hoe interessant is sponsoring belastingtechnisch gezien?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Re: hoe interessant is sponsoring belastingtechnisch gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 10:12

Of het bedrijf nu wel of niet wat te maken heeft met de doelgroep dat maakt niet uit.

Ook kan een bedrijf er zelf voor kiezen om een B of GP ruiter te sponsoren. Eigen keuze.

Uiteraard zijn er voorwaarden aan verbonden, maar het is niet zoals jij het stelt Jippie.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:20

Volgens mij maakt het nu weinig uit of je B of Z rijd voor een sponsor, als jij veel op wedstrijden gaat met je B paarden, en een trailer en sjabrakken en dekens hebt met de sponsernaam erop dan wil je wel gesponserd worden hoor!
Ik heb een tijdje verkering gehad met een Nissan dealer, en die boden mij toen ook meteen aan om te sponsoren.
Maarja.. daar heb je het dan weer, familie vrienden en kennissen sponsoren elkaar sneller inderdaad.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:28

Kijk, en daar kan de Belastingdienst dus wel moeilijk over gaan doen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 01:33

Vrienden en kennissen is niet zo'n probleem maar familie wel. Helaas ligt die mensport niet hier. Ik zal kijken of ik het tijdschrift in Breda terug kan vinden.
Het is in elk geval interessanter om een deal te sluiten: als jouw bedrijf mijn paarden sponsort, sponsort mijn bedrjif jouw paarden. Dan is het belastingaftrekbaar. Als je de paarden van je partner, kinderen, oom, tante of weet ik veel wat wil sponsoren is het in elk geval niet belastingaftrekbaar.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:49

Ik vraag dit me ook wel af ja. Thuis eigen bedrijf, we hebben er weleens naar gekeken (stel mijn vader sponsort stalhuur dat scheelt dan iig 19% btw). Maar dat gaat echt niet zomaar. Een uitrijdeken of schabrakje met logo gaat wel (reclameobject). Maar dat is nou niet echt een groot voordeel, de klanten van bedrijf lopen waarschijnlijk toch niet rond op wedstrijd. Ik ga toch eens uitzoeken of niet een keer een hoofdstel o.i.d kan, en dat we daar dan de btw van aftrekken.