Is deze spoor toegestaan op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Is deze spoor toegestaan op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:16

goldwing schreef:
jammer genoeg is het niet van horen vertellen
ik heb ze zeker een tijd gebruikt totdat iemand ongewild mijn paard bijna plette
Hij sprong toen aan de kant en mijn been raakte de wand
er zaten haren in het wieltje want het was rui tijd
Ik had verder nog niets in de gaten alleen dat hij wel heel vreemd op mijn linker been reageerde
Bij het afzadellen dacht ik nog hij zweet alleen maar precies op de plaats waar mijn spoor zit
maar toen ik goed keek zat er een hele snee in zijn vel echt ofdat er met een mes doorgesneden was
Geloof me dat was niet fraai en voor het paard wel heel vervelend en pijnlijk

heel simpel dan ben je veelste grof met je beenhulpen. teneerste moet je met je kuiten en zit werken, daarna pas evt. tikje met de spoor.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:28

Als je goed leest dan zegt goldwing dat het kwam doordat haar paard schrok en tegen de rand aankwam en het dus niet doro het rijden komt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 23:13

Ik moet zeggen dat ik die sporen ook eigenlijk niet vind kunnen ik heb er zoveel mensen mee zien rijden en heel snel lag hele de zeikant open bij die paarden.

Ik vind het bijna paard onterent als je zulk soort sporen gebruikt.
Leer eerst eens paardrijden zou ik zeggen...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:39

Ik zag vorige jaar bij pony's ene meisje met stompe wielsporen rijden in klasse L2 en volgens mij mag dat ook

Het is ook belangrijk dat de tenen naar binnen wijzen en hakken naar buiten en daar kan je dan ook goed met wielsporen mee om.

Ik train met me paard vaak zonder sporen omdat me paard niet goed aan been is. ik ben nu bezig met goede beenligging en met kuiten drijven. Het is echt zwaar

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:40

Ctal schreef:
Het mocht tot 1 april las ik in de P&S Ik wist het ook nooit dat t mocht bij de pony;s.

Nou dan mag het dus nu niet meer