Snappie schreef:je mag met een nieuw paard starten in de hoogst gemeenschappelijke rubriek.(mits met winstpunten)
Bijv. jij rijdt L2 met 3 wp en je hebt nog nooit hoger gereden, je koopt een M2 paard en wilt daarmee gaan starten dan mag je in de L2 beginnen.
@Snappie Je MOET dan L2 starten zelfs.
@Kitty
Wat CGJ12 zegt klopt, zie hieronder.
Dus als jij nu Z1 met winstpunten bent, moet je met een Z2 paard beginnen in het Z1. Zodra je daarmee een wp hebt behaald, heb je dus 2 Z klasseringen en mag je geen B meer starten, maar daarentegen wel vesneld promoveren t/m het z1.
Er geldt wel dat als je eenmaal gestart bent in de klasse deze gewoon mag uitrijden. Mijn moeder is bv M2 geklasseerd en start met Pablo L2 terwijl ik met hem M1 met wp ben. Ze mag versneld promoveren naar het M1 maar ook gewoon L2 blijven starten.
Als jij eerst je B paard start en daarna met het Z paard een wp in het Z1 rijdt, mag je het B uitrijden maar je mag ook versneld promoveren t/m het Z1.
Lielle schreef:Klasse indeling voor nieuw te vormen combinaties - dressuur
Uitgangspunt
Je bent als paard of ruiter opgenomen in een klasse als je in die klasse een wp hebt behaald.
normale indeling
ruiter en paard moeten starten in de hoogst gezamenlijke klasse
(dus ruiter M1, paard M2, => combinatie M1)
uitzonderingen
- bij overgang van pony naar paard mag je ook een klasse lager starten (dus ponyruiter M1, paard M2, => combinatie M1 of L2)
- als een ruiter tenminste M1 is geweest (dus met wp) mag je altijd starten in de L1 (dus ruiter M2, paard niets => combinatie B of L1)
- is een ruiter 2 * Z1 geweest, dan moet deze minimaal L1 starten en deze mag starten in de L2 t/m Z1
- is een ruiter 2 * Z2 geweest, dan moet deze minimaal L1 starten en deze mag starten in de L2 t/m Z2
dit laatste gaat zo door voor ZZ-L (min M1 geloof ik) etc. Details staan in het KNHS reglement.
Peeky, idd dus 
en aangezien hiermee de vraag van TS beantwoord is (en dit bovendien ook in de reglementen te vinden valt) gaat er voorkoming van de discussie hierboven ook een slotje op.