
De proeven worden in de periode van nu tot september gemaakt door verschillende werkgroepen. Daarna worden ze uitgebreid in het land getest, waarna nog eventuele wijzigingen worden aangebracht.
Fitzroy schreef:Wat ik ervan begrepen heb, is dat er meer gekeken gaat worden naar de kwaliteit van de paarden en dat vind ik eigenlijk heel jammer.
Fitzroy schreef:...persoonlijk vind ik dat iemand met een net gereden proef keurig op de letter ook zijn winstpunten moet kunnen blijven rijden.
Iwandy schreef:Ik heb trouwens ook gehoord dat er voor de pony's nieuwe Z2 proeven komen en dat je die op een gegeven moment vanzelf op de knhs site zou kunnen vinden, maar tot nu toe zie ik alleen nog nieuwe proeven voor internationale pony's dus ik ben benieuwd wanneer die dan uitkomen![]()
benneton schreef:Iwandy schreef:Ik heb trouwens ook gehoord dat er voor de pony's nieuwe Z2 proeven komen en dat je die op een gegeven moment vanzelf op de knhs site zou kunnen vinden, maar tot nu toe zie ik alleen nog nieuwe proeven voor internationale pony's dus ik ben benieuwd wanneer die dan uitkomen![]()
Hoi
Die nieuwe proeven zijn er dus al sinds 1 april![]()
Bij service - downloads kun je ze downloaden (bij de FEI pony's)
Het zijn dus gewoon die internationale proeven waar jij het over hebt.
( met 5 galopwissels waarvan er 2 dubbel meetellen, uitgestrekte stap dubbel meetelt en de volte 8 meter ongeveer 5 keer in voor komt)
Fitzroy schreef:Wat ik ervan begrepen heb, is dat er meer gekeken gaat worden naar de kwaliteit van de paarden en dat vind ik eigenlijk heel jammer.
De goeden komen vanzelf boven drijven en persoonlijk vind ik dat iemand met een net gereden proef keurig op de letter ook zijn winstpunten moet kunnen blijven rijden.