Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AnoeskaB schreef:Er zitten wel een paar vreemde kanten aan dit verhaal:
Ten eerste moet een wedstrijd altijd ver van te voren aangevraagd worden. Een aantal weken daarna krijg je de goedkeuring binnen, inclusief stempel, datum goedkeuring en handtekening. Als je die niet binnenkrijgt, dan weet je dat er nog geen goedkeuring is en kun je tegenover de deelnemers niet doen alsof die er wel is. De KNHS is inderdaad vaak behoorlijk traag en slordig met veel dingen, maar iedereen die wedstrijden organiseert weet dat je met zo'n aanvraag niet wacht tot een paar weken voor de wedstrijd.
Ten tweede wordt er door de KNHS altijd een vertegenwoordiger aangewezen (bij kleine wedstrijden één van de jury's), die een kopie krijgt van de goedkeuring en de formulieren + envelop voor het terugsturen van de coupons. Zonder goedkeuring heb je dus niet eens het benodigde materiaal voor het terugsturen van de coupons en dan weet je als organisatie heel goed dat er iets niet in orde is.
Het goedgekeurde vraagprogramma moet trouwens tijdens de wedstrijd op het wedstrijdsecretariaat aanwezig zijn. Iedere deelnemer heeft recht op inzage, zodat je weet dat er ook daadwerkelijk goedkeuring is (en het dus een officiële wedstrijd is) en om te zien of er conform het vraagprogramma gehandeld wordt (bijvoorbeeld de hoogte van het inschrijfgeld).
eowyn04 schreef:Confettie, ik weet het dus ook niet zeker of het in de P&S heeft gestaan. Ik ga nog even kijken of ik de oude heb, ga ik nog even kijken.
Maar hoe het nu met de kring-site zit????
Ik ga ze anders wel eens bellen vandaag of morgen.
Ik vind het allemaal maar een vreemd verhaal!
Tazz schreef:Om welke kring gaat dit? Misschien dat jullie bij het wedstrijdplatform terecht kunnen. Als ik weet om welke kring het gaat kan ik misschien wat doen
m_brunott schreef:Hier even een antwoord vanuit de vereniging Ravensheuvel
Wij zijn druk bezig om met de KNHS tot een oplossing te komen want ook wedstrijden die zij wel ontvangen hadden doen ze nu niet goedkeuren om dmv Ravensheuvel een voorbeeld te stellen ten opzichte van alle ruiters en jury's in Nederland omdat zij van te voren dienen te vragen om een goedgekeurd vraagprogramma voordat je je inschrijft. Het vreeemde is dat zij een wedstrijd in hun bewoording wel binnen hebben gekregen en hebben verwerkt terwijl dit niet zo blijkt te zijn waarvan wij het bewijs in handen hebben dat zij deze wedstrijd ook achteraf hebben goedgekeurd maar houden stug vol dat zij de andere wedstrijden niet willen goedkeuren terwijl zij dit wel kunnen doen wij als vereniging vinden dit erg jammer omdat de wedstrijdruiters hiervan de dupe blijken te zijn.
De knhs laat het richting de ruiters afweten, zelfs nu ze van het incident van de wedstrijdaanvragen op de hoogte zijn.
De knhs blijkt dus een zeer starre organisatie.
Nu opeens blijkt iedereen in bespreking is en er dus geen kontakt gezocht meer kan worden.
Er zal door Ravensheuvel zowie zo een oplossing worden aagedragen richting alle ruiters die hier de dupe van zijn geworden door een geheel gratis wedstrijdweekend te organiseren waarbij er opnieuw gereden kan worden voor de winstpunten. Natuurlijk blijven wij natuurlijk wel proberen de behaalde punten voor jullie als ruiters geregistreerd te krijgen. Inmiddels zijn wij op zoek naar een organisatie die boven de KNHS staat om dit probleem met het uitvoeren van de vastgestelde regels aan banden te leggen. Want op dit moment doet de KNHS alles alleen op hun manier uitleggen zonder enig begrip voor ruiter en vereniging. Maar ja dat kan je doen als je de enige in Nederland bent die deze regels bepaald, wellicht dat er eens een andere hippische bond opgericht zou kunnen gaan worden om dit soort problemen van macht en nog eens macht in de toekomst te kunnen voorkomen.
Wellicht dat de ruiters welke de winstpunten hebben gereden zich aan kunnen melden bij info@stalravensheuvel.nl zodat wij een tussentijdse wedstrijd kunnen organiseren om het verlies van winstpunten terug te kunnen draaien
confetti schreef:Waarom is er nu een advocaat ingeschakeld? Kan het ff niet meer volgen.