pavo cup, wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mylo

Re: pavo cup, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:20

Leuk Leuk!! Dat wordt Leuk in middenbeemster met al die noord hollands bokkers!! Nou als jullie een zwart monster voorbij zien komen wat erg ondeugend kijkt dan weet je dat ik het ben !! Ik ga met mijn 5 jarige no limit X sovereign bill!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:27

Het wordt nog druk in de Midden Beemster. Boktmeeting misschien?

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:06

ik ga ook elk jaar kijken te miodden beemster,en als ik veulen heb voor de veulenkeuring,dit jaar geen veulen maar volgend jaar denk wel.
Pavo cup voor 4 en 5 jarige toch?
Mocht ik 1 van mijn 2 3 jarige nog hebben volgend jaar,wie weet!
Dit jaar alleen toeschouwer,ook leuk!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:57

Ze hoeven geen KWPN te zijn om mee te doen. NRPS mag ook. Ja

De mijne kon vorig jaar niet mee vanwege een nare vernageling (3 maanden op rust Boos! ), en nu is ze te oud Tong uitsteken Haha!

Ik vond het toen erg jammer, maar ben achteraf blij dat we niet meegedaan hebben. Een beetje een wassen neus heb ik het altijd wel gevonden, al zijn de échte goeie natuurlijk een genot om te zien lopen.
Vorig jaar heb ik bijna alles in Veghel zien lopen, en ging naar huis met de gedachte "Goh, ben blij dat het vandaag mooi weer was... " Schijnheilig Knipoog

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 09:51

Ik ga ook naar Midden Beemster. Ben vorig jaar ook geweest, gewoon voor de ervaring, ze was braaf en daar is alles ook mee gezegd. We hadden ook geen hoge punten, dit jaar doe ik dus mee voor de lol. Het is voor mij goed om te leren om haar beter voor te stellen en ze ziet en loopt een stuk beter dan vorig jaar.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 09:54

HocusTivoli schreef:
Ik doe mee met Tivoli in Middenbeemster. Gewoon voor de gein. Als je door wil naar de halve finale moet je geloof ik een paard hebben die zijn voorbenen zo ongeveer achter z'n oren kan leggen... Haha!

Ik heb afgelopen winter tegen jou gereden in Hoofddorp en moet zeggen dat ik vind dat je een erg leuk paard hebt. Maar goed, het is mij nog niet helemaal duidelijk waar ze precies op selecteren, dus dat zegt ook weinig Haha!...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 10:19

maar hoe werkt dat dan? moeten ze allemaal een zelfde proef rijden? Op welk niveau is dat dan?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 10:42

PAVO Cup

De PAVO Cup is een kweekvijver voor vier- en vijfjarige dressuurtalenten. De voorselecties vinden ieder jaar plaats tijdens de Centrale Keuringen en de halve finale en finale tijdens de KWPN Paardendagen in Ermelo.

Aanlegtest
Bij de kampioenschappen voor vier- en vijfjarige dressuurpaarden wordt in wedstrijdverband de aanleg van jonge dressuurpaarden getest. De paarden hoeven geen L- of M-proef te lopen, maar kunnen laten zien wat ze in huis hebben door het tonen van de verrichtingen die we verderop in deze tekst nog even voor u op een rijtje zetten. Daarbij hoeft een volte niet precies tien meter te zijn en hoeft een verrichting niet precies bij een bordje begonnen te worden. Tijdens de selectiewedstrijden komen tegelijkertijd drie combinaties in de baan. Gedurende ongeveer een kwartier kan de jury de capaciteiten van de paarden beoordelen.
Het jurycorps bestaat uit minimaal twee, bij voorkeur drie personen en wordt zoveel mogelijk gevormd uit de volgende groeperingen: één uit het KWPN-jurykorps, één uit het KNHS-dressuurjuryledenkorps en één uit de actieve ruiters/amazones en trainers. De ringmeester zal aangeven wanneer de combinaties de gevraagde verrichtingen moeten laten zien, zodat het jurycorps gezamenlijk het protocol kan invullen. De opzet van de halve finale en de eerste beoordeling van de finale is gelijk aan die van de selectiewedstrijden. De eerste beoordeling van de finale is open voor de beste 25 paarden van de halve finale. De beste zes paarden per jaargang uit deze beoordeling worden vervolgens in het tweede gedeelte getest door twee gerenommeerde gastruiters/-amazones.

Gevraagde verrichtingen
De volgende verrichtingen worden tijdens de wedstrijd op verzoek van de jury getoond:

Vierjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, wijken voor de kuit (arbeidstempo), op de grote volte hals strekken, rijden van overgangen.

Vijfjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, schouder binnenwaarts (minimaal 20 meter), op een volte 12-15 meter hals strekken, rijden van overgangen.

Deze verrichtingen worden gevraagd om naar aanleiding daarvan de cijfers voor de protocolonderdelen te geven. Dat betreft de onderdelen:

stap (20), draf (20), galop (20) (zuiverheid, regelmaat, kwaliteit/bruikbaarheid)
gedragenheid & souplesse (20) (gedragenheid, buigzaamheid, souplesse, ruggebruik, nageeflijkheid, mogelijkheid tot verzameling/verruiming
algemene indruk (10) (algemene indruk als dressuurpaard in uitstraling, karakter, bewegingsmechanisme, gewilligheid)
exterieur (10) (bouw, correctheid/kwaliteit beenwerk, conditie)
Tevens wordt een korte beoordeling gegeven van de presentatie door de ruiter of amazone, een beoordeling die geen invloed heeft op de cijfers op het protocol.

Inschrijving voor de PAVO Cup 2005 is nog niet mogelijk.

Selectiewedstrijden 2005
Houten, 1 juli
Vrouwenpolder, 2 juli
Dronten, 7 juli
Heerjansdam, 8 juli
Sevenum, 9 juli
Luttenberg, 12 juli
Veghel, 16 juli
Tolbert, 19 juli
Ermelo, 21 juli
Midden Beemster, 23 juli
Gorredijk, 27 juli
Exloo, 4 augustus

Halve finale vierjarigen Ermelo, 24 augustus
Halve finale vijfjarigen Ermelo, 25 augustus
Finale vier- en vijfjarigen Ermelo, 26 augustus

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:09

sphinxie schreef:
Ik heb afgelopen winter tegen jou gereden in Hoofddorp en moet zeggen dat ik vind dat je een erg leuk paard hebt. Maar goed, het is mij nog niet helemaal duidelijk waar ze precies op selecteren, dus dat zegt ook weinig Haha!...

Hé, wat leuk, dankjewel! Het is een OlivixItens. Erg fijn paard alleen een ontzettende angsthaas (en ik ook) Haha!. Wanneer was je daar dan?
Wat ik zo heb gezien vorig jaar, konden de paarden die doormochten allemaal stuk voor stuk errug goed draven.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:39

Ik wil proberen om ook dit jaar weer aanwezig te zijn in de Middenbeemster met fotocamera Cheese!
Vorig jaar heb ik ook al wat foto's gemaakt (met best leuk resultaat), maar toen had ik mijn superduper ( Clown ) camera nog niet Haha!

Ik hoop tegen die tijd er een leukere lens bij te hebben...en schieten maar....

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:07

Is al bekend wie de keuringsmeesters zijn? Ton de Kok? Marjan Doresteyn?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:15

Meer over de pavo-cup dit jaar heb ik niet kunnen vinden op de site van het KWPN dusss.... denk het niet.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:15

HocusTivoli schreef:
sphinxie schreef:

Hé, wat leuk, dankjewel! Het is een OlivixItens. Erg fijn paard alleen een ontzettende angsthaas (en ik ook) Haha!. Wanneer was je daar dan?
Wat ik zo heb gezien vorig jaar, konden de paarden die doormochten allemaal stuk voor stuk errug goed draven.

Ik was er op (heb het even opgezocht) 6 november. Vlg mij was jij beide proeven eerste, ik was een van de 2 proeven tweede. Allebei zou ook kunnen. Mijn paard was met inrijden erg vervelend (kop in de lucht en gaan...), misschien zegt dat je iets?
Ik vond hem trouwens niet heel angsthazerig overkomen van wat ik zo heb gezien.

irene_isis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:48

hoe kun je je opgeven voor de pavo? komen er formulieren in de "in de strengen"?
Ga ook meedoen met mijn Isis (Udora) = een Olivi, vind het wel erg spannend!!!!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 16:47

Ja, er komen formulieren in de Strengen en daarna vlg mij ook op internet. Die kun je zelf uitprinten dan.

Bubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 17:05

Ik doe ook mee, wil graag Ermelo rijden en mocht daar geen plaats meer zijn dan is mijn 2e keuze Veghel.

Mijn paard heet Tranville d`Kri Kri en is een 5-jarige ruin Voltaire X Zeoliet.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 19:50

bijna zeker dat mijn merrie mee loopt in Houten Lachen

Up2Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:22

Ik heb me ook opgegeven met mijn 4 jarige ruin; Flemmingh x Clavecimbel...

Ermelo als eerste keus en anders naar Houten, ben errug benieuwd wat ze daar van 'm vinden...

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:08

Ik wil ook graag meedoen, heb me nog niet opgegeven
ik heb een vijfjarige merrie, Krack C x De Saint Urus D'Olympe
eerste keus ermelo.. tweede keus houten.

versace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:58

Ik doe dit jaar ook mee in houten al gaat het niet altijd even eerlijk ben ik van mening maar het is toch een goede ervaring voor je paard.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:16

wij doen misschien dit jaar ook mee met ons paard, alleen we moeten nog even overleggen waar en wanneer.
Het paard wat dan meedoet is een 4 - jarige metall, 172 ongeveer donkerbruin, heeft vorig jaar ook meegelopen bij de VSN,toen mocht ie net niet door, hij was 31e en 1 tm 30 mochten door, echt flauw Tong uitsteken maar ja, hij is nou een stuk mooier, betere hals erop, aardig wat kilotjes aangekomen( toen was hij niet al te dik) dus we gaan het zien Haha!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:21

Ik heb het formulier al ingevult.
Ik ga gewoon voor de lol, ik weet dat mijn paard niet echt speciaal kan lopen ofzo.

Issie weer een ervaring rijker Lachen

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:06

het gaat al weer snel zeg nou ik ga naar vrouwenpolder hoor Haha!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:37

Ohwja, mijn eerste keus is Veghel, en mijn 2e keus in Sevenum.

Ik weet dat ze in Veghel als Z paard door de bak moeten sjouwen, maar ik ga er gewoon heen met mn tank, een rondje rijden.

Aangezien dat mijn paard zich niet zo goed gedraagd in de ring, zal een rondje rijden op de pavo hem wel goed doen. Al die parasollen, witte hekjes, en omdat ie dan met meerdere paarden in de ring is, zal ie wel wat sneller door zn kijkerigheid zijn.

En ik wil hem weleens laten beoordelen door deskundige jury's. Lachen

Havik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 19:45

wij gaan dit jaar ook naar de Midden Beemster en nemen een 4 jarige FlemminghxBelisar merrie mee, is eig. nog een beetje groen, maar niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen.