mag er een ander op je paard met een wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BJuwel

Re: mag er een ander op je paard met een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:30

Iemand bij uit de les liet voor haar wedstrijd een klein meisje een rondje stappen op haar paard. Maar werd gediskwalificeerd. Dus volgens mij llop je een groot risico als je het wel doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:49

schoentje schreef:
Als ik veel paarden in een kleine rubriek of barrage heb, laat ik ook regelmatig iemend mijn paarden alvast onder de man opwarmen.
Ik heb daar eigenlijk nog nooit problemen mee gehad...

Dat vind ik wat anders.
dat plannen ze soms zo raar in.
Als je er dan ook nog een paar in de barage hebt, is er soms echt geen andere oplossing.

Maar dat doe je dan niet om er beter van te worden (soms zelfs wel eens het tegendeel) maar omdat het niet anders kan met de tijd.

heel wat anders dan dat je 1 paard hebt en ff goed scherp laat maken door je instructrice.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:54

BJuwel schreef:
Iemand bij uit de les liet voor haar wedstrijd een klein meisje een rondje stappen op haar paard. Maar werd gediskwalificeerd. Dus volgens mij llop je een groot risico als je het wel doet.

Als dat daadwerkelijk een rondje stappen aan de lange teugel was sta je dus in je recht en kan de jury je niets maken. Ik laat ook wel eens mijn paard aan de lange teugel uitstappen door een ander als ik klaar ben met mijn proeven. Zou iemand daar wat van zeggen dan mogen ze van mij eerst het reglement erbij halen.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:43

Nee het mag niet want dan kan diegene jouw paard/pony inrijden en dat is niet eerlijk.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:04

Lielle schreef:
Artikel 252 - LOTING VOOR DE STARTVOLGORDE schreef:

2. Indien een deelnemer met meer dan één paard aan een rubriek deelneemt, dan kan de jury de startlijst zodanig wijzigen dat er zo mogelijk tenminste tien andere deelnemers tussen de desbetreffende paarden zijn.

Is toch lastig als er minder dan 10 in een barrage of rubriek zitten Haha!

Effy schreef:
Het is dus niet nodig om een ander je paard los te laten rijden. Dat het makkelijker is, oké, maar dat is minder paarden meenemen op concours ook

Ik denk dat de juryleden er niet moeilijk om zullen gaan doen, omdat die ook een hekel hebben aan een lege ring.
En nee, ik ga niet minder paarden mee op concours nemen, zal mijn baas niet blij mee zijn als ik met drie of vier knollekes m'n werkdag ga vullen. Knipoog

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:14

Ja als je meerdere paarden rijdt vind ik dat ze er gewoon rekening mee moeten houden dat ze even moeten wachten tot je klaar bent met losrijden als er heel weinig tijd tussen zit. Maar vaak doen ze dat ook wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:56

schoentje, er staat ook zo mogelijk Knipoog

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 06:50

Effy schreef:
BJuwel schreef:

Als dat daadwerkelijk een rondje stappen aan de lange teugel was sta je dus in je recht en kan de jury je niets maken. Ik laat ook wel eens mijn paard aan de lange teugel uitstappen door een ander als ik klaar ben met mijn proeven. Zou iemand daar wat van zeggen dan mogen ze van mij eerst het reglement erbij halen.

VOOR je wedstrijd is wat anders dan ERNA Nerd

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 07:40

Vippie, als je de reglementen op de blz hiervoor leest zie je dat je OOK ervoor een ander op je paard mag laten mits deze met een lange teugel stapt.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:59

Indd... Ik kan echt wel lezen hoor, in tegenstelling tot jou misschien, Vippie. Beetje onnodig om het zo dik gedrukt neer te zetten. Maar goed aangezien je nu jezelf belachelijk maakt in plaats van mij kan ik me erover heen zetten.

In ieder geval, of het nou voor de wedstrijd is of erna, stappen aan de lange teugel is stappen aan de lange teugel en geen jury die je er op kan uitsluiten.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:10

Effy schreef:
BJuwel schreef:

Dit was ook voor haar wedstrijd! Maar dan vindt ik het nog stom.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:11

Bjuwel,en dat mag dus ook.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:28

Ach... Lezen is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk, dat had ik toch kunnen weten Gestoord

Schrijven en spelling blijkbaar ook niet... Want 'ik vindt' of nee, dat staat er niet natuurlijk, er staat 'vindt ik' (anders snappen we het niet meer, want lezen konden we ook al niet) is toch wel een grandioos grove fout...

Excuses voor mijn lichtelijke geïrriteerdheid.

marene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 21:53

heey allemaal
een laten reactie maar het mag dus in elk geval niet op de website van de khns staat dus dat het niet mag dus ik weet het super bednakt allemaal

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:07

Vippie schreef:
marene schreef:
heeey alemaaal ik vraag me nou goed af of er nou effe iemand voor de wetstrijd mag rijden of niet want ik ging op een wetsrtijd even wat pakken enz.
en toen is me moeder er op gegaan een man kwam gelijk aan hobbelen je mag niet op een paard rijden als jij geen wetstrij rijd nou wij dachten maffen man maar goed wie weet nou of het mag

VOOR je proef is het verboden om iemand anders op je paard te laten rijden, ook niet aan en lang teugeltje met cap. Aan de hand stappen mag wel (tenzij de begleider het paard dan evenzogoed probeert rijkunstig te verbeteren (het aan de teugel vragen enzo).
Na je proef is alleen uitstappen aan een lang teugeltje toegestaan.
Hier kun je op gediskwalificeerd worden dus geef je moeder maar flink op dr kop

hmm ik kan dus al mijn concurentie uitschakelen als ik wil, bij mij in de ring hangen al de moeders aan de teugels van die kinderen om maar een beetje aanleuning te krijgen..!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:51

Beetje late reactie maar
Is maar een jaar na dato
Daarom een slotje