Wedstrijd blijkt opeens niet officieel, WPkwijt!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Re: Wedstrijd blijkt opeens niet officieel, WPkwijt!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:15

En dan moet je vooraf aangeven bij de KNHS wie er jury is, want daar kiezen ze dan een vertegenwoordiger uit. Dat is dus blijkbaar ook niet gebeurt.

Wij organiseren 2 wedstrijden in de maand. Ik moet eerlijk zeggen dat wij nooit moeite hebben met de aanvraag van onze wedstrijden. Eerst vraag ik voor 15 november (zomerseizoen) en voor 15 juni (winterseizoen) de wedstrijden aan bij de kring, vervolgens worden ze dan goedgekeurd door de regio en dan zend ik de vraagprogramma's via de mail naar de KNHS en binnen 2 weken heb ik ze dan weer terug. Het is nog niet eerder gebeurd dat er een wedstrijd niet was goedgekeurd, ik denk dat mijn deelnemers het mij niet in dank zouden afnemen, als wij organiseren zonder vraagprogramma.

Persoonlijk vind ik, als je geen vraagprogramma hebt, organiseer dan ook niet, om de problemen die achteraf daardoor komen, te voorkomen.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:50

vreemd verhaal en bij mn oude stal nog nooit voorgekomen........
ik hoop voor jullie dat de punten gewoon tellen want veel mensen zijn gedupeert en balen als een stekker, ik zou er nooit meer starten maar oke..........

noba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:40

Waar de kNHS mee bezig is weet ik niet? Blijkbaar denken zij boven het
Nederlands recht te staan. Ik ben ook de dupe en vreselijk kwaad. Ik heb ook op 23 januari op de ravensheuvel gereden. Nu tellen deze wp niet meer en nu moet ik opnieuw deze winstpunten halen.

Wanneer je straight volgens het Burgelijk wetboek bekijkt dan is er jegens
ons ruiters een onrechtmatige daad gepleegd. De vee heeft ons immers doen
dwalen en misleid door alle schijn te wekken dat dit een officiele
wedstrijd was. Wij ruiters waren dus wel degelijk te goeder trouw en
niemand kan ons de wp ontnemen. Wanneer je ter goede trouw een
rechthandeling verricht (ic het rijden van een KNHS wedstrijd) dan kun je
later nooit deze rechtshandeling nietig verklaren en ons de punten af te
nemen. De grote fout ligt bij jullie KNHS!!!! Jullie hadden moeten
publiceren in P en S dat deze vee al ruim twee jaar 'wilde' wedstrijden
uitschrijft. Op ons rust absoluut geen onderzoeksplicht. Wel dapper hoor:
deze mensen hun puntjes afpakken en de vee niet aanpakken en zelfs de
wedstrijd v dit weekend goedgekeurt hebben!!!! Ongelooflijk, deze vee is
heeft een strafbaar feit begaan en niet de ruiters!!
PUBLICEREN!!!!!!!!!!!!!

Ben hier helemaal kapot van en mat mij velen anderen. Maar ik ga er een
kort geding van maken als dit niet heel gauw rechtgezet wordt!
Wie nog meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:49

Mijn stem heb je!
Laatst bijgewerkt door BartVB op 12-03-05 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Enorme quote verwijderd.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:12

Als ik het goed begrijp, krijgt de KNHS de schuld? Of lees ik het dan verkeerd? Volgens mij ligt de schuld bij de organiserende vereniging, want deze heeft geen officieel vraagprogramma, maargoed, ik kan jullie verkeerd begrijpen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:43

Ik vind de KNHS zeker mede schuld heeft als deze vereniging niet word "gestraft" en ze dit dus gewoon toestaan. Ik heb vaker verhalen gehoord over niet aangemelde wedstrijden. Mensen kunnen moeilijk verenigingen op gaan bellen of ze eerst een vraagprogramma kunnen inzien en dan vervolgens pas inschrijven. Als het vraagprogramma niet op startenlijsten.nl staan en je vereniging geeft ze ook niet door of krijgt ze niet kun je het moeilijk inzien vantevoren. Natuurlijk zit de vereniging ook hardstikke fout. Maar valt die vereniging niet onder de organisatie die KNHS heet en alles in goede banen moet leiden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:38

AnoeskaB schreef:
Er zitten wel een paar vreemde kanten aan dit verhaal:

Ten eerste moet een wedstrijd altijd ver van te voren aangevraagd worden. Een aantal weken daarna krijg je de goedkeuring binnen, inclusief stempel, datum goedkeuring en handtekening. Als je die niet binnenkrijgt, dan weet je dat er nog geen goedkeuring is en kun je tegenover de deelnemers niet doen alsof die er wel is. De KNHS is inderdaad vaak behoorlijk traag en slordig met veel dingen, maar iedereen die wedstrijden organiseert weet dat je met zo'n aanvraag niet wacht tot een paar weken voor de wedstrijd.

Ten tweede wordt er door de KNHS altijd een vertegenwoordiger aangewezen (bij kleine wedstrijden één van de jury's), die een kopie krijgt van de goedkeuring en de formulieren + envelop voor het terugsturen van de coupons. Zonder goedkeuring heb je dus niet eens het benodigde materiaal voor het terugsturen van de coupons en dan weet je als organisatie heel goed dat er iets niet in orde is.

Het goedgekeurde vraagprogramma moet trouwens tijdens de wedstrijd op het wedstrijdsecretariaat aanwezig zijn. Iedere deelnemer heeft recht op inzage, zodat je weet dat er ook daadwerkelijk goedkeuring is (en het dus een officiële wedstrijd is) en om te zien of er conform het vraagprogramma gehandeld wordt (bijvoorbeeld de hoogte van het inschrijfgeld).

Kijk, als ik dit lees, krijg ik juist sterk het vermoeden dat de fout bij de vereniging ligt.
Dus kijk even goed uit tegen wie je een kort geding aanspant Haha! Natuurlijk kan je het gooien op onrechtmatige daad, maar ik weet niet in hoeverre die onderzoeksplicht hierbij geldt.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:07

Een vereniging valt onder de KNHS. Maar als een vereniging wedstrijden organiseert onder de reglementen van de KNHS, en dit blijkt dan niet waar te zijn, dan is wel degelijk de vereniging aansprakelijk voor de geleden schade.
Persoonlijk vind ik dat de KNHS deze verenigingen wel een boete mogen geven, om zo in de toekomst te voorkomen dat er nog meer mensen de dupe worden van "wilde"wedstrijden.

Om zeker te zijn dat een wedstrijd een vraagprogramma heeft, kun je idd vooraf deze vragen. Hier in het zuiden doen veel verenigingen vraagprogramma's versturen. Wij doen dit niet, wel staan onze wedstrijden in de Paard en Sport, dus dat betekend dat ik een vraagprogramma heb aangevraagd. Geen vraagprogramma, dan staat de wedstrijd ook niet in de Paard en Sport. Natuurlijk zijn er wedstrijden die maanden vooraf al vol zijn en deze worden niet vermeld in de P&S, hier zou ik dus in de toekomst wel een vraagprogramma aan vragen, om zo te voorkomen dat mijn winstpunten niet tellen.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:38

Dat is echt balen he!! Rijd je 4 winst, ben je ze in 1 klap kwijt. Dat kan echt niet, ik zou er maar ff achteraan gaan...

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:54

Ik snap er geen jota van!!!! Verward Verward

Volgens mij hebben we te maken met 2 grote schuldigen, namelijk de rv en de knhs.

1: Hoe kan het zijn dat ze wel in de P&S komen, dus dan moeten ze het hebben aan gevraagd! Anders kunnen ze niet in de P&S komen.

2: Is de wedstrijd aangevraagd, dan moet er een wedstrijdnummer zijn. Misschien een optie om te kijken of de KNHS gebeld kan worden en vragen wat het wedstrijdnummer was en nog te achterhalen is. Daarbij moet de rijvereniging dus ook een copie hebben van de wedstrijdnummer. En die moeten ze dus ook bewaard hebben. Dus rv: Laat dat wedstrijdnummer zien!!

3: Waar is de enveloppe gebleven die of de jury en als de jury vraagt of de rv het op de post wil doen GEBLEVEN!
Daar zitten al coupons in!!
Ook moet de KNHS een enveloppe hebben gestuurd naar de Jury, die zij hebben aangesteld.

Wat betreft die RV, het is wel leuk hoor dat ze een gratis wedstrijd organiseren voor die personen die hebben meegedaan en die de wp kwijt zijn, dus dan kunnen ze opnieuw hun wp rijden. Hmmm wat schieten ze daar nu mee op!!
Mensen die door deze wedstrijd een catogorie hoger zijn gestart zijn dus nu wel de l.u.l!!!
Zij zijn dus nu verplicht een catogorie lager te starten!
Dit kan toch niet!!!!

Ik zit nu ook al wat jaren in een RV, maar heb dit dus nog nooit meegemaakt!!

Volgens mij, voor diegene die hun wp kwijt zijn, kan je best een kort geding aangaan, want volgens mij staan jullie aardig in jullie recht.
Met name door of nalatigheid van de RV of/en nalatigheid van de KNHS!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:14

@eowyn04, deze wedstrijd stond toch niet in de P&S, toch alleen op de website van de regio? (die overigens beter moet nakijken of het vraagprogramma wel is toegezonden naar de KNHS).

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:57

Confettie, ik weet het dus ook niet zeker of het in de P&S heeft gestaan. Ik ga nog even kijken of ik de oude heb, ga ik nog even kijken.

Maar hoe het nu met de kring-site zit????
Ik ga ze anders wel eens bellen vandaag of morgen.
Ik vind het allemaal maar een vreemd verhaal! Verward

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:28

Voorlopig zijn ze bij de KNHS in beraad wat te doen, veel meer dan afwachten kunnen we nu niet doen. (en met zn allen heel erg duimen dat alles weer goed komt!)

Ik baal in ieder geval flink als ik die punten kwijt ben en met mij vele anderen, alleen weet ik niet wat je ermee opschiet een kort geding aan te spannen? Geloof nooit dat dat zou helpen om dit terug te draaien.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:29

Voorlopig zijn ze bij de KNHS in beraad wat te doen, veel meer dan afwachten kunnen we nu niet doen. (en met zn allen heel erg duimen dat alles weer goed komt!)

Ik baal in ieder geval flink als ik die punten kwijt ben en met mij vele anderen, alleen weet ik niet wat je ermee opschiet een kort geding aan te spannen? Geloof nooit dat dat zou helpen om dit terug te draaien.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:47

Ik hoorde gisteren dat er zelfs mensen kampioenschappen hebben meegereden die ook op die wedstrijd gestart waren en die officieel de punten nog niet hadden om een klasse hoger te starten ( doordat die punten dus niet meetellen) maar op de NK dus wel uitkwamen in een hogere klasse......Ik ben erg benieuwd hoe ze dit nu op gaan lossen. De wedstrijd van afgelopen zondag bij de betreffende RV was wel aangemeld, maar er zijn ook nog een aantal mensen die daar in september gestart zijn waarvan de punten ook nog steeds niet zijn aangekomen bij de KNHS.......

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:57

Zo langzamerhand krijg ik steeds meer het gevoel dat het de schuld is van de rijvereniging. Zo te lezen gaat er heel wat aan vooraf, voordat je een wedstrijd kan organiseren, dus waar is het misgegaan??

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:59

eowyn04 schreef:
Confettie, ik weet het dus ook niet zeker of het in de P&S heeft gestaan. Ik ga nog even kijken of ik de oude heb, ga ik nog even kijken.

Maar hoe het nu met de kring-site zit????
Ik ga ze anders wel eens bellen vandaag of morgen.
Ik vind het allemaal maar een vreemd verhaal! Verward

Ik heb begrepen dat de kring en de regio de wedstrijden op hun website zetten, zoals ze zijn afgesproken in de kringvergadering. Zij maken die lijst aan het begin van het jaar al. Op de website van de KNHS en in de P&S komen de wedstrijden pas te staan als daadwerkelijk het vraagprogramma is ingestuurd en goedgekeurd. Dus als je wedstrijden wilt plannen, doe je er verstandig aan om eerst te checken of ze wel op de website van de KNHS zelf staan, dan zit het hoogst waarschijnlijk wel goed. De website van de kring en de regio zijn in dit geval dus niet bindend...

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:04

Om welke kring gaat dit? Misschien dat jullie bij het wedstrijdplatform terecht kunnen. Als ik weet om welke kring het gaat kan ik misschien wat doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:10

Tazz schreef:
Om welke kring gaat dit? Misschien dat jullie bij het wedstrijdplatform terecht kunnen. Als ik weet om welke kring het gaat kan ik misschien wat doen Knipoog

Kring Zuid-holland ofzo ?
Ik ben niet zo in de kringen thuis Clown
Ik start iig vanuit Ridderkerk, ik dacht kring 5?

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:29

De Ravensheuvel is Kring 6 (Zuid-Hollandse Eilanden).

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:03

Oke zal van het weekend eens even wat overleg hebben. Zit wel buiten mijn kring maar je weet maar nooit waar het toe leidt Knipoog

noba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:51

m_brunott schreef:
Hier even een antwoord vanuit de vereniging Ravensheuvel

Wij zijn druk bezig om met de KNHS tot een oplossing te komen want ook wedstrijden die zij wel ontvangen hadden doen ze nu niet goedkeuren om dmv Ravensheuvel een voorbeeld te stellen ten opzichte van alle ruiters en jury's in Nederland omdat zij van te voren dienen te vragen om een goedgekeurd vraagprogramma voordat je je inschrijft. Het vreeemde is dat zij een wedstrijd in hun bewoording wel binnen hebben gekregen en hebben verwerkt terwijl dit niet zo blijkt te zijn waarvan wij het bewijs in handen hebben dat zij deze wedstrijd ook achteraf hebben goedgekeurd maar houden stug vol dat zij de andere wedstrijden niet willen goedkeuren terwijl zij dit wel kunnen doen wij als vereniging vinden dit erg jammer omdat de wedstrijdruiters hiervan de dupe blijken te zijn.

De knhs laat het richting de ruiters afweten, zelfs nu ze van het incident van de wedstrijdaanvragen op de hoogte zijn.

De knhs blijkt dus een zeer starre organisatie.

Nu opeens blijkt iedereen in bespreking is en er dus geen kontakt gezocht meer kan worden.

Er zal door Ravensheuvel zowie zo een oplossing worden aagedragen richting alle ruiters die hier de dupe van zijn geworden door een geheel gratis wedstrijdweekend te organiseren waarbij er opnieuw gereden kan worden voor de winstpunten. Natuurlijk blijven wij natuurlijk wel proberen de behaalde punten voor jullie als ruiters geregistreerd te krijgen. Inmiddels zijn wij op zoek naar een organisatie die boven de KNHS staat om dit probleem met het uitvoeren van de vastgestelde regels aan banden te leggen. Want op dit moment doet de KNHS alles alleen op hun manier uitleggen zonder enig begrip voor ruiter en vereniging. Maar ja dat kan je doen als je de enige in Nederland bent die deze regels bepaald, wellicht dat er eens een andere hippische bond opgericht zou kunnen gaan worden om dit soort problemen van macht en nog eens macht in de toekomst te kunnen voorkomen.

Wellicht dat de ruiters welke de winstpunten hebben gereden zich aan kunnen melden bij info@stalravensheuvel.nl zodat wij een tussentijdse wedstrijd kunnen organiseren om het verlies van winstpunten terug te kunnen draaien

ADVOCAAT OFFICIEEL INGESCHAKELD!!!!!!!!!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:03

Waarom is er nu een advocaat ingeschakeld? Kan het ff niet meer volgen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 20:20

confetti schreef:
Waarom is er nu een advocaat ingeschakeld? Kan het ff niet meer volgen.

ik snap het ook niet helemaal.... Denk ook niet dat dat de juiste manier is om er iets aan te doen. We zullen gewoon af moeten wachten.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:58