tips om extra punten te scoren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LOCA

Re: tips om extra punten te scoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:04

Maar met op de letter rijden wordt in de B ook niet zo zeer de overgangen bedoeld maar juist met het rijden van figuren zoals de volte en gebroken lijn en van hand veranderen. De overgangen hoeven nog niet op de letter maar is altijd tussen .. en .. overgang naar draf.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:19

Hoi, ik weet wel iets... Als je bij A moet binnenkomen en tussen X en G halthouden en groeten een paar passen stap... want ik geloof vanaf de M moet je de overgangen proggesief rijden dus dat is in 1 keer boem stil en in de B mag dat niet.... dus gewoon een paar passen stap en dan stil staan en als je moet weg draven ook een paar pasjes stap en dan weg draven.

Gr. Roos

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:27

Proggesief is dat met een paar passen stap.... vanaf de M dus ong. mag er niet meer proggesiefe overgangen gereden worden...

vaag sorry....

gr. roos

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:42

Het is progressief Knipoog
En pas vanaf de Z1 mag je geen progressieve overgangen meer rijden. Vanaf de M2 worden minder progressieve overgangen hoger gewaardeerd.

Maar daar is TS nog niet aan toe Knipoog

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:16

Volgens mij is het goed binnenkomen al een pluspuntje...ik heb daar flink op geoefend de laatste tijd, en had zondag in mijn tweede proef een 8! voor het binnenkomen Pling

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:42

En goed om je heen kijken, dus als je in de hoek zit, goed kijken waar je naar toe gaat, scheelt ook wel een paar puntjes. En wat mn instructrice laatst zei, met de middendraf heel erg rechtop gaan zitten en je neus in de lucht. Ze zien namelijk graag iemand met zelfvertrouwen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:48

Inderdaad kijken waar je heen gaat, en je paard ook die kant op laten kijken. Ik heb in de B en L1 zoveeel punten verloren met 2 meter na A binnenkomen in plaats van bij A. En kijken waar je heen gaat helpt daar een stuk bij ook bij voltes enzo. Verder proberen een constant tempo te rijden met een constante aanleuning. Gewoon netjes je figuren rondsturen en zorgen dat je paard goed voorwaarts aan het been is. Je moet niet rond gaan racen, maar mijn ervaring is dat een vlot voorwaarts paard meer gewaardeert word dan een wat langzamere.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 09:09

Niet met je handen/teugels sturen. Een omgetrokken wending wordt niet gewaardeerd! Dus ook bij de volte/halsstrekken niet aan je binnenteugel gaan hangen maar wel zorgen dat die volte rond wordt en geen ei.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:17

zeer leuke tip die bij mij vroeger altijd werkte, mijn vader las mij altijd voor, hij ging dan je aanmelden met de jury, maakte een praatje, beetje lachen, en ik reed werkelijk waar 3 bordjes naar de vlakte en kreeg nog 165 punten. ! en altijd blijven lachen"!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:43

zo dan heb je massel! handige tips allemaal!