Prijsuitreiking om 24.00 = Belachelijk toch?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1977

Re: Prijsuitreiking om 24.00 = Belachelijk toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 00:56

KarinvdM schreef:
Het kan nog later...

Ja idd, bij ons wordt de B op vrijdag gereden en begint om 17.00. Als ze veel aanmeldingen hebben wil het zelfs nog wel eens voorkomen dat de laatste deelnemer pas na 24.00 van zijn paard afstapt...kan idd lastig zijn als je een tijdje moet rijden, daar heb ik zelf geen last van omdat mijn paard hier ook gestald staat dus kan ik hem zo op stal zetten.

Ik ben late prijsuitreikingen dus zo onderhand wel gewent....

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 01:29

goldwing schreef:
een prijsuitrijking 30 minuten na afloop van de klasse is heel netjes
Wat mekker je toch dat kon je vantevoren weten als je van ver komt en als er veel in de ring zitten
Heb je al eens stil gestaan wat het bestuur er allemaal voor moet doen om jou en andere te kunnen laten starten
Die zitten er na 24.00 uur nog he nou petje af voor dat bestuur ik doe het niet onze wedstrijden zijn op zijn laatst om 10 uur afgelopen op zaterdag want meestal zit de zondag er nog achteraan en dan zit je er weer heel de dag
Hou in het vervolg beter in de gaten waar je gaat starten of zet er een uiterlijke tijd bij en als het later wordt dan die tijd dat ze je dan niet in hoeven te schrijven
En anders ga zelf in een bestuur zitten dan kan je je eigen tijd regelen maar dat zal je wel te veel werk vinden

Goh vriendelijkheid kost niks..... zoals ik al eerder zei is het een kleine moeite om een prijs even vast te houden voor iemand. Zo een ding weegt geen 40 kilo en is ook geen 2 meter hoog waardoor het wellicht in de weg kan staan. Vervelend voor je dat je nu zo geirriteerd bent maar er zijn ergere dingen hoor Slapen

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:42

ik ben niet geirriteerd
maar als je het belachelijk vind dat de prijsuitreiking om 24 uur is dan vraag je om zo'n reactie en er zullen met mij nog wel meer mensen zijn die er zo over denken Als er bekend word gemaakt dat je bij de prijsuitreiking aanwezig moet zijn en je wil dat niet moet je dat zelf weten maar dan moet je niet de mensen die voor ruiters zoals jou hun weekend opofferen aanvallen op dat belachelijk tijdstip en het feit dat ze de prijs niet voor je vasthouden.
Wij zelf houden de prijs wel vast maar als een vereniging besluit om dat niet te doen heb je je daar maar bij neer te leggen of zo laat niet een uur van huis af gaan rijden
En anders ga je maar net als het bestuur daar maar een keer wat later naar bed

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:01

melody2 schreef:
Ik vindt het juist geen stijl als iedereen weg gaat en dan later alsnog hun prijzen krijgen, terwijl anderen netjes blijven wachten.

Nou toevallig zijn wij dit weekend ook eerder weggegaan, maar wij hadden wel een geldige reden. Mijn stalgenootje start namelijk Z en zij moest smorgens rijden, en ik in de B een paar uur later. Wij hebben netjes gemeld dat we smiddags weer terug zouden komen, we hadden namelijk geen tijd om te wachten omdat we 2 paardne moesten gaan omruilen Haha! Ik vind als je het even netjes meld bij het secretariaat dat het geen probleem moet zijn hoor.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:40

Iedereen begint nu over die tijden?? Maar je weet bij inschrijving toch niet dat je pas om 21.00 moet starten?? Ja, dan moet je maar flexibel zijn, maar dan nog. En als je dan afmeld betaal je een boete...

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:24

Ik heb ooit op de NCB-kampioenschappen een prijs voor iemand anders op gehaald. Dat was in tenue op de pony. Het leuke was dat ik de prijs op ging halen voor de reserve kampioen, een klein meisje op een B-pony. Ik stond mooi als 2e op gesteld tussen de B-ponytjes met mijn E-pony. Haha! Ik kende dat meisje toen niet eens, ze hadden de pony al naar huis gebracht, dus zou ze geen prijs krijgen. Ik heb de prijs opgehaald, ere ronde gereden, en toen de prijs af gegeven aan dat meisje!
Daar werd niet moeilijk over gedaan Clown

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:47

Ribay schreef:
Om hier even op terug te komen...ik weet niet of het al in de regelementen veranderd is, maar bij ons in de regio mag dit dus al niet meer. Er waren dus van die leuke slimmerikken die dus bij een prijsuitreiking gewoon naar voren kwamen, omdat ze "zogenaamd"een prijs op kwamen halen voor iemand die er niet was. Je zegt even dat je de vriendin bent, en dat je het voor haar mee moet nemen. Hup, strikje wordt meegegeven, prijzengeld (!! ja echt waar!!) wordt ook meegegeven, en weg is de prijs! Nou dan kom je dus zelf om je prijs op te halen bij het secretariaat en dan is de prijs weg!
Nou dit is dus al vaker gebeurd, waardoor ze gezegd hebben dit mag niet meer, alleen persoonlijk en anders niet!

Tjee, waar gaat dat heen in de paardenwereld?
Wat een zieke lui zeg die dat doen!
Bij ons gebeurd dat idd ook dat we voor elkaar ophalen maar gelukkig nog nooit narigheid mee gehad!

Aan ts:
Ik kan snappen dat je naar huis bent gegaan en snap dat je baalt dat je niet alsnog je prijs op mocht halen. Maar ja, regeltjes he?
Volgende keer maar concours dichterbij dan een uur rijden uitzoeken?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:56

Diverse malen wordt er overgesproken dat het niet vasthouden van een prijs niet loyaal is van een vereniging.
Draai het eens om, is het zo loyaal om niet bij de prijsuitreiking aanwezig te zijn (natuurlijk geldende uitzonderingen daargelaten en sorry daar hoort een uur rijden met de trailer voor mij niet bij, dan had je het van te voren maar beter moeten regelen).

Nogmaals je doet het nooit goed

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:26

Ik vind dat als je je inschrijft voor een wedstrijd op een bepaalde datum, je die dag dan ook geheel vrij moet zijn. Je weet inderdaad van tevoren niet hoe laat je moet starten, dus lijkt het me ook niet meer dan logisch dat je de gehele dag kan. 'S avonds om 21:00 pas starten in een volle rubriek is inderdaad wel laat, maar klaarblijkelijk is het mogelijk. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben, omdat ik me zelf heb ingeschreven met het risico dat de starttijden niet geheel prettig uitkomen.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:08

En vergeet vooral niet, ook voor het bestuur is het vrijwilligerswerk! Haha! Uiteindelijk organiseren we wedstrijden voor de ruiters, tenminste dat staat bij mij voorop.

Helaas moet ik ook soms zeggen door de mentaliteit van sommige ruiters, ik stop er lekker mee ze gaan het maar zelf doen. Gelukkig zijn er ook zat ruiters die even laten weten dat het leuk/goed georganiseerd was en daar doe je het dan voor Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:18

bij ons is het secretariaat heel strikt bezig om alles op schema te houden!!!
ik heb het nu even over springen, wij hebben 2 halen aan elkaar liggen(open) als de combinatie over de laatste hindernis gaat, wordt de volgende er al in gedaan!! is die persoon er niet...dan wordt de bel geluid en heeft hij nog 45 sec om te starten!! zo niet, dan wordt je uitgesloten!! heel duidelijk dus, waardoor wij er na streven om 28 tot 30 ruiters in het uur te zetten!!

bij sommige wedstrijden wordt je er moe van...een waardeloze ringmeester en het hele schema loopt al in de war!! Boos! logisch dat mensen zich dan gaan irriteren dat het uitloopt!!

bij dressuur is ht wel wat anders, omdat de jury's er dan ook voor moeten zorgen dat het op schema loopt!!

maar daarom rijd ik het liefst in Middenmeer, mooi strak schema en het loopt altijd op tijd!! Clown

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:25

beppies schreef:
Diverse malen wordt er overgesproken dat het niet vasthouden van een prijs niet loyaal is van een vereniging.
Draai het eens om, is het zo loyaal om niet bij de prijsuitreiking aanwezig te zijn (natuurlijk geldende uitzonderingen daargelaten en sorry daar hoort een uur rijden met de trailer voor mij niet bij, dan had je het van te voren maar beter moeten regelen).

Nogmaals je doet het nooit goed

Ik denk dat het probleem nog niet eens zit in de reistijd maar er zijn stallen waar je na een bepaalde tijd niet meer mag komen (tenzij noodgeval) ivm de rust van mensch en dier.
Helaas is bij 99.9% van de verenigingen pas 2 dagen vantevoren de startlijst en daarmee de starttijd bekend (en ja ik snap waarom dat pas zo laat is) en kun je je dus niet meer afmelden als die tijd niet uitkomt (hoeveel verenigingen hebben er idd om 24.00 nog prijsuitreiking???? Ik moet de eerste nog tegenkomen maargoed). En wisselen met een eerdere starter is ook vaak een probleem omdat de lijst al gemaakt is.

Nee ik vind een beetje coulantie op zn plaats ookal staat het op de startlijst vermeld.

Andersom voorbeeldje: ik heb eens ruim een uur op een prijsuitreiking zitten wachten, mijn mederuiter (we reden met zn 2en) was opt gemakje dr paard naar huis gaan brengen. Uiteindelijk gevraagd wat mn punten waren en ik bleek 2x 1e, mijn collegaruiter had verders geen wp ofzo en na lang zeuren mocht ik eindelijk mn protocollen en bekers meenemen (madam was na ruim 1,5 uur nog steeds niet terug).
Kijk als je nou met 10 man start in een rubriek en je bent de eerst starter ala, maar we waren met zn 2en en de prijsuitreiking kon in princiepe meteen na mijn proef plaatsvinden maar dat was blijkbaar al teveel moeite.
Met dank aan mijn collegaruiter heeft mn paard wel onnodig 1,5 uur op de trailer staan wachten terwijl we inmiddels allang thuis hadden kunnen zijn.

Kijk zo kan het dus ook..... Knipoog

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:57

Hmm, dat mag niet eens. Prijsuitreiking is bij ons binnen 20 minuten na de laatst gereden ruiter in de klasse( moet binnen 30 minuten). Startlijsten staan maandag voor de wedstrijd al op internet en ruilen is altijd bespreekbaar. Geen uitloop heel soms wat vroeger starten en dan beginnen de problemen...... Knipoog Helaas kan ik niet altijd een reserve plaatsen dus dan loopt alles wat vroeger.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:19

Ohw, dat heb ik ook weleens gehad, en ik vond het best cool!
Na de wedstrijd meteen paard naar huis brengen, en dan met stalgenoten terug naar de wedstrijd, maar dan niet alleen voor de uitslag, maar ook voor het bier Knipoog

Was best gezellig.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:57

Dat kennen wij bij de vereniging, deelnemers die vroeg in de rubriek starten zodat ze daarna tijd hebben het paard weg te brengen en dan terug te komen voor de prijsuitreiking en het bier, en dan vooral het bier Haha! .

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:11

Wij kregen hier thuis ook een programma opgestuurd van de Nieuwe Heuvel uit Lunteren, voor een wedstrijd op een WOENSDAGavond.
Mijn moeder moet voglens het programma gewoon tot 23.30 jureren! Slapen
Dus dan kan het nog uitlopen natuurlijk....

Ik zou zo zeggen, neem dan wat minder starts aan, en houdt die tijden normaal...

wietskeweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:40

Bij het concours van onze club wordt altijd even opgeschreven wie de (geldprijzen) meeneemt, als die niet opgehaald worden door de winnaar zelf.

Ik ben het er mee eens dat er soms wel eens te gemakkelijk gezeurd wordt op de organisatie. Bij onze kringwedstrijd waren we binnen een kwartier na nadat de laatste ring klaar was aan het prijsuitreiken, maar toen zeurden er al mensen (die hadden zeker niet door dat er nog gereden werd toen zij hun prijzen al wilden). Nou sneller kan gewoon niet als je alles in een keer wilt.

Maar goed. Ik denk dat het maar een klein groepje is dat klaagt, maar dat zijn wel de mensen die het secretariaat en de rekenkamers (juist op het moment dat ze al druk zijn) van het werk houden met vragen van 'hoe lang duurt t nog??' Vrij dom, kijk even wanneer de laatste klaar is met rijden, zou ik zeggen...

urlyjoly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:50

Nou dat vind ik dan toch echt wel jou eigen schuld! Dan moet je maar bij de prijsuitreiking zijn en als jij dat verdomt om dan te blijven dan is het pech prijs weg. Dus de frustratie heb je aan jezelf te danken. En 12 uur is toch niet laat of moet je na tiktak al naar bed ofzo?

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:58

Urlyjoly, dat is wel een heftige reactie zeg!

Zelf vind ik 24.00 ook wel laat voor een prijsuitreiking maar dat zou ik misschien voor mijzelf wel accepteren (ik ben dan ook 30)
Voor de jeugd zou ik dit veel te laat vinden.

Zelf vind ik wel dat je met een grondige reden naar het secretariaat moet kunnen stappen om te overleggen om de volgende dag je evt. prijs op te mogen halen.

Staat het in de regelementen dat de prijs persoonlijk op de wedstrijddag tijdens de prijsuitreiking opgehaald moet worden heb je helaas geen kans op een andere ophaaldag..

Succes met je wedstrijden!

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:40

ik vind het persoonlijk ook een beetje laat,
maar het bestuur doet hun best om zo veel mogelijk mensen te laten rijden, daar moet je ook begrip voo hebben, maar aan de andere kant vind ik ook dat ze je de prijs wel nog hadden moeten kunnen laten ophalen! dat vind ik wel onredelijk! Maar zo als anderen al hebben gezegt, ik zou iemand anders dan jou prijs laten ophalen.

Liefs Issaschar

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:45

Ik vind het zonde dat jij je prijzen niet meer krijgt. Aan de ene kant vind ik dat ze gelijk hebben, dat als je niet de moeite neemt om aanwezig te zijn, dat je dan je prijs kwijt bent. Maar aan de andere kant is het toch idioot. Het is jou prijs en daar heb je recht op!
Wat gebeurt er nu met de prijzen? Gaan die door naar de tweede, of wordt het (eventuele prijzengeld) bewaard voor de volgende wedstrijd? Dus in de zak van de club.
Tjah en 12 uur. Je weet dus voortaan dat je niet meer met deze wedstrijd mee moet doen. Ik zou het iets dichter bij huis zoeken en desnoods een stal huren.