meedoen belangrijker als winnen of andersom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meedoen belangrijker als winnen of andersom?

Ik rijd om te winnen.
27 (50%)
Ik vind meedoen belangrijker.
7 (13%)
Ik vind het gezellig en gewoon leuk.
19 (35%)

Totaal aantal stemmen: 53

Miranda40

Re: meedoen belangrijker als winnen of andersom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:21

Piaffe schreef:
Ik heb al gewonnen als ik met ee fijn gevoel van mijn paard af stap. Soms heb ik dan 154 punten, soms heb ik dan 168 punten. Dat laatste heb ik natuurlijk het liefste, maar mijn gevoel is wel het doorslaggevende.

Ik heb ook wel eens gereden en er geen fijn gevoel over gehad en toch 160 punten en 3e prijs gereden. Dan kom ik niet tevreden thuis en heb ik geen wingevoel.

Gevoel is voor mij doorslaggevend.

Ben het er helemaal mee eens. Afgelopen zondag reed ik in Nibbixwoud. Kleine wedstrijd. De 1e proef heb ik heerlijk gereden, kwam de jury uit zijn hokje dat mijn paardje veel te diep liep. Klopte ook wel een beetje maar ik was blij dat ik op 2 teugels druk had en daar bleef lopen want 2 weken terug gingen we alleen maar bokkend en steigerend de bak door. De jury ga mij dus aanwijzingen waar ik aan moest gaan werken. De 2e proef heb ik dus gereden zoals hij dat dus zou willen, kon niet echt oefenen want de buitenbak was te nat om daar in te rijden en met 25 in. stappen op het harde kan je niet gaan puzzelen, bleek ik in die proef 1e te zijn met 166 punten. Vond zelf mijn paardje nog niet echt bevesitigend lopen. Leuk zo'n punt en prijs maar echt tevreden... NEE!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:45

ik vind ergens onderaan staan, 15de oid met 165 punten terwijl je maar een gewoon proefje gereden hebt veel erger dan winnen met net een puntje.

Sinterklaas komt op 5 december al en die hoeft ook niet door het jaar heen nog eens weggevertjes te doen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:51

Aangezien je geen invloed hebt over hoe je "concurrenten" rijden, is voor mij winnen geen drijfveer.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:08

Ik rijd ook voor de punten en ook omdat ik het leuk vind. Het hele gebeuren eromheen vind ik leuk Lachen Ik vind het wel heel leuk als ik win en ik ben dan ook wel trots, maar ik heb liever een leuke proef en met het commentaar van de jury ga ik thuis weer aan het werk..
Zo blijf je bezig om steeds beter te worden!
Als ik geen prijs win heb ik er net zo goed lol in Lachen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:14

ik vind winnen op het moment niet echt belangrijk omdat ik daar nog niet echt klaar voor ben, ik ben nu al blij als ik eindelijk weer kan beginnen met wedstrijden en thuis mijn paard weer vol in traning heb na alles van de afgelopen tijd.

ik vind het op het moment belangrijk dus om weer mee te kunnen doen en punten krijg naar wat ik gereden heb en vooral tevreden kan zijn over de proef. als ik weer eens een tijdje aan de gang ben en tevreden ben over de training zal ik weer eens aan winnen gaan denken.

ik vind een wedstrijd ook nooit zo zeer een wedstrijd om te winnen van andere het is voor mij dan ook niet zo'n concurentiestrijd tegen andere, maar meer tegen mezelf.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:08

ik geniet echt van elke wedstrijd die ik rijd!
ik rij eigenlijk ook om te winnen daar streef je naar,, je wilt winnen er verder komen in de sport! daar train je immers voor!

maar toch heb ik ook wel dat als ik gewonnen heb met weet ik veel hoeveel punten en ik heb niet lekker gereden dat ik het dan een soort van niet terecht vind dat ik gewonnen heb ik voel me geen winnaar!

maar als ik super lekker heb gereden dan krijg ik echt een heerlijk gevoel en dat is dan de kunst om elke keer op te zoeken met een wedstrijd maar dan zie ik m'n punten.... bijv. 145 nouw daar word ik niet echt blij van dan word ik liever 1e met 145 ipv laatste met 165 bij wijze van...

je moet gewoon naar je gevoel luisteren vind ik! als je echt gewoon zoooooo'n spetterende proef hebt neergezet ben je al een winnaar voor jezelf!

kortom ik moet nog veel leren! Haha! soms wil ik iets TE graag winnen en dan werkt dat averechts Bloos

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:15

Ik heb gestemd dat ik meedoen belangrijker vind. Ik ga nog eerder voor een winstpunt dan voor prijzen. Ik ga gewoon omdat Nordwind en ik er lol in hebben!

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:44

Als ik meedoe voor de lol dan kan ik net zo goed thuis een bosritje gaan maken met vriendinnen..
Ik kom wel degelijk naar een wedstrijd om een prestatie neer te zetten, om mezelf te meten met anderen en liefst goede punten te rijden. (of ik dan persee win maakt me niet zo heel veel uit)

Natuurlijk vind ik het ook leuk, anders kun je beter maar wél thuis blijven.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:23

Ik heb er eigenlijk hetzelfde idee over als de topicschrijver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:29

sjaantje schreef:
Ik heb er eigenlijk hetzelfde idee over als de topicschrijver!

mooi een iemand die met dezelfde reden op concour gaat Tong uitsteken

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:14

Tja, ik ga ook echt wel om te winnen, al betekent dat dat je op een gegeven moment heel wat heb af te stoffen Tong uitsteken Ik vind mn gevoel ook belangrijk, maar lang niet zo belangrijk als de 1e plaats!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:49

vonneke schreef:
ik vind ergens onderaan staan, 15de oid met 165 punten terwijl je maar een gewoon proefje gereden hebt veel erger dan winnen met net een puntje.

Sinterklaas komt op 5 december al en die hoeft ook niet door het jaar heen nog eens weggevertjes te doen.

Nou, hier komt Sinterklaas niet eens meer op 5 december, laat staan de rest van het jaar...

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:53

Ik rijd ook vooral voor mijn eigen gevoel, maar het is toch wel erg prettig als dat af en toe bevestigd word door bijpassende punten... Haha!
En ik heb het gevoel dat dat de laatste tijd steeds minder word. En een jury die punten weggeeft zie ik de laatste tijd al helemaal niet meer! ( een jaar of 2 geleden af en toe nog wel, maar ik zat dan altijd net in de andere ring, net zoals ik in de rij voor de kassa altijd net de langzaamste heb }> )
Het komt toch wel steeds meer voor dat er in een hele rubriek, en dan meerdere rubrieken op een concours, maar 1 of 2 winstpunten of soms zelfs geen een, gegeven worden.
Zouden de mensen de laatste jaren echt zoveel slechter zijn gaan rijden vraag ik me dan af? Bloos .

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:59

Trouwens, even off topic, Vonneke, ik zie dat jij uit Oirschot komt, ken jij toevallig mijn paard, die komt daar ook vandaan.
Jumper, vroeger van Henk van Osch...

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:17

@ vonneke , eigelijk zou je die keus erbij moeten zetten in je poll , want die mis ik ook !!

* voor je punten rijden en een goed gevoel hebben *

deze zei iemand (srry weet de naam niet meer Bloos ) maar daar ben ik het mee eens!

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:05

Wedsrtijdrijden doe je meestal voor (ertussen in) Je doet het meestal meer om te kijken wat andere mensen ervan vinden en wat je kunt verbetern.. En het is erg leuk als je wint dus dat zou je graag altijd wel willen Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:02

Ik rij om te winnen, maar dat betekent niet dat ik altijd eerste wil staan... Ik wil zelf beter worden, merken dat de proeven iedere keer beter gaan. Ik wil dus eigelijk iedere keer weer beter rijden. Ik ga niet op wedstrijd om een beetje rond te hobbelen.

Ik ga dus eigenlijk voor een goed gevoel, het gevoel dat iedere proef beter is dan de vorige. Wat de jury daar dan van vindt, daar doe je toch niks aan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:16

Ik ga naar een wedstrijd om te winnen, iedereen toch? Je gaat toch niet naar een wedstrijd om laatste of 2e te worden?
Máar als ik niet heb gewonnen en ik heb lekker gereden is mijn weekend ook top geweest.

Het is alleen onzin om te zeggen dat je niet naar een wedstrijd gaat om te winnen. Tuurlijk ga je om te winnen, dat wil iedereen tenslotte toch?!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 08:59

Ik heb niet gestemd, voor mij gelden meerdere keuzes.
Rijd aangespannen wedstrijden, met Michael start ik voor mijn plezier, als ie lekker rijd ben ik tevreden, ik weet dat ie niet kan winnen. Met Dancing Queen ga ik voor de kalmte (is nogal een stresskikker) en wanneer ze rustig is wel voor de winst, omdat dit gewoon de beste hackney van Nederland is als ze haar kop erbij houdt. Met deze 2 in het span ga ik 100% voor de winst, omdat ze het nu eenmaal kunnen (en ook meestal winnen Vingers aflikken ).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:17

Ik heb ingevuld dat ik rijd om te winnen, maar dat is niet helemaal het juiste antwoord.

Ik rijd wedstrijden omdat ik het leuk vind en ik zo goed mogelijk wil leren rijden en zo ver mogelijk wil komen.
Ik wil mijn proef fijn en met goed gevoel rijden en dat dan bevestigd zien met winstpunten. Vervolgens is het dan leuk om zo hoog mogelijk te eindigen. Ik rijd liever een verdiende winstpunt in de middenmoot, dan een 1e prijs met 150 punten Bloos Tong uitsteken

Iedereen kan meedoen aan wedstrijden, maar ik wil niet meedoen als ik van te voren al weet dat we absoluut nog niet klaar zijn. Alleen om mee te mogen doen. Denk ook dat het plezier van het wedstrijdrijden er wel af gaat na een tijdje als je alleen maar in de 140 punten rijdt... Het kost veel geld en tijd. Dat steek ik dan liever in lessen.

Een periode om in een nieuwe klasse te groeien heb je altijd. Dat hoort erbij. Maar als die periode bijna een heel startkaartjaar duurt, zonder (licht)puntje af en toe, zou ik denk ik even een wedstrijdstop inlassen.

Een combinatie van plezier/fijn gevoel en winstpunten dus, met als beloning regelmatig in de topgroep eindigen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:22

Ik ga op wedstrijd voornamelijk omdat ik het leuk vindt.
Niet om te winnen anders valt het zo enorm tegen als je eens niks wint Knipoog
Natuurlijk is winnen leuk maar absoluut geen pre voor mij.
Ik doe het omdat ik wil kijken of hetgeen dat ik thuis geleerd heb ook door een jury wordt gewaardeerd.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:43

Ik ga natuurlijk om te winnen Haha!
maar ik denk dat iedereen dat wel doet.
want als je niet wilt winnen, dan kun je net zo goed thuisblijven..

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:44

ik vond het altijd belangerijk om te kijken of je vooruit was gegaan en of je een goed gevoel over je proef hebt..
een prijs is leuk, maar ik heb niet zoiets van; ik MOET winnen..