Hoe reageerde jou paard de eeste keer op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ploppertje

Re: Hoe reageerde jou paard de eeste keer op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:22

Mijn eerste wedstrijd met mijn nieuwe jonge paard was afgelopen zaterdag. Hij is 5 maar heeft ander half jaar stilgestaan en heeft dus geen ervaring... Ach gut

Hij is inmiddels 2 maand weer onder t zadel en ik reed de wedstrijd voor zijn ervaring! Haha!
maar goed het ging best lekker. hij was met inrijden een beetje macho en in de ring was hij heel lief hij vond het wel wat spannend allemaal maar goed hij heeft niet gebokt en ook niet gesteigerd en ik had 146p daar was ik hartstikke blij mee!!!

Ohwja nog ff een tip!!! als het niet lukt gewoon lachen deed ik ook en toen moest de jury ook lachen en rekende ze het niet zo zwaar als wanneer ik niet gelachen had duzzzz....

SUC6!!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:00

De allereerste keer dat ik op wedstrijd ging was een onderlinge SGW van de club. Ze was toen 4, maar nog maar een half jaar onder het zadel. En ik denk een maandje verkeersmak/op buitenrit. Ik had me gewoon maar ingeschreven voor B dressuur, BB springen en de terreinrit. Ik had de instelling: We zien wel, kan altijd me terplekke afmelden...
Ik moest beginnen met springen, vanwege foute tijdsplanning van de organisatie. Met inspringen vond ze het best raar, en wat eng. Paar weigeringen, maar opeens ging de knop om. We moesten als 1e rijden, en ze ging foutloos! OOk in de barage, maar door verkeerd parcours van mij waren we uitgebeld. Toen gelijk erachteraan de dressuur. Wat rommelig, maar 1e met 161 punten. Najaa, toen wou ik de terreinrit ook wel rijden, dus heel relaxed op weg gegaan. Ze was wat druk, maar wel te houden. Al met al was ik te langzaam, maar alle hindernissen foutloos genomen!

En mn eerste officiele wedstrijd ging redelijk. Ik had een aardig zenuwachtig paard onder me, maar dat kwam ook deels door mij. Maar al met al zag het beeld er heel moooi uit, en werd ik 6e met 160 punten!!!

Kortom, mijn 1e wedstrijden waren super!!!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:50

Ze was nog nooit ergens anders geweest dan bij mij en bij haar vorige eigenaresse. Dus de eerste keer kreeg ik haar niet eens over de hoefslag, ze zag alles en ze hinnikte als een gek. Toch nog 143 haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:56

Hij was wel erg gespannen en kijkerig maar liep verder wel gewoon braaf.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:18

Mijn allereerste wedstrijd. Dat was met Irma (die ik nu nog steeds rijd). Het was een gewone onderlinge wedstrijd (buiten). Het was zowel voor Irma als voor mij de allereerste wedstrijd. Irma moest toen nog veel leren. Het proefje heb ik gewoon in de bak gereden. Dus ik hoefde haar iig niet binnen de bordjes te houden Haha!. Verder vond Irma het wel heel spannend en snapte er niet echt wat van volgens mij Tong uitsteken. Was wel heel leuk, want ik starte 's ochtends. Dus ik had haar al de vorige avond ingevlochten. En toen ging ze de hele tijd schudden Haha! ze zal wel denken, waar zijn mijn manen gebleven Tong uitsteken? Zo leek het iig. De knotjes zaten btw de volgende dag nog wel goed Knipoog ! Het proefje zelf ging opzich wel. Ze was wat snel en kijkerig, maar dat maakte mij niks uit. We hadden 147 punten. Onze echte officiele wedstrijd was in de zomer van 2003 (ongeveer een jaar of 2 later). Die wedstijd bevond zich op het zelfde terrein en werd door mijn club zelf georganiseerd. Ze kende het terrein al wel dus dat was wel fijn opzich. Nu moest ik alleen dus wel tussen de bordjes rijden en dat vond ze soms nog wel een beetje moeilijk. Ze hinnikte wel aardig veel in het begin. Verder was ze nog wel beetje kijkerig etc. maar de proefjes gingen goed. Ik starte 2 proefjes (klasse B) en ik had 158 en 159 punten + 6e prijs Lachen. Was dus zeer tevreden. Nouja en zo verliep onze eerste wedstrijdjes een beetje Lachen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:41

Super!
Het was een springwedstrijd en we waren 2x foutloos en daarmee 1ste...
Heel apart details: bij het inspringen had ik meeten al 3 weigeringen te pakken...

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:40

Nou, mijn eerste wedstrijd was verschrikkelijk.

Ik wist nog niet dat je kalkoenen onder de ijzers moest doen, om glijden tegen te gaan. En heel toevallig was het de hele tijd ook onwijs hard aan het regenen.
Het was een buitenparcours, Odin kon nog maar net fatsoenlijk galoperen maar ze sprong in de proef de hele tijd overkruist aan. En ze glibberde alle kanten op...

146 en 151 punten...
Het is toch nog goed gekomen met ons Knipoog

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:50

De eerste x dat Eldien mee was vond ze het ook ontzettend spannend allemaal, was een groot buitenconcours met een hoop ringen naast elkaar, dus er was heel veel te zien.
Eldien werd soms wel wat sterk maar ik kon er fijn aan blijven rijden, dus zodoende werd ik met mijn kleintje (1.53) toch mooi 4e tegen al die grote paarden Tong uitsteken

Anni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:15

Verschilde per paard de ene stond op 2 benen en gaf n showtje de laatse was in feb 1e x en liep per proef 2 winst punten waren allebei 3,5...

vivumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:34

dressuur: Hij was kei bang maarja hij was dan ook nog groen Clown

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:41

Dancer gedroeg zich werkelijk super toen! Lovers

Boas was ook 1,5 jaar niet meer weg geweest en dat was ECHT een bommetje. Achteraf weet ik nog steeds niet hoe ik erop ben blijven zitten, hij heeft me werkelijk alle hoeken en gaten van het losrijterrein laten zien.

In de proef gedroeg hij zich echter super en werden we gelijk 3e met 165 Haha!