Wie gaat er 5 mei naar Heerjansdam???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Re: Wie gaat er 5 mei naar Heerjansdam???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:54

Als je 2x de 60% lijn in de Lichte Tour bent gepasseerd mag je niet meer in de L uitkomen. Is erg dom, nu rij ik een jong paar in het M, die waarschijnlijk snel doorstroomt naar het Z. Erg jammer, is best wel veel werk voor zo'n jong beestje.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:44

Barbara_m schreef:
Als je 2x de 60% lijn in de Lichte Tour bent gepasseerd mag je niet meer in de L uitkomen. Is erg dom, nu rij ik een jong paar in het M, die waarschijnlijk snel doorstroomt naar het Z. Erg jammer, is best wel veel werk voor zo'n jong beestje.

Ah vandaar! Dacht al wel zoiets, maar wist niet precies wat jij allemaal gereden had! Heb daar zelf voorlopig geen last van haha!!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:54

o0owww misschien kom ik wel gewoon kijken,.. moet er toch zijn mijn paard staat in Heerjansdam Haha!

en zelf kan ik toch nog niet mee doen want hij is pas 1 whaha maar goed mocht mijn andere paard er komen dan doe ik volgend jaar wel mee Haha!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 02:35

Barbara_m schreef:

Dan start je hem toch gewoon niet? Als jij dat teveel werk vind voor het beestje kan de knhs toch niets aan doen? Je word niet gedwongen door de knhs om hem te starten Pling

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:18

Ja en dan geen inkomsten cker. Dat zou nog veel dommer zijn, toch? Ik word betaald om die paarden uit te brengen. Ik snap nie dat de KNHS zo moeilijk doet hoor. Op deze manier gaan er een hoop paardjes naar de knoppen. Sonde!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 08:58

En HC starten is ook geen optie? Ik kan me voorstellen dat de eigenaren willen dat het dier ervaring krijgt, maar moet daar persee een lintje aan hangen dan?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:25

HC starten kan idd ook... Misschien is dat wel een betere optie, thnx!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:30

Barbara_m schreef:
Ja en dan geen inkomsten cker. Dat zou nog veel dommer zijn, toch? Ik word betaald om die paarden uit te brengen. Ik snap nie dat de KNHS zo moeilijk doet hoor. Op deze manier gaan er een hoop paardjes naar de knoppen. Sonde!

je wordt betaald om de paarden op een juiste manier uit te brengen neem ik aan? Niet ten koste van die dieren en op een wijze die het beste bij het dier past?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:37

De meesten worden betaald om de paarden snel hoog te klasseren.
Als je dan 2x LT bent kun je daar veel geld mee verdienen.
Gewoon fijn africhten tot Z2......... serietje en piroutje erin en gelijk in de PSG.
Eigenaren dolblij.

Dat 2x LT heeft véél meer voordelen dan nadelen.............. dus even niet klagen graag.......

Als KNHS zou ik gelijk toestaan dat je met een 6 jarige in de L2 ging starten, maar je dan ook gelijk de voordelen ontnemen..........

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:42

Ik ben wel van mening dat de KNHS op deze manier de sport kapot maakt.
Niet uitkomen in de L op kampioenschappen oke, maar ook een jong paard meteen in t L starten... Slechte zaak!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:03

Barbara_m schreef:
maar ook een
jong paard meteen in t L starten
... Slechte zaak!

Wat is daar nu zo slecht aan.........
Een jonge gelijk in het L.........

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:21

Liever met een jong paard in het L beginnen, dan meteen in het M. Het is wel zo dat wanneer het goed gaat, je vanzelf snel doorstroomt... Maar wanneer je in het M begint stroom je toch sneller door. En de KNHS klaagt dat amazones paarden te snel klaarstomen voor t zwaardere werk.
En wrom zouden LT-ruiters/amazones geen L mogen starten? Met een jong paard is voor mij een L proef net zo makkelijk/moeilijk als voor een gewone L-ruiter/amazone, toch?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:02

Als je vind dat een paard die ervaring nodig heeft, start je dat dier toch oko een paar keer HC in het L?
Bovendien mag je versneld promoveren dus je kan zo snel doorstromen als je zelf wilt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:31

Ja. Die discussie van de 2xLT ruiters begrijp ik eerlijk gezegd ook niet.........

Op dergeljik ruiters kan ik alleen maar stinkjaloers zijn eigenlijk.......
Al krijg ik een paard ooit klaar voor de LT, dan moet ik wel eerst verplicht die vracht winstpunten bijeen rijden terwijl een collega ruiter zijn identiek afgerichte paard in Juni al PSG start mag ik dan eerst nog een vet jaar in de ZZ ploeteren.

Alleen voor de YR is er een versnelde oplossing.
Die rijden 2x 65% in de YR proeven en voila........... je mag gelijk I1 starten.

eigenlijk een ONTZETTEND discriminerende regel!!!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:37

Levy schreef:
Als je vind dat een paard die ervaring nodig heeft, start je dat dier toch oko een paar keer HC in het L?
Bovendien mag je versneld promoveren dus je kan zo snel doorstromen als je zelf wilt.

En......... niet onbelangrijk........ je mag je zweep bij je houden..... Ja

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:28

CGJ12 schreef:
Ja. Die discussie van de 2xLT ruiters begrijp ik eerlijk gezegd ook niet.........

Op dergeljik ruiters kan ik alleen maar stinkjaloers zijn eigenlijk.......
Al krijg ik een paard ooit klaar voor de LT, dan moet ik wel eerst verplicht die vracht winstpunten bijeen rijden terwijl een collega ruiter zijn identiek afgerichte paard in Juni al PSG start mag ik dan eerst nog een vet jaar in de ZZ ploeteren.

Alleen voor de YR is er een versnelde oplossing.
Die rijden 2x 65% in de YR proeven en voila........... je mag gelijk I1 starten.

Zoals ik... Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:55

Barbara_m schreef:

Zoals ik... Haha!
[/quote]
Die grijns zegt dan ook meer dan genoeg.......
Ik ga binnekort weer praten met Gert en opnieuw aandragen dat ze die 2xLT regel NIET moeten gaan terugdraaien (of verzachten) aangezien ik door dit soort discussies elke keer weer merk dat dergelijke ruiters zich niet kunnen houden aan de gedragsregels dat wanneer een paard meer dan 63% loopt, hij eigenlijk een klasse hoger hoort.........

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:10

Tja, ieder zn eigen mening. Maar er zijn verschillende LT ruiters en amazones die hier tegen zullen gaan protesteren.

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 12:24

Nog meer bokkers daar a.s. donderdag???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:48

Het topic loopt zo wel erg de andere kant op Knipoog

Ik start ook 5 mei op Heerjansdam. Er gaan van onze stal zowiezo al 12 mensen, dus dat word drukke boel! Gezellig zeg! Ik start in de B!

Voor de grote in de L2, mijn vriendin rijd op een grote vos van 1.87 ongveer, als hij inmiddels al niet op de 1.90 zit. Kom ik aanzetten met mijn kleintje van 1.62 Haha!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:27

Ik heb een beetje erg veel pech. Mn jonge Z2 pard is heel erg ziek (komt dit seizoen waarschijnlijk ook nie meer in de sport). Mn M paard gaat naar Engeland op concours (mennen). Echt balen. Nu ga ik maar met 1 paard in het Z2.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:18

de starttijden zijn bekend.... Ik moet om 12.45 en 13.15, zijn eigenaresse om 10.00. 10.30 allebei in de M1! dat wordt dus vroeg opstaan....

Barbara, hoelaat moet jij?

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 21:19

Ik moet om 10.22 en om 10.52. L2 paarden Talitha van der Made met Kenya!!! Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:54

ik moet om 9.45!! dat wordt vroeg opstaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:07

Hmm ik moet (als ik het goed uitgerekend heb!) om 09.51 en 10.21 (B-paarden), dus ook voor mij vroeg opstaan. En hopen dat ik niet ineens 20 minuten eerder moet, zoals vorige keer..

Lein, misschien hebben we dan nog een trailerplek in de buurt Knipoog
Dat word samen vertrekken!