Vroegah waren het gewoon alle afdelingen, wij reden heel lang geleden met twee achttallen en een viertal. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vroegah waren het gewoon alle afdelingen, wij reden heel lang geleden met twee achttallen en een viertal. 
Net zoals gister, hebben we eerst een uur rond moeten stappen op het losrijdterrein omdat het springen uitliep.
Oscar schreef:...meestal was er ook nog een prijs voor best paraderende vereniging.

Savage schreef:ja precies...als ze het nou weer eens invoeren op de grotere wedstrijden...de CH's en de regionale kamp. en de NK enzo.

jipkip schreef:ik ben voor de parades! ik vind het echt wel wat leuks hebben hoor! maar ja idd wat er al vaker gezegd wordt, als je echt heel lang moet wachten of slechte punten heb gehaald, dan is het minder leuk! het hoeft natuurlijk ook niet bij elke wedstrijd, maar bij de grotere wedstrijden zou het wel leuk zijn!!!!
terwijl ik daarna een eerste prijs in ontvangst kon nemen. Ik hoor ook heel vaak mensen grinniken als ze zien dat er eentje aan de kletter gaat. Ik probeer meestal naast een groter paard te rijden dat zelfs niet reageert als lizzy begint te trappen en stijgeren. Als het wilhelmus gedraait word is het minder
maar toch, van mij hoeft er geen parade georganiseerd te worden. 

Lielle schreef:ja. Parade was alleen voor de afdelingsdressuur, uitslagen voor de individuele rubrieken (25 ringen!) werden aan palen gespijkerd en daar werden dan ook de prijzen uitgereikt. Meestal werd na de parade idd ook het M en Z springen gereden
haike schreef:Lielle schreef:ja. Parade was alleen voor de afdelingsdressuur, uitslagen voor de individuele rubrieken (25 ringen!) werden aan palen gespijkerd en daar werden dan ook de prijzen uitgereikt. Meestal werd na de parade idd ook het M en Z springen gereden
Zo is het hier nog steeds. Jammer dat er dit jaar maar 1 CH is, dus ook maar 1 parade.
Toen ik ongeveer 9 jaar geleden bij de ponyclub kwam, was het verplicht parade mee te rijden. Op het moment dat je langs de jurywagen reed, riep de commandant 'hoofd rechts' en was het de bedoeling dat je allemaal soort van groet deed naar de jury. Ook tijdens wilhelmus groeten natuurlijk.
'hoofd rechts' lijken bijna alle clubs vergeten, wij proberen het nog soms maar kinderen (en dat zeg ik, zelf ook pas 17) die er niet aan gewend zijn doen het niet meer, doet de rest namelijk ook niet, dus waarom zij wel?
Kylan schreef:Met de acht- en viertallen zijn we altijd best fanatiek met parades, netjes met tweeen en uitgestrekte draf doorzitten. Ik vind het echt jammer dat er op gewone wedstrijden geen parades meer zijn. Aan de andere kant maakt het kampioenschappen ook wel extra bijzonder. Een parade maak je niet meer iedere dag mee dus is het echt leuk.