ZZGP Selectie Ermelo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Re: ZZGP Selectie Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:57

Tja CGJ12, knollenvelden in drenthe mischien. Hier zijn toch wel leuke accomodaties waar het wel kan.

Zo op het eerste gezicht, geen slecht idee. Een aparte groep met Z1 t/m ZZ-Z ruiters.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:05

CGJ12 schreef:
De Basisorganisaties kunnen eventueel de ZZL-ZZZ wel op zich nemen, maar inderdaad: welke vereninging kan dergelijke wedstrijden in goede banen leiden?
De meeste basiswedstrijden worden verreden op een knollenveld......... letterlijk en figuurlijk Knipoog

En hoeveel vrijwilligers KAN je hiervoor warm krijgen?

Je moet hier dan toch wel wat insiders voor hebben. Die hier tijd voor vrij willen maken. Een nieuwe stichting oprichten, de leden opsplitsen, etc etc etc....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:05

Eleonoor schreef:
Tja CGJ12, knollenvelden in drenthe mischien. Hier zijn toch wel leuke accomodaties waar het wel kan.

Zo op het eerste gezicht, geen slecht idee. Een aparte groep met Z1 t/m ZZ-Z ruiters.

Moet je ook wel acco's hebben die dan ook kostenloos hun boeltje een dagje uit willen lenen....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:06

Tyrza schreef:
Aimee schreef:
Hebben die Jazzen anders geen last van, waarom die anderen dan wel?

Omdat die Jazzen goede ruiters op hun rug hebben....

Dan is het verschil binnen/buiten dus een zwak excuus om de eigen rijkunsten te verbloemen....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:06

Precies, Aimee Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:07

Eleonoor schreef:

Ik denk dat die groep het ook zeer graag wil!
De ruiters kunnen dan ook zien hoe het in de hogere groep eigenlijk moet.
En........ misschien wel het belangrijkst......... die groep moet door specifieke jury's worden beoordeeld!
De jurys die dan mensen in de Z2 190 punten toekennen, geven daar dan mee aan dat de combinatie zo rond de 60% kan scoren in het ZZL als de kwarten netjes zijn.

Nu komt het me veel te vaak voor dat een jury gewoon te slap punt.
Vandaag nog....... Eerste wissel na de middengalop versprongen door de dikke modder......... gewoon een 7.
Tweede proef zit er een LT-jury...... en die kijkt overal dwars doorheen.
Kijk, daar héb je nou wat aan... Ja

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:09

CGJ12 schreef:
Eleonoor schreef:

Ik denk dat die groep het ook zeer graag wil!

En wat maakt het voor de sponsor dan zo aantrekkelijk om dit te ondersteunen? (even advokaat van de duivel spelen).

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:10

Aimee schreef:
Dan is het verschil binnen/buiten dus een zwak excuus om de eigen rijkunsten te verbloemen....

Dat heb ik ook zeker niet gedaan.
Alleen geconstateerd dat in April gemiddeld minder wordt gereden dan in Juni......
In April zie ik meer mensen (bijna) van hun paard stuiteren dan in augustus ......... klasse maakt niet uit.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:11

Tyrza schreef:
En wat maakt het voor de sponsor dan zo aantrekkelijk om dit te ondersteunen? (even advokaat van de duivel spelen).

Die vraag kun je je ook stellen voor een normale B-dressuur kringwedstrijd........
En die worden ook gewoon georganiseerd hoor...... echt waar.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:12

Wat denk ik ook debet is aan de lages scores bij ZZL/ZZZ is, naast kwaliteit combinaties, dat er veel nieuwe jury's zijn die niet durven te punten en maar rond die 6'en blijven hangen.

Het niveau bij de LT vind ik trouwens wel hoog liggen, je ziet veelvuldig dat "favorieten"niet zomaar standaard meer rond de >65 rijden. Ik zie trouwens wel veel combinaties die erg verschillend worden gejureerd door verschillende juryleden.

In het kader hiervan zou het een goede ontwikkeling zijn dat er af en toe schaduw gejureerd wordt door nu niet eens leerlingen maar door iemand die zijn sporen verdient heeft en zijn collega's steeksproefsgewijs controleert en eventueel weer wat bijspijkert. Ik heb het idee dat namelijk niet alle gezichten dezelfde kant altijd opstaan onder de jury's. Vind dat een kwalijke zaak omdat de ruiters veelal professioneel met hun sport bezig zijn en deze professionaliteit mag je dan ook verwachten van de jury's.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:13

Haha! Haha! dus toch de cap in maand april verplicht stellen voor ruiters tot en met LT Haha! Haha! Clown , daarna weer hoedje tot de volgende april Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:14

Citaat:
Die vraag kun je je ook stellen voor een normale B-dressuur kringwedstrijd........
En die worden ook gewoon georganiseerd hoor...... echt waar.

We hebben het hier dan wel over een landelijk opererende vereniging met meerdere deelnemers.
En dan nog... probeer maar eens een sponsor warm te maken. Zo gul zijn ze tegenwoordig niet meer. Kijk maar naar diverse internationale CH's die behoorlijk aan het randje zitten...
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 18-04-05 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:14

En wie neemt dat bijspijkeren dan op zich, Magique? Peeters zeker.... Knipoog Knipoog Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:15

Magique schreef:
In het kader hiervan zou het een goede ontwikkeling zijn dat er af en toe
schaduw gejureerd

wordt door nu niet eens leerlingen maar door iemand die zijn sporen verdient heeft en zijn collega's steeksproefsgewijs controleert en eventueel weer wat bijspijkert.

Zoals je dit nu brengt (op positieve wijze) kan je rekenen op mijn bijval.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:16

Eleonoor schreef:
:D Haha! dus toch de cap in maand april verplicht stellen voor ruiters tot en met LT Haha! Haha! Clown , daarna weer hoedje tot de volgende april Haha!

Clown *LOL*

Of een minimum-eis stellen: kun jij op een Jazz rondsturen in april? Dan mag jíj met hoedje.... Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:17

Maar daar krijg je eigenlijk een deel van het probleem. Jurycorps is vrij klein en kent op gegeven moment wel de meeste ruiters. Vaak zie je ook in P&S opmerkingen staan, "ruiter had duidelijk deze keer aantal dingen beter voor elkaar". Ja, misschien rijtechnisch of proeftechnisch wel, maar misschien andere dingen weer juist niet. Hoe wordt dan objectief naar een combinatie in de ring gekeken? In hoeverre telt dan niet de resultaten uit het verleden mee met de resultaten van deze ene proef?

Zo'n schaduw jury kan misschien juist wel iemand van lagere niveau zijn. Mits die de vrijheid krijgt om over dingen te discusseren. Frisse wind kan nieuwe inzichten geven en juist verhelderend werken.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:18

Eleonoor schreef:
Maar daar krijg je eigenlijk een deel van het probleem. Jurycorps is vrij klein en kent op gegeven moment wel de meeste ruiters. Vaak zie je ook in P&S opmerkingen staan, "ruiter had duidelijk deze keer aantal dingen beter voor elkaar". Ja, misschien rijtechnisch of proeftechnisch wel, maar misschien andere dingen weer juist niet. Hoe wordt dan objectief naar een combinatie in de ring gekeken? In hoeverre telt dan niet de resultaten uit het verleden mee met de resultaten van deze ene proef?

Zo'n schaduw jury kan misschien juist wel iemand van lagere niveau zijn. Mits die de vrijheid krijgt om over dingen te discusseren. Frisse wind kan nieuwe inzichten geven en juist verhelderend werken.

Tja... daar raak je een gevoeige snaar, Eleonoor Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:19

Eleonoor schreef:
Hoe wordt dan objectief naar een combinatie in de ring gekeken? In hoeverre telt dan niet de resultaten uit het verleden mee met de resultaten van deze ene proef?

Autsch.... niet te zeer de vinger op de zere plek drukken hoor....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:19

Tyrza schreef:
We hebben het hier dan wel over een landelijk opererende vereniging met meerdere deelnemers.

De groep B-dressuur ruiters is ook landelijk opererend............ en is ZEER grote getale........

Amev Hippo sponsort nu die idiote cup.
Dat geld kan ook anders gebruikt worden.

Verder smijt de Rabo ook met alle hypotheekgelden.
Dat geld kan ook veel nuttiger besteed worden dan uit te geven aan de kinderen van onze GP-ruiters.

Geld is niet het probleem.
Alleen de organisatie.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:20

CGJ12 schreef:
Tyrza schreef:

De groep B-dressuur ruiters is ook landelijk opererend............ en is ZEER grote getale........

Amev Hippo sponsort nu die idiote cup.
Dat geld kan ook anders gebruikt worden.

Verder smijt de Rabo ook met alle hypotheekgelden.
Dat geld kan ook veel nuttiger besteed worden dan uit te geven aan de kinderen van onze GP-ruiters.

Geld is niet het probleem.
Alleen de organisatie.

Probeer jij ze dan allemaal maar eens te overtuigen.

De GP kinderen zijn nu eenmaal "interessanter" dan een B groep....

Bovendien worden de genoemde grote sponsors nauwkeuriig begeleid door een zeer klein groepje die alles precies zo houdt als zij willen.

Denk jij dat meneer Amev Hippo maar enig inspraak heeft in hoe het allemaal geregeld wordt?
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 18-04-05 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:20

Aimee schreef:
Of een minimum-eis stellen: kun jij op een Jazz rondsturen in april? Dan mag jíj met hoedje.... Haha!

Dat kan zelfs ik. Daar is niet veel lef voor nodig.
Dat kan de eis dus niet zijn.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:21

Bloos Bloos Oops, zal ik me dan als eenvoudige L2 ruiter maar terugtrekken uit deze discussie Bloos Bloos Ben al eens eerder op mijn vingers getikt dat ik als domme L2 ruiter niets mocht zeggen over een ruiter die al LT had gereden en zijn stang gebruikte als tandenborstel om hem beter na te laten geven aan een kant Bloos Bloos

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:22

Aimee schreef:
En wie neemt dat bijspijkeren dan op zich, Magique? Peeters zeker.... Knipoog Knipoog Knipoog

Die Peeters kan en wil ik eventueel nog wel bijspijkeren, in de letterlijke zin van het woord dan Hamer Hamer Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:23

Dan doe ik mee, Magique Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 00:25

Tyrza schreef:
De GP kinderen zijn nu eenmaal "interessanter" dan een B groep....

Dat is niet waar.
Dat de Rabo op deze wijze sponsort hebben ze echt niet zelf bedacht.
Dat is aangegeven en ingevuld door de KNHS.

Amev-Hippo kiest ook niet voor de Z2.
Dat is ze aangewezen omdat vroegere sponsors van die rubriek er mee stopten.

Als het geld écht zo'n probleem was is er een zéér goede oplossing.

* Wel inchrijfgeld (10 of 15 euro), géén prijzengeld. Alleen een lintje en winstpunten.
Wedden dat er dan niemand minder komt????
Gewoon invoeren in de regelementen. De ledenraad keurt het in November zo goed en voila........

Alleen de mensen die vrijwillig hoger mogen starten misschien niet zo vaak meer ........ Maar die zie je ook liever niet in die rubriek.